Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MobilePay bliver meget dyrere (for nogle) pr. 1. oktober

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige fået en mail fra MobilePay, hvor de varsler nye MyShop-priser.

Rigtig mange vil få en meget højere pris pr. overførsel, end den de har nu.

For mit vedkommende dropper MobilePay det månedlige gebyr på 49 kr. og min hidtidige betaling på 0,75 kr. pr. betaling erstattes af en en afgift på 0,99% af transaktionsbeløbet.

Lad os sige, at jeg har en månedlig omsætning på 40.000 kr., og gennemsnitsbeløbet er på 2.000 kr.

For fremtiden sparer jeg 49 kr. i abonnement, men hvor jeg hidtil har betalt 15-30 kr. for at modtage betalingerne, altså i alt ca. 60-80 kr. om måneden, der kommer jeg nu til at betale ca. 800 kr. i alt pr. måned. Altså 10x så meget.
Det er da en stigning, der er en kapitalfond værdig!

Jeg kan ikke finde nogen debat her på Amino om denne ændring, men det er da ellers virkelig noget, der får stor indflydelse på mange - nok især - små virksomheder.
De store kan nok forhandle sig til en bedre aftale(?)

MobilePay nærmer sig en form for monopol, så hvor klager man over så grotesk stor en forhøjelse af betalingen for tjenesten?
Jeg ser absolut ingen mulighed for at skifte MobilePay ud med en anden tjeneste.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været en del skriveri i Børsen om emnet. Mange har klager over de høje omkostninger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Der har været meget på facebook om det.
Jeg ventde bare på det for de har jo tabt mange mio kr hvert år. Det var med at komme ind og skabe noget der ligner monopol og så hæve prisen

Det man så kan sige er, at der reelt ikke er nogen der er billigere - og kunderne er så vilde med det, også ved udcheck fra webshop, at der næppe er ret mange shops der hopper af.

Next bliver vel at også privates brug kan koste noget ved enten afsendelse eller modtagelse. 

Det er vel ikke så mystisk. Hvordan skulle nogen som helst kunne drive noget så IT tungt gratis for store grupper?

Jeg er enig i, at de store nok kan forhandle sig frem til bedre % men alt i alt var det vel at vente, for ingen kan drive noget der taber så mange mio hvert år

At stigningen virker provokerende er klart, men det har nok har diskuteret, om man skulle hæve lidt af gangen, eller rive hele plasteret af

Jeg forstår ikke helt, at man ikke tillader shops åbent og tydeligt, at vælte betalingsgebyr over på kunden. Det mener jeg ikke I må som shops?

Jeg tror det laver støj her og nu, men om 1/2 år er det glemt og brugen bliver ikke mindre.

Jeg er enig i, det kan virke grimt at være ALT for billig for at få alle om bord, og så stige - men nu har man jo så som shop fsparet en del i alle årene inden, på bekostning af store underskud i MP

Venlig hilsen John Hannover (glad betaler med MP hver gang det er muligt)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke meget, man kan sige til det, du skriver.
Jeg vil dog sige, at jeg aldrig har haft et valg. Jeg holdt ud i lang tid, fordi jeg ikke troede på, at de lave priser ville holde i længden.

Og skal man følge din logik, så må man også spørge: Sætter de mon priserne ned igen, når de kommer til at tjene mange penge?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Heine Svendsen:

Og skal man følge din logik, så må man også spørge: Sætter de mon priserne ned igen, når de kommer til at tjene mange penge?

det mener jeg ikke du kan sige er min logik. Det er fuldt logisk at ingen driver en stor virksomhed med underskud år ud og år ind. 
Det er ikke logik at nogen sænker priser fordi det tjener godt

De to ting kan du slet ikke stille op sammen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det var sat lidt for hårdt op, og det er ikke din logik.

Jeg vil sige, at markedskræfterne er sat delvist ud af spillet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt er du ikke alene om de høje gebyrer

Flere banker er i gang med at flytte deres erhvervskunder fra dankort over til Mastercard.  her er der tale om vandvittige betalingsgebyre som ofte er 2-3 %. Det helt absurde er at bankene ikke kan oplyse hvad der maksimalt må tages i betalingsgebyr.  

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Iøvrigt er du ikke alene om de høje gebyrer. 

Flere banker er i gang med at flytte deres erhvervskunder fra dankort over til Mastercard.  her er der tale om vandvittige betalingsgebyre som ofte er 2-3 %. Det helt absurde er at bankene ikke kan oplyse hvad der maksimalt må tages i betalingsgebyr.  

Som udgangspunkt må en hjemmeside vælte kortgebyret over på erhvervskort/kort udstedt uden for EU.

I forhold til ovenstående er fordelen for kunderne trods alt, at de kan se hvad de skal betale i betalingsgebyr på en konkret hjemmeside, inden de godkender et køb.

En af de store ulemper ved MobilePay er, at der ikke skelnes mellem de forskellige kort (privat, erhvervs, udstedt uden for eu) og dermed kommer hjemmesidens ejer til at betale det fulde betalingsgebyr, såfremt MobilePay benyttes.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 31. Aug 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder det også for PensoPay i tilkobling med MobilePay?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tobias:

Gælder det også for PensoPay i tilkobling med MobilePay?

det må det givet gøre men pensopay har jo god support, så spørg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)