Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når hobby bliver til forretning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ledt overalt, og kan ikke finde noget omkring denne problemstilling:

Hvis man har en hobby (sport), som man har besluttet at lave en forretning ud af, og man har en helt klar idé og roadmap, er der så noget i vejen for at ens selskab kan betale de fleste (eller alle) af udgifterne forbundet hermed?

Der er f.eks. mange på sociale medier som har lavet deres hobby til en forretning, og de kører jo hele deres setup som en business, og ikke som en hobby de betaler privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det forudsætter, at skat er enig i det drives rent erhvervsmæssigt og ikke som en hobby, Elers vil de forkaste fradrag for underskud
Som du beskriver det, lyder det som om du bør få en revisor til at vuredere, om det er holdbart at trække evt underkud fra - jeg kunne tvivle
Men - regulære udgifter der alene er taget for at få indtægterne - har du fradrag for  blot ikke nødvendigvis for underskud og der skal være meget direkte sammenhæng mellem indtægten og den tilknyttee ugift der ikke også må kunne anvendes privat

Hvad du mener andre gør, kan du ikke bruge til det store Jeg ser mange der går over for rødt osv - så få en konkret vurdering af din situation, enten fra en revisor eller bindende svar fra skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak John, jeg tager fat i en revisor.

Tilmeldt 2. Oct 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William

Det kan vi hjælpe med at rådgive om, du kan kontakte os på info.secherconsulting@gmail.com. Når vi har sagens detaljer kan vi pege i retning af hvorvidt du vil blive betragtet som erhvervsdrivende eller hobbyvirksomhed. Det skattemæssige konsekvenser er ikke uvæsentlige.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)