Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - Enkelmandsvirksomhed - Kørsel til events, kundebesøg mm

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jul 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er igang med at hjælpe en ung erhvervsdrivende - som har kundebesøg, events (er influencer) etc.
Men i de par år den unge har drevet virksomhed, har hun selv lagt bil til.
KAN hun trække km fra når hun køre privat bil til både events (som er vigtige fremmøde for hendes arbejde) og kunde/kollega møder?
Hvad med broafgiften?
Nu har hun ikke trukket fra i tidligere år - kan hun gøre det nu hvis hun har en oversigt over sin kørsel?
HVOR finder jeg mere på det....

TAK for din STORE hjælp :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har den pågældende CVR eller CPR - mere fordi det har at gøre med fradragets behandling

CPR jo kun hvis det er under 50 t på allE 12 mdr perioder

Der skal jo føres meget nøje kkørebog - fra sted til - dato - km kørt, form¨l (eventets navn) osv og km stand på bien på hver side af erhverv

Som CPR vil dem hun får betalt for i DK som firmaer skulle indberette honorar som fremgår at personens skat rubrik 12 i årsopgørelsen, og så kan beløbet efter kørebogen trækkes fra som udgifT i jeg MENER at huske rubrik 29 men. Check. 

Det forudsætter der har været et konkret honorar og at det var egen bil og korrekt kørebog

For udlandet er der ikke indberettet så det ses på dk skat og der skal hun selv indberette i rubrik 20 og igen- kun fradrag for den konkret udgift i den 29 jeg mener er ret hvis der har været en regulær erhvervsindtægt ved det. Her under broafgift efter regning som kan trækkes fra 

Samme i prinicp i CVR hvor broafgift og andet efter regning trækkes fra i regnskabet, mens kørsel efter statens takst og nøjr kørebbor fremadrettet kan trækkes fra ved, at det trækkes fra overskuddet der indberettes og så gemmes kørebog sammen med regnskabet i 5 år

Der skal uanset CPR eller CVR føres erhvervsmæssigt regnskab efter bogføringsloven - jeg ville anbefale Dinero

Det er, som du forstår, lidt kompliceret og CPR/CVR afhængtigt så jeg ville tage en online bogholder eller revisor til hjælp (og det er ikke reklame for det er ikke mig)

Forbehold for det med rubrik 29 og 20 som du lige checker - ‘

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jul 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon svar. TakCool

Cvr nummer og kan hun rette tidligere år?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har jo ikke ført kørebog og jeg ville aldrig rode bagud så

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)