Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO I 2024 - bolig udlejning, hvad med skat fordele og hvad er fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 7. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
hej,

Jeg er i tvivl om at jeg skulle åbn VSO.

Kan I hjealpe mig med nedstaet- jeg har least maget om VSO og hort fra forskellige kilder at "skat fordele blev slukket et par ar siden).

Fakter:

- 160k dkk I arlig rente
- jeg betaler top skat
- har en lon pa hus (2.1) og briddging lon pa lejlighed.

1. Er det pãkrevet at jeg skulle tage en løn i lejlighed ellers kan jeg tage det i hus og flytte til VSO?

2.hvis jeg kan flytte løn fra huset, i på hvilken måde vil rente udgifter der jeg kunne flyte til VSO blive beregnet (lejlighed / (lejlighed + hus) x renteudgifter ?

3.bank siger at jeg kan lãne max 60% af lejlighed værdi hvis formaæl er udlejning. det giver masse frivaærdi i lejlighed. min indkuldkonto bliver positiv (3,1 mio vs 1.6)- mener det at jeg kunne flytte mere af personlig gæld til VSO?

4. Nu vil jeg fã omkring 25% i rentefradrag. Hvis jeg ãbner VSO og flytter lejlighedløn til VSO- mine "hus" rente udgifter sænker- vil jeg fã 33% rentefradrag?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

VSO er ikke en virksomhedsform men en skatteform du kan bruge til personlig virksomhed og ja - har du store renter, så er det en fordel at benytte VSO lige som - hvis du har svingende indtægt, er VSO god ved topskat. Svinger indtægten ikke, så du nogle år kan fylde op til topskat og andre gange kun hæve del af overskuddet, så giver det ikke samme mening at spare op  for så ender det sikkert alt sammen i topskat

VSO er ikke noget du skal rode med selv - VSO kræver generelt altid brug af revisor og alle dine spørgsmål kræver en meget nøje gennemgang. VSO kræver blot, at det er en erhvervsmæssig aktivitet (ikke ens private hus osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh
Tilmeldt 7. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
hej John

tak for svar.

først og fremst- jeg plener at gøre det uden revisør men jeg prøver at forstå om det giver mening at overveje VSO.

min indtægt er ikke svingent og jeg forventer sa t vil jeg betale topskat fra lejeindtægt og derfor er jeg mest intereseret i fuld rentefragdrag og troede at det give mening at skrive en post for orintering for jeg gå til revisor og efter 15 min få jeg besked at VSO er dum idee.

Har læst masse (i google...) og blev forveret om VSO skatordning giver faktisk fuld rentefradrag , hvis jeg- er jeg klar at betale top skat af overskuld og få fordele fra fuld fradrag (der giver min besparelse på omkrig 20k/år)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

skurfol:

Har læst masse (i google...) og blev forveret om VSO skatordning giver faktisk fuld rentefradrag , hvis jeg- er jeg klar at betale top skat af overskuld og få fordele fra fuld fradrag (der giver min besparelse på omkrig 20k/år)
og det kan du men du kan ikke klare det uden revisor er min vurdering - du kan udnytte rentefordelen men hæve frem for at spare op til topskat - som du kan nedsætte med livrente osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh
Tilmeldt 7. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
tak,

jeg vil kontaktere revisor. ville gerne opspare i livrente men nu med 160k rente, må jeg oveveje at være glade med højere rente fradrag. Ikke perfekt men bedre er PSL fradrag.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)