Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

60 dages regel kombineret med offentlig trafik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en opgave som freelancer langt væk fra min bopæl. Jeg har læst om 60 dages reglen, men hvordan hænger den sammen med, at jeg gerne vil tage toget ca. halvdelen af vejen, da det er de nemmeste?

Min tanke er at jeg får kørsel i egen bil fra virksomheden (eget ApS) ca. halvdelen af vejen.

Hvad med den anden halvdel?
Skal virksomheden betale mit togkort eller skal jeg som privatperson betale dette, og få befordringsgodtgørelse for togturen?
Hvordan er reglerne på området?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

De springende er nok om skat anser dig for selvstædig freelancer overhovedet, eller som en ansat der blot fakturerer fra sig ApS - det udnytter mange både arbejdsgive og "ansatte" og så falder alle fradrag, moms og alt og det kan koste tripple skat som maskeret udlodning også selv om man tager det ud som løn med skat

Det er en meget seriøs risiko du SKAL være sikker på at vurdere ret - https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Hvis det så er 100% selvstændigt så kan du, hvis du har en helt reel løn føre kørebog for kørslen til stationen og lade selskabet betale transporten, men som sagt, det hele falder hvis skat underkender, og det sker ofte i de sager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Det får mig lige til at tænke en ekstra gang.
Jeg er godt nok blevet gjort opmærksom på dette gennem virksom.dk, hvor de anbefaler at man får fuldstændig styr på sin konsulentaftale.
Dog påtænkes det, at jeg arbejder gennem et konsulentfirma. Jeg kender ikke kunden i forvejen og jeg ved, at kunden skal have udført noget specifikt arbejde.
Arbejdet skal udføres for en offentlig kunde.

Så påtænker jeg at leje en flyverplads på et iværksætterhotel, til de dage, hvor jeg arbejder remote. Og har eget udstyr, revisortjek osv. Alt i alt tager jeg en økonomisk risiko, som bestyrkerat jeg arbejder gennem eget selskab. Så laver jeg en konsulentaftale med det konsulentfirma jeg arbejder gennem. Jeg har selv et ApS.

Dvs. kørebog til stationen og lade virksomheden købe et togkort til mig, right.

Tak for hjælpen, John

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

En vinkel er også, at jeg gerne vil benytte mit eget selskab til andre ting end bare konsulentopgaver. Vil det bestyrke, at man er selvstændig og ikke ansat de steder jeg kommer til at arbejde for?

Eksempel kunne være vinimport, webshop osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

nej . du kan sagtens være selvstændig og ansat samtidigt, det afhænger ene og alene om dine konsulentjob opfylder krav til selvstændig - bla.a. at du har en økonomisk risiko i det, ud over at de ikke betaler dig - men meget andet som du så i mit link
der er ikke facit liste, men det gør ingen forskel hvad du ellers gør i dit ApS - - lige nu feks vil du have kørepenge statens takst - som jo bla.a ud over moms forkastes, hvis SKAT vurderer det er omgåelse af job - bare som et eksempel på hvor du tager en fordel (lige som din arbejdsgiver sparer opsigelse og og og

Du kan måske huske Flemming Østergaard DonØ som kom af med tripple skat - det sker ikke sjældent og der er fokus på det, så være sikker på du opfylder alt eller bed om løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)