Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kræver det at arbejde fra et andet EU land med dansk CVR nummer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe med at besvare min undren.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, der primært laver wordpresshjemmesider, markedsføring og andet grafisk arbejde. 

I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at arbejde fra udlandet på et tidspunkt. Jeg ønsker stadig at have både virksomheden og mig registreret i Danmark. 
Jeg vil også stadig primært beskæftige mig med danske kunder, men bare hvor jeg sidder i et andet land.

Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af, hvor meget administration og tilladelser det kræver. 

Jeg kunne også godt tænke mig at få svar på, om der er nogle ting, man kan bogføre som udgifter i den forbindelse? (f.eks. husleje, frokost m.m.)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan du ikke flytte et enkeltmandsfirma til udlandet. 

Det bedste svar får du nok ved at kontakte et af de store revisionsfirmaer, de vil med sikkerhed kunne rådgive dig om bl.a de skattestatus DK/udlandet og evt. andre krav.  Er der tale om et specifikt land, kan du muligvis få lidt rådgivning på den pågældende danske embassade.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun have EMV med fuld dansk skattepligt og bopæl. Ellers skal det lukke og du kan have "anden udenlandsk virksomhed"

Du kan ikke tage husleje - og regler for fradrag for brug af hjem er meget skarpe og forskellige i ejer og lejebolig https://johnhannover.blogspot.com/2022/01/fradrag-og-regler-for-arbejdsplads-brug.html .
Frokost og mad i det hele taget er din egen sag med mindre du rejer over 24 timer.

Hvis du driver virksomheden med danske kunder i princip fra DK er du dansk skattepligtig af det uanset form for selskab og uanset du sidder i DK eller farer rundt andre steder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)