Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har startet et enkeltmandsvirksomhed op her pr 1/9 og nu er der så intet lovkrav om firmakonto men alle banker er så snu nok til at nægte andet 🙄

Har egentlig søgt ved lunar da jeg gerne ville holde egen bank udenfor men så efter næsten 3 ugers venten får jeg afslag fordi de påstår at mit firma og det jeg beskrev jeg lavede ikke havde den branchekode hvilket er idioti for jeg har valg branchekode til under lign som handyman sådan en kombi og skrev til lunar at det var en kombi at rengøring, haveservice pensionist service mm, men de har så afvist og jeg kan så søge påny hvilket jeg ikke vil bruge 3 uger på for at de så når frem gik samme vurdering..

Har tjekket diverse banker men de jo hjernedøde med deres krav et et oprettelse på mellem 3-5000 og så abb udover det... Tilmed kræver de så at jeg har en revisor på og nogen steder at der er et budget udarbejdet af revisor... Synes det er komplet vanvittigt med de krav, jeg har dårlig gang i firmaet endnu og så kræver de alt det lort..
Her de første uger er jeg på supplerende dagpenge samtidig med...

Jeg spurgte min bank (Arbejdernes Landsbank) om jeg sĂĄ kunne lade kunder betale ind pĂĄ min private konto indtil firmakonto er oprettet men nej som udgangspunkt ikke..

Så det F snart svært.. har lidt i tankerne at skifte bank helt men ved snart ikke..

Jeg havde nær overvejet Revolut bank Indtil der kom lidt styr på firmaet men skal virksomheder sende penge er det jo via Iban nr, hvilket er bøvlet for dem tror jeg..

Er det nogen der har et råd eller fif til hvordan f jeg får en konto til mit firma uden det skal være omstændigt med fremlæggelse af regnskab og al mulig jeg af gode grunde ikke kan..

Havde nær tænkt at oprette ved Revolut men at bruge et kontonummer fra en af mine nuværende kontier i AL bank og så overfører de beløb over til Revolut firma således at det kun er mig der skal overføre med IBAN nummer, men den går vel heller Ikke så er AL bank vel hysteriske og tror der er hvidvask og alt muligt lort når jeg overføre penge til anden konto udenom banken?

Nogen der har et godt råd? Har sådan set søgt om firmakonto idag ved AL bank og Nykredit men er lidt grrr over at de skal have magten sådan, at de bare kræver alverden for at jeg bare har en konto min løn fra mit selvstændige arbejde og til udgifter..
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en skidt situation helt generelt og jeg har ikke nogen mirakel-løsning.

Jeg ville nok prøve at kigge efter en konto i en udenlandsk bank - og kombinere dette med at bede kunderne om at betale via kreditkort. Det bør ikke blive mødt med helt samme undren som en udlandsbetaling (BIC/IBAN). Måske kan du finde en bank med integreret løsning for at modtage kreditkort-betalinger, men ellers er der løsninger til at udstede fakturaer og tage imod kreditkort-betalinger. Det koster gebyrer, men kunne være en god løsning for opstart.

Held og lykke med projektet.

Fra København
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Fra  HverdagsAI Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg forstår ikke 100% situationen med din nuværende bank? Har de givet et tilbud før du nu har søgt?

Generelt set oplever jeg den billigste måde er igennem ens nuværende bank, og det faktisk er her, at den enkelte bankrådgiver har nemmere ved at skrue på gebyrer mv. ift normale konti. Personligt har jeg selv Nykredit og fik så en Bierhvervskonto uden gebyr, før jeg så har oprettet en "normal" erhvervskonto. 

Så vil klart anbefale at tage en snak med din nuværende rådgiver. Hos mig gik det både hurtigt og billigt at gå den vej.

Venlige hilsner 

Jacob

Arbejder på at få gjort AI til en del af hverdagen i flere danske virksomheder. Fokus på praktiske færdigheder istedet for teorien bag! Den del må professorer og PHD'ere tage sig af.  

