Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteberegning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer (john håber du kommer ind her) 🙂

Hvorfor kommer skat frem til en anden skatteberegning af lønindkomst end jeg gør. 

På studiet i faget privat kundeøkonomi blev vi lært i at beregne lønindtægt ud fra følgende måde: 

Bruttoløn - 8% am bidrag

A-indkomst - fradrag og derefter trække 36 % skat (afhængig af kommune self) 

Og herefter ligge fradraget oveni og dermed får man netto indtægten. 

Hos skat kan man også lave en beregning på en nettoløn ved at indtaste bruttoløn og fradrag. Den beregner på nøjagtig samme måde! 

Men når årsopgørelse kommer, så har man betalt for lidt i skat. På årsopgørelsen kan jeg se at skat tager 12,06 procent af A-indkomsten når det kommer til bundskatten uden at tage forbehold for fradrag  

De modsiger jo sig selv når deres egen beregner som skal hjælpe dig, kommer frem til nøjagtige samme skattesats som jeg regner frem til, men når årsopgørelsen kommer så bliver skattesatsen væsentligt større og man ender dermed med et skattesmæk! Hvad foregår der???

Vh Morten

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke hænge med - jeg kan ikke af dit billede se andet end fradrag må være med, for a skat er af 19.000 ca og det er jo langt mindre end løn minus AM bidrag
Der er aldrig - sagt lige ud - fejl i beregningen af skatten når ting er tastet korrekt

At de tager disse 12,x % som du skriver må skyldes andre forhold - ex overført manglende skat for 2022 som er ført frem til 24 osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Det er nøjagtig det jeg mener, at man på billedet kan se at der netop bliver taget højde for fradrag og de beløb kommer jeg også frem til vha af min beregning på excel som på billedet. 

Men på selve årsopgørelsen så er det en helt andet sag. Det her omhandler en kammerat som jeg hjalp igår. 

Hans fradrag jf. Skat passer som er blevet brugt hver måned og han har fået præcis 19.807,88 kr. netto, som jeg regnede efter på mit excel ark for at se om netto beløbet nu var korrekt.

Men skat er kommet frem til at han skylder 29.538 og nej der er ikke skyldig gæld. 

Jeg har diskuteret det med en en revisor som forklarede at der var 2 metoder til at beregne personskatten. Og afhængig af hvilken man brugte ville ændre på resultatet- Det giver jo ingen mening!!!! Fordi såfremt skat valgte at bruge deres egen beregner som de tilbyder borgere, så ville det stemme, men det gør det så åbenbart ikke npr man logger ind. 

Det har altid sejlet hos skat, men det er ved at tage overhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Det har altid sejlet hos skat, men det er ved at tage overhånd!
galt - der har aldrig været skatteprogram der ikke regnede forskud og årsopgørelse helt ret hos SKAY - i misser bare noget - men det her er IKKE skats skyld du - der er ikke flere beregninger med hvert sit resultat, det er vrøvl du har fået forklaret - og du kan være sikker på beregningen passer med det indtastede.

Enhver revisor med forstand kan på 2 min se hvad årsag til ekstra skat er ved at sammenligne med forskud

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrer også mig at der kan foreligge 2 vidt forskellige beregninger. 

Men der hvor filmen knækker er jo at hans lønsedler passer overens med hvad han burde betale i skat både jf. Min egen beregning og skats beregner. Men årsopgørelsen viser et smæk på over 30.000 kr! 

Jeg har faktisk tidligere på dagen haft et statsautoriseret revisionsselskab som forjlarede at de havde fået flere henvendelser på netop det her spørgsmål/problem. De tog dog 4 800 kr for et møde! Men det er lige før at pengene er godt givet ud, bare så jeg kan få en afklaring, fordi enten underviser de forkert på CBS eller begår skat fejl, siden skat og jeg ikke kommer frem til samme beløb. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det er dig - jeg tror ikke du kan finde ET eksempel på skats maskine regner galt nogen sinde i årsopgørelsen. Du burde let kunne sammenligne forskud og årsopgørelse og du kan tilsvarende se hvor al skat kommer fra, så det er superlet at se - en hver god skattemand kunne gøre det hurtigt (ikke mig der gør den slags)
Der mangler enten noget i fradrag i årsopgørelse (kunne være befordring) eller der er noget fra 22 fremskrevet skat  - men  kan du regne skat kan du da se hvad hver % tages af og se hvis fradrag i årsopgørelse er mindre end det du regner osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)