Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En nær relation tilbagebetaler ikke på stort familielån.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

En nær relation til mig har en større gæld til mig. Vi er oppe på seks cifre. Gælden er stiftet som et familielån via advokat. Gælden afdrages ikke efter forskrifter og i lange perioder slet ikke.

Jeg har nået en grænse for hvad der er rimeligt overfor mig og den tillid jeg har vist.
Samtidig har jeg jo min egen privatøkonomi at tænke på også, samt at jeg ønsker at kaste penge ind i min lille nye enkeltmandsvirksomhed.

Det er helt tydeligt at jeg til enhver tid kan opsige aftalen og forlange det debitor skylder mig.
Men hvad sker der hvis ikke vedkommende kan betale?

Venligst
Mikael Karlsson
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael Karlsson:
Det er helt tydeligt at jeg til enhver tid kan opsige aftalen og forlange det debitor skylder mig.
Men hvad sker der hvis ikke vedkommende kan betale?

det kan du sikkert  det vil jo afhænge af hvad det oprindelige lånebrev siger, men hvis den er misligholdt og du har klaget eller det, som standard er anfordringslån, så kan du jo opsige det.
Hvis skylder så ikke vil eller i første omgang kan betale, så skal du have personen i retten og så kan denne blive erklæret personlig konkurs, og ER der ingen penge, så får du heller ikke nogen - men bliver i køen af de, som har penge til gode, nu skal du så blot sikre de ikke forfalder for forældelse mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man solgte fordringen så ville man ikke være nødt til at se en nær relation i retten. Er det en tosset ide? Vil nok være med betydeligt kurstab, men til gengæld ville der være lidt likviditet til firmaets drift her på den korte bane, i stedet for udlæg til fogedretsgebyrer og tabt arbejdsfortjeneste og advokater og jurister.

Måske kan man sælge fordringen online, jeg har ihvertfald set mange fordringer til salg fra konkurser og lignende, kursen sættes udfra konkret vurdering af debitors betalingsevne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør du via godkendt revisor med - du vil ikke som sådan have fradrag for tabet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

n4s-linux:

Hvis man solgte fordringen så ville man ikke være nødt til at se en nær relation i retten. Er det en tosset ide? Vil nok være med betydeligt kurstab, men til gengæld ville der være lidt likviditet til firmaets drift her på den korte bane, i stedet for udlæg til fogedretsgebyrer og tabt arbejdsfortjeneste og advokater og jurister.

Måske kan man sælge fordringen online, jeg har ihvertfald set mange fordringer til salg fra konkurser og lignende, kursen sættes udfra konkret vurdering af debitors betalingsevne.

Altså du får jo ikke mere end et par procent, måske 5-10% af dit tilgodehavende, hvis du sælger fordringen. Det er der ingen penge i overhovedet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det bør du via godkendt revisor med - du vil ikke som sådan have fradrag for tabet 

vh John Hannover

Der er da ikke noget fradrag når det er en nær relation.

Edit: læste dit indlæg forkert.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Cookie - John Hannover:

Det bør du via godkendt revisor med - du vil ikke som sådan have fradrag for tabet 

vh John Hannover

Der er da ikke noget fradrag når det er en nær relation.

Edit: læste dit indlæg forkert.

nej netop - så det er mange penge at sige farvel til synes jeg - 
Jeg tror salg af fordring max giver 5-10% og så ville jeg hellere indgå en aftale med den nære relation om at få det hakket af, og hvis ikke den person vil tale om det, så tror jeg det blev inkasso - som sikkert også kan give 0 men i alle fald registrerer gælden og kan følges op. Det er skidt hvis nær relation ikke engang vil tale om en eller anden afbetaling, men korrekt-  ikke fradrag ved tab på nærtstående - og heller ikke ved at sælge det af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)