  

Besøg HverdagsAI Smile Eller se klik direkte til en oversigt over de forskellige AI Kurser

Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob

Jeg har ingen fast rådgiver i banken og har så talt med en igår hvor de bad mig ansøge og priserne har de oplyst, 3000 i oprettelse, 250 kr pr måned og revisor tilkoblet..
Har været kunde i ja vel 4-5 år men de er sq ikke ret hjælpsomme med ret meget...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er desværre ikke klar over, hvor meget arbejde en bank har for at overholde KYC lovgivning ved erhverv OG hvidvaskkontrol siden
Netop de mange der mener det er ren grådighed og hjernedøde folk i banker, er med til at gøre det svært for alle - for ingen branche gider blive beskrevet sådan

Du kommer aldrig igennem, hvis ikke du dels er positiv til at aflevere alt det materiale banken skal bruge efter loven, forretningsplan, budget og div legitimation OG er villig til at betale de ofe 3-5000 kr som det første år koster i banken, og så måske lidt mindre i de kommende år derefter

Revolut er du som heller ikke sikker på at få, for de har en række brancher de takker helt nej til, men det kan godt være din eneste mulighed, hvis du er kørt fast

Det sørgelige er, at der er firmaer som kan hjælpe med det, og de får næsten altid en konto op, og det viser - at det ofte er ansøgning og attitude der ikke duer. Banker er ikke socialkontor men skal have betalt for arbejdet

Du kan jo tage Lunar som tager 3000 for billigeste konto. De får rigtigt mange erhvervskunder med den pris MEN det taber mange mio kroner hvert år, så intet tyder på, at banker generelt kan drive erhvervskonti under den pris

Pust ud, og skift til en positiv attitude og få en god kontakt i din bank, så kan du sikkert nå at få konto endnu, med mindre du er i en meget speciel branche (type rengøring / cafe) og ny i den, for så kan det vise sig umuligt uden betalt hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har skam været positiv overfor banker men som jeg siger til dem er det altså svært at komme med et regnskab budget osv når jeg lige er startet op. Forstår udmærket de krav men måske man lige skulle ændre lovgivningen så de små nyopstartede firmaer lige må komme i gang inden de forventer erhvervs konto og dit og dat, man dårlig kan give dem før firmaet dog har eksisteret lidt..

Er med på at bankerne ikke kan ændre lovgivningen men som kunde kunne de jo være lidt mere hjælpsomme og venlige for at vise at de gerne vil hjælpe fremfor den arrogante attitude de viser deres egne faste kunder...var jeg udefra var det sikkert en anden sag..

Jeg spurgte til en kassekredit og deres svar var at jeg skulle have 7000 til mig selv om måneden, hvilket overhovedet ingen mening giver når jeg spørger til en kassekredit på 10.000 netop for at det ikke skulle være så krævende men nej heller ikke her var de hjælpsomme.. jeg har aldrig haft udstående med dem aldrig haft lån via dem eller noget, omend jeg Godt ved at det næsten er en fordel...

Jeg har ikke noget imod at betale de 3000 i etablering men lidt billigere pr måned som fast kunde fx og så lidt mere imødekommende ville klæde en del banker... Jeg taler altså ikke dunder jeg snakker med dem og høre hvad de kræver og thats it!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være du har værret positiv - men bankfolk læser også amino og FB og når du kalder dem herjedøde mm, så er det med til at skabe det dårlige klima desværre.

Det er lovkrav at banken skal kende omfang og formål og det er budget og forretningplan som de skal protokolføre og forny hver 12 mdr i princip og det kan da godt være vanskeligt men, jeg lover dig alle kan komme med et budget og kan man ikke det, så mangler man noget helt afgørende for sig selv, ikke for banken, men for sig selv
Bare det at sige man ikke kan lave et budget i ny forretning betyder NEJ fra banken i 99% af alle fald

Kassekredit er samme sag. Banker generelt giver ikke kassekredit hvis ikke man har et pænt rådighedsbeløb - og det er bla.a fordi de ved hvor mange der er lukket igen med tab efter et år, når de fra start skal kassekreditfinanciere deress forretning

De to ting er showstoppers. Du kan sikkert betale et af de mange der garanterer dansk konto for at skaffe dig det, men det bliver uden kassekredit skal du regne med

Alternativt må du i revolut eller N26 hvis ikke du er en branche de har stop for og det er ret mange efterhånden- og dine brancher - handyman mm - med mange kontanter, er ofte en af de vanskelige brancher (den eer også vanskelig at leve af for at være ærlig) og der kan du tilknytte en betalingsindløser så du kan tage kreditkort og MP hos dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Er lykkedes med at finde en god løsning med en bank..


Ville gerne skrive det øverste i mit indlæg men kan ikke komme til det, logisk med login først men laver så fejl pt åbenbart så må se om jeg kan senere..

Tak for svarene :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Anita:
Er lykkedes med at finde en god løsning med en bank..


Ville gerne skrive det øverste i mit indlæg men kan ikke komme til det, logisk med login først men laver så fejl pt åbenbart så må se om jeg kan senere..

Tak for svarene :)

.  Super godt- Du kan kun ændre indlæg i en elleer anden kortere periode, for at udgå at alle svar pludseligt kan virke mærkelige :) 

Fedt det lykkedes

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)