Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A og B skat som selvstændig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg står i den situation at jeg har en køreskole, hvor der lige pt ikke er så meget at lave.
Jeg har mulighed for at arbejde på mit gamle job indtil nytår og samtidig køre lidt med de elever jeg har i køreskolen.( betaler 5000 i b skat hver måned)
Hvis jeg vælger at arbejde fra nu og til nytår på mit gamle job som lønmodtager, kan jeg så benytte mit hovedkort der? Så længe jeg ikke udbetaler løn fra min virksomhed?
Jeg har i år fra min enkeltmands virksomhed udbetalt omkring 60-70 tusind hvis det har nogen betydning.
Jeg ville komme til at arbejde deltid begge steder men vil tjene mest på jobbet som lønmodtager og er derfor i tvivl om det kan betale sig.
Det jeg frygter mest er at jeg benytter mit hovedkort fra nu og til nytår som lønmodtager og at jeg så når jeg laver årsopgørelse vil komme til bruge mit bikort for det jeg har tjent hele året indtil nu i virksomheden hvis det giver mening :)
Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge hovedkort der du tjener mest og for hele måneder, så ingen periode bruger hovedkort to steder - I personlig virksomhed kommer din skat at blive korrekt når du bare forskudsangiver og selvangiver korrekt - der har du ikke løn og bruger ikke skattetræk, det kommer i din samlede  træk og skatten af din enkeltmands betales ved nedsat fradrag for lønindkomsten der bruger hovedkort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)