I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at arbejde fra udlandet på et tidspunkt. Jeg ønsker stadig at have både virksomheden og mig registreret i Danmark. Jeg vil også stadig primært beskæftige mig med danske kunder, men bare hvor jeg sidder i et andet land.
Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af, hvor meget administration og tilladelser det kræver.
Jeg kunne også godt tænke mig at få svar på, om der er nogle ting, man kan bogføre som udgifter i den forbindelse? (f.eks. husleje, frokost m.m.)
Mig bekendt kan du ikke flytte et enkeltmandsfirma til udlandet.
Det bedste svar får du nok ved at kontakte et af de store revisionsfirmaer, de vil med sikkerhed kunne rådgive dig om bl.a de skattestatus DK/udlandet og evt. andre krav. Er der tale om et specifikt land, kan du muligvis få lidt rådgivning på den pågældende danske embassade.
Hvis du driver virksomheden med danske kunder i princip fra DK er du dansk skattepligtig af det uanset form for selskab og uanset du sidder i DK eller farer rundt andre steder
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER