Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysninger på produkt emballage ved køb af varer udenfor EU med ekstern importør

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Amino.

Jeg står i den situation at jeg er ved at oprette virksomhed, hvor jeg skal sælge varer der stammer fra udenfor EU.

Jeg har gået med en tanke om at oprette en PMV, fordi jeg endnu ikke ved om det er sandsynligt at jeg vil omsætte for mere end 50.000 kr. på et år.

Jeg kender en der ejer en enkeltmandsvirksomhed, som har tilbudt mig at bestille varerne hjem for mig med mit eget varemærke og virksomhedsnavn på, hvorefter min virksomhed køber produkterne af hans virksomhed.

Mit spørgsmål er så, hvem anses for at være fabrikant og importør i dette tilfælde? Er det overhovedet lovligt for mig at købe produkterne af en anden virksomhed og videresælge i DK, når jeg ikke er importregistreret med PMV?

Derudover ved jeg der er regler for oplysninger på produktets emballage. Der skal bl.a. oplyses om virksomheden, men hvilken virksomhed vil i dette tilfælde skulle oplyses? Er det min egen PMV, da det er mit varemærke produkterne sælges under og da det er mig der står for markedsføring og salg i DK, eller er det min vens virksomhed, der skal oplyses, da han er importør? Eller er det begge virksomheder?

Tak på forhånd! Mvh. en nybagt iværksætter der prøver at finde hoved og hale i reglementet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simons Aminoprofil:


Jeg kender en der ejer en enkeltmandsvirksomhed, som har tilbudt mig at bestille varerne hjem for mig med mit eget varemærke og virksomhedsnavn på, hvorefter min virksomhed køber produkterne af hans virksomhed.

Mit spørgsmål er så, hvem anses for at være fabrikant og importør i dette tilfælde? Er det overhovedet lovligt for mig at købe produkterne af en anden virksomhed og videresælge i DK, når jeg ikke er importregistreret med PMV?

Derudover ved jeg der er regler for oplysninger på produktets emballage. Der skal bl.a. oplyses om virksomheden, men hvilken virksomhed vil i dette tilfælde skulle oplyses? Er det min egen PMV, da det er mit varemærke produkterne sælges under og da det er mig der står for markedsføring og salg i DK, eller er det min vens virksomhed, der skal oplyses, da han er importør? Eller er det begge virksomheder?

Tak på forhånd! Mvh. en nybagt iværksætter der prøver at finde hoved og hale i reglementet.


1 Der der producerer i Kina er producent
   Den der importører er importør og kan så sælge til dig, med moms, som du ikke har fradrag for som PMV (der ikke selv må importere)
   Du som sælger har HELE ansvaret mod din slutkunde. OM du så kan gå efter importøren og denne kan gå efter sælger i kina, handler mest om I tror I kan vinde sådanne retssager

Jeg hssker ikke mærkningegler men igen - da du er sælger mod slutkunde bør du da fremgå. Hvem der har importeret er lige meget med mindre de vil med, og så er der regler for oprindelsesmærkning (kina f.eks ) og masse andre mærkningsregler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)