Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg ansætte min kone nogle timer om ugen i mit aps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige brug for lidt hjælp fra nogle af jer kloge hoveder.

Jeg driver et mindre firma i som aps. Jeg har i forvejen mine børn ansat nogle timer om ugen til at håndtere forskellige opgaver, det er der sådan set ingen ben i.

Imidlertid kunne jeg godt bruge min kones (ja, vi er gift) hjælp nogle timer om ugen også. Hun er i forvejen ansat i en almindelig deltidsstilling i en kommune - mener det er 30 eller 32 timer om ugen.

Kan/må jeg gerne ansætte hende f.eks. 5-7 timer om ugen ved siden af hendes deltidsjob, uden at det kan have nogle negative konsekvenser for hverken hende eller mig/mit selskab?

På forhånd tak for jeres input.

Mvh Konsulent Cph

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad du gør af den slags skal blot ske til samme løn du ville betale alle andre. Det gælder også børnene . Betaler du dem mere end man ville forvente et barn på den alder kunne tjene for den type arbejde, så kan det give alvorlige problemer (specielt med børn under 15) og helt samme gælder din hustru.

Du skal sikre dig, at det virker til at være det som alle andre i samme stilling og alder kunne få for helt samme arbejde, eller skal du ikke have familie ansat

Det bør ikke give din hustru problemer med mindre hun får offentlig støtte til et eller andet, hvor der er en max grænse for indtjening

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit meget hurtige svar.

Ja, det er naturligvis til en løn jeg ellers ville betale - det er ikke maskeret udbytte hvis det er det du tænker på og de får lov til at arbejde for pengene.

Noget af det ville jeg også skulle have købt ude i byen til en langt højere pris, hvis ikke de kunne klare det for mig.

Yderligere kommentarer - også fra andre er naturligvis velkomne.

Mvh Konsulent cph

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)