Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt regnskabsprogram - anbefaling

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak i lige måde John :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Bare det at vi skal gemme alle dine bilag sikkert i 5 år, selvom du opsiger dit abb. koster os mange penge.

Det kommer vel også an på hvordan/hvor man gemmer disse data. Jeg ved godt Dinero har mange kunder, og derved også højest sandsynligt mange bilag - men hvis man f.eks gemmer sine data i S3 Standard (eller lign ved Azure eller GCP), så er man jo også selv udenom de høje omkostninger.

$23/TB for S3 Standard
$12.5/TB for S3 Infrequent Access
$4/TB for glacier instant retrieval
$3.6/TB for glacier flexible retrieval

Det kræver jo blot en policy bliver sat op til at flytte deaktiveret konti's bilag til glacier og man ender hurtigt op med en god reducering i omkostninger.

Det går jeg selvfølgelig også udfra at Dinero allerede gør, så at gemme 1TB bilag (hvilket er ret mange bilag) er relativt billigt i sidste ende uanset.

Man kan selvfølgelig også kigge på alternativer end S3/GCP/Azure, hvor prisen så reduceres yderligere, men vil nok ikke være tiden værd.

Kigger jeg på mine egne bilag, er jeg på 4902 på nuværende tidspunkt, dette fylder 551.5MB, så hvis vi skal gemme dette i 5 år, vil det koste Dinero 81 øre over denne 5-årige periode eksl moms.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

men det er vel ikke bare at opbevare bilagene - der skal jo også "opbevares" sammenhænget mellem bilaget og den konkrete kontering for alle årene?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

men det er vel ikke bare at opbevare bilagene - der skal jo også "opbevares" sammenhænget mellem bilaget og den konkrete kontering for alle årene?

vh John Hannover

Korrekt, men rent omkostningsmæssigt er det lavere end opbevaring af disse bilag.

Personligt syntes jeg stadig prisen for Dinero er helt fair. Men det er ikke 5 års opbevaring af data der øger omkostningerne enormt. Eller rettere, selv disse "dyre" cloud udbydere, giver virksomheder der bruger deres platforme rig mulighed for at reducere omkostninger ved opbevaring af sådanne data. Især for arkiv data som højest sandsynligt ikke bliver tilgået igen i flere år for slettede brugere.

Jeg fandt blot kommentaren om at der blev brugt mange penge på det sjovt, når vi realistisk set snakker et par kroner pr kunde over 5 år for en stor del af kunderne.

Selvfølgelig er det en udgift uden at disse udgifter bliver dækket og er derfor "træls". Men vi snakker minimale mængder penge, udover hvis Dinero selvfølgelig gemmer ting på en meget uoptimal måde.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt at denne diskussion kom igang, men syntes den er drevet en del væk fra OPs spørgsmål, bortset fra et par af indlæggene. Nu hørte vi jo fra Multi-Regnskab at der findes over 50 firmaer som søger godkendelse, er der mon nogen som har erfaring med de andre? Er der nogen af dem som er svære at finde der særligt taler til udlejere? 

Undertegnede er også i den klub hvor det er uappetitligt at skulle give 2-3% ekstra væk (konkret fra boligudlejning hvor der af gode grunde er under 50 posteringer og indtægten ikke kommer til at stige, men ligger over de 100k, langt under de 300k). 

Vi har vist hørt nok fra Dinero her, men tak for de mange indsigtsrige posteringer til Martin!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

men det er vel ikke bare at opbevare bilagene - der skal jo også "opbevares" sammenhænget mellem bilaget og den konkrete kontering for alle årene?

vh John Hannover

Et excel ark med link til onedrive burde let kunne gøre det for eksempelvis et holding selskab men hvad er de specifikke krav? Ikke fordi det er en særlig væsentlig udgift, men det er det tydeligvis for nogen, og jeg finder det totalt uacceptabelt at du skal betale abonnement i 5 år til et regnskabssystem hvis du skifter fordi eksempelvis e-conomic, microsoft og uniconta sletter dine data efter 3 måneder. 

Det er ret vildt at det er lovligt.

Hvad gør man hensigtsmæssigt hvis du lukker en virksomhed og skal opbevare ting i 5 år?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er vist en misforståelse. Bogføringssystemer er nu pålagt at opbevare regnskabsmaterialet i 5 år og udlevere det til myndighederne hvis de bliver bedt om det - ligegyldigt hvor langt dit kundeforhold har været og hvad du har betalt.

Hvis man er omfatter af kravene til at bruge et godkendt bogføringssystem (ApS'er og tilsvarende fra 1. juli 2024 hvis man starter regnskabsår der og ellers 1. januar 2025 hvis man har regnskabsår = kalenderår.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gik lidt for stærkt med mit sidste indlæg, men det jeg ville have skrevet var, at hvis man er omfattet af de nævnte regler, så får man lovmæssigt valget mellem et "standard" system (fra den liste af godkendte systemer som Erhvervsstyrelsen offentliggør 2. januar 2024) og et "specialtilpasset" system. Kravene til et "specialtilpasset" system er blandt andet e-faktura funktionalitet så "excel og onedrive" er ganske enkelt ikke en mulighed. Man kommer også til at skulle oplyse til Erhvervsstyrelsen (ved indberetning af årsrapport lader det til) hvilket system man har anvendt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Et excel ark med link til onedrive burde let kunne gøre det for eksempelvis et holding selskab men hvad er de specifikke krav? Ikke fordi det er en særlig væsentlig udgift, men det er det tydeligvis for nogen, og jeg finder det totalt uacceptabelt at du skal betale abonnement i 5 år til et regnskabssystem hvis du skifter fordi eksempelvis e-conomic, microsoft og uniconta sletter dine data efter 3 måneder. 

Det er ret vildt at det er lovligt.

Hvad gør man hensigtsmæssigt hvis du lukker en virksomhed og skal opbevare ting i 5 år?



Det er en af årsagerne til at det bliver lidt dyrere for os at servicere folk, da en kunde der laver en konto og en måned senere opsiger den, gør at vi "gratis" skal opbevare og passe på de bilag og transaktioner vedkommende har lavet, i 5 år.
Så nej, det koster ikke ekstra.

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Et excel ark med link til onedrive burde let kunne gøre det for eksempelvis et holding selskab men hvad er de specifikke krav? Ikke fordi det er en særlig væsentlig udgift, men det er det tydeligvis for nogen, og jeg finder det totalt uacceptabelt at du skal betale abonnement i 5 år til et regnskabssystem hvis du skifter fordi eksempelvis e-conomic, microsoft og uniconta sletter dine data efter 3 måneder. 

Det er ret vildt at det er lovligt.

Hvad gør man hensigtsmæssigt hvis du lukker en virksomhed og skal opbevare ting i 5 år?

excel opfylder slet ikke bogføringslov - du kan ændre op og ned og frem og tilbage længe efter en bogføring og skat kan sætte deres egne værdier hvis du bruger excel eller words

Du skal mig bekendt ikke betale for at have det i + 5 år hvis du lukker, det er med i den pris du betaler når du bruger det (del af forklaring på pris), men programmet er ansvarlig for det og bilagene med tilknytning i + 5 år

Loven siger ikke du skal bruge et certificeret program. Hvis du selv kan lave et der lever op til alt, må du gerne, men det vil jeg sige er en urias opgave næppe nogen lige vil binde an med. Bruger du certificeret, er du sikret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)