Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved drift af netværksvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver en netværksorganisation, hvor vi afholder netværksevents for vores medlemmer, og jeg har et par spørgsmål i forhold til moms.

Så vidt jeg ved er der normalt ikke momsfradrag på gaver, men hvis det er som led i den daglige drift af netværksorganisationen, er det da anderledes?

Mine spørgsmål er:

1) Er der momsfradrag på gaver (vin á ca. 3-500 kr.) til oplægsholder (som taler gratis)?

2) Er der momsfradrag på indkøb af større vin parti, hvor vi vil bruge vinen dels til oplægsholder gaver i fremtiden, og dels til et vinsmagnings event til vores medlemmer?

Glæder mig til at høre jeres svar og få jeres hjælp. pft!

dbh

Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

1) Er der momsfradrag på gaver (vin á ca. 3-500 kr.) til oplægsholder (som taler gratis)?

2) Er der momsfradrag på indkøb af større vin parti, hvor vi vil bruge vinen dels til oplægsholder gaver i fremtiden, og dels til et vinsmagnings event til vores medlemmer?

1 nej - så skal det indberettes som honorar på foredragsholder navn, adresse og fødseldg/md/år - Er det noget gentaget vil det være klogest - og ikke dyre vine som kan ses som omgåelse af honorar - Blomster har du som gave kun kvart udgiftsfradrag for og ingen momsfrdrag - modsat penge betalt som honorar


2 nej ikke momsfradrag for gaver og så er der jo kun kvart udgiftsfradarag også for vinen

I skal nok sætte jer mere ind i skat og moms generelt for ikke at skulle spørge om utroligt mange fradrag osv

Alt det med fradrag i letlæst e-bog Fradrag med mere end 70 eksempler - også gaver og repræsentation osv https://jh-e-books.blogspot.com/2022/12/fradrag-2023-mere-end-70-konkrete.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)