Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny affiliate - linkbuilding og SEO

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Dec 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer, godt nytår.

Jeg har arbejdet med SEO og linkbuilding for flere år siden, men er nu "ny" i gamet med et par nye affiliate-projekter. I den forbindelse kunne jeg godt bruge jeres input til, hvordan man bedst arbejder med linkbuilding.

Der er flere sider, hvor man kan købe adgang og publicere mange links, f.eks. Bob Linkbuilding og AIlinks:

- Kan det stå alene til linkbuilding?
- Kan denne type service anbefales (eller er der andre)?
- Skal man passe på med at "overgøre" linkbuilding på helt nyt sites?

På forhånd tak.

Vh. Kasper
Tilmeldt 3. Jan 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg følger lige med :)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et par linkbuilding services som kun / primært tilbyder PBN links på gamle domæner, som er opkøbt til formålet.

Ideen er at de links, der er ind til det gamle domæne stadigvæk har værdi og et link fra dem kan give positiv effekt i Google.

Virker det? Ja og nej.

Der er ingen tvivl om, at et link fra den type domæner i visse tilfælde kan bidrage med noget.

De kan blandt andet bidrage med til:

- En naturlig linkprofil
- Diversitet
- Hurtigere indeksering af de LP de peges ind på
- Måske meget meget lidt pagerank flow
- Som Tier2 links til indeksering af andre vigtigere links
- Flowe relevans til som Tier2 links

Men de kan ikke stå alene og flowe store mængder pagerank, der trækker dit domæne op i Google på søgninger med voldsom konkurrence.

Der skal en helt anden type links til.

Du vil derfor ikke opleve noget fantastisk ved at lave 300 links af den type til en affilliate side, som forsøger at ranke på søgeord med voldsom konkurrence.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her

//Mathias

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som Jonas skriver så handler det om at have en naturlig linkprofil.

Når jeg starter et nyt webprojekt, så bygger jeg gerne en 10-20 links fra forskellige PBN's, linkkataloger, Bookmark sites, og forskellige profilsider jeg har adgang til. Dette er udelukkende for at kickstarte sitet og få det indekseret.

Efterfølgende satser jeg primært på naturlige links, ved at lave indhold af en kvalitet som andre gerne vil linke til. Jeg ved godt at disse links er svære at få og tager lang tid, men man kan hjælpe dem lidt på vej ved hjælp af outreach, hvor man aktivt tager fat i andre sites, og spørger om muligheden for et link.

Så for at svare konkret på dit spørgsmål, så er det fint med nogle af disse links du skriver om, men de kan ikke stå alene. Det er bedre at gå efter nogle få, men gode reelle links.

Fra Ribe
Tilmeldt 9. Jan 24
Indlæg ialt: 5
Fra  Nordic Tipi ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger med - jeg er helt ny i SEO-gamet.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i hvad Lars og Jonas skriver.

Jeg blot tilføje, at denne type billigere links også kan bruges på andre måder når du når et tidspunkt hvor de ikke kan stå alene.

Du kan benytte BOB/AI Links til at linke til dine sociale profiler,som linker videre til dit website.
Du kan også benytte dem til at sende links (tier 2) til de bedr elinks du eventuelt måtte få eller lave.

Og så kan du jo benytte dem til bytte dig til bedre links.
Fx. ved at tilbyde nogen som har et website inden for din niche at du vil lave 5 AI Links til dem, hvis de vil linke 1 gang til dit website.

Vi har en Facebook gruppe hvor man kan bytte links (hvis ikke man vil købe eller sælge dem).
Der sidder i øvrigt også folk fra BOB og AI Links med i gruppen, som kan svare på spørgsmål hvis du er i tvivl.

https://www.facebook.com/groups/1025971854226442

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvad jeg ville gøre. 

Starte med at finde ud af om der er nogle bloggere der er inden for samme niche. 

Det kan du gøre ved at skrive "Gæste blogger søges + emne" Måske uden mellem rum i mellem gæste og blogger jeg bliver snot forvirret over ikke at kunne se hvad jeg selv skriver..

Men anyways gå til Google og søg på Gæsteblogger søges. + niche.

Eks. Lad os sige at du sælger sko fra din affliate side. Og det du så kan skrive er Gæsteblogger søges + sko.

Også ville jeg så det gider jeg ærlig talt ikke skrive nu hvor mobil versionen af Amino skal være så forfærdelig dårlig. 

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle kommentarer. Meget brugbare input!
Fra Vanløse
Tilmeldt 2. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

kigger lige med her :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)