Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lave en forening eller enkeltmandsselskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører i autocamper og begyndte for nylig at invitere andre med på fællesture, så vi kører en gruppe til nogle lange. For at gøre en lang historie kort, så viste det sig at være nemmest, hvis de indbetalte penge på min konto, hvorefter jeg booker og betaler alt samlet (eksempelvis færger, campingpladser, etc). 

Jeg kan se, at der er nogle andre der gør det samme (autocamper fællesture) og har skabt en frivillig forening. Jeg har også fået besked om, at jeg bør skabe en frivillig forening. 

For det går jo ikke i længden, at jeg bare får penge ind på min privat konto. 

Jeg har talt med skat før jeg begyndte på det hele, med hensyn til at håndtere skat. Men ved ikke hvordan jeg skal håndtere denne "firma" eller "forening" del. 


Håber på et godt råd :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort: firma ville jeg nok ikke overveje, da du vel ikke har nogen som helst intention om indtjening i det.

Frivillig forening kræver jo bestyrelse og vedtægter mm og du bør alliere dig med en kyndig i det område, evt en revisor - det kunne vel være en god løsning

Jeg kan ikke helt se hvorfor du ikke kan få penge ind på din konto (med mindre banken modsætter sig) så længe det bare er udlæg, som til sammenskudsgilde - hvor du naturligvis ser til at regnskabet viser hvis penge er hvis og at du ikke har indtjening, men det kan være andre er mere bange for den del, så vent på det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv at skriv til Mikkel Beha Eriksen, "kurs mod fjerne kyster" for det er præcist det de har gjort da hans sønner rejste jorden rundt ( dog i en båd jo ;) )  de gaster der kom med  ( jeg tror at der var ca 14 i alt på de 3 år) . gav hver 1500 pr. uge  ( mener jeg) til Disel, mad og vedligehold, så de kender svaret. ;) . ja det var bare en ide.  god tur 

 

mvh michael 

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et godt svar. 

Min bank har fornyligt spurgt mig om det. Da nogle af rejserne er flere uger, så kan det være store beløb. Jeg tror det er derfor. Plus pengene trækkes ikke ud på en dag til omkostninger, men løbende, som jeg booker og betaler for det. 

Jeg har gemt alle kvitteringer og lignende til Skat. 

Jeg ved ikke om jeg i fremtiden vil se om jeg kan få en lille "løn"/overskud ud af det selv også. Fordi jeg kan se det kræver megen tid og arbejde. Ved heller ikke om det er tilladt i en forening, at man på en måde også selv kompenseres en smule...Synes det er lidt svært, måske fordi det også er nyt og jeg ikke har klarhed :) 

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det et erhvervsmæssigt projekt hvis du vil kunne få en løn ud af det, og såer frivillig forening næpppe valget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)