Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lavere priser på kortbetalinger hos PBS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik lige denne her tilsendt, som jo er gode nyheder for os netbutikker: http://www.finansforbundet.dk/default.asp?mId=1008&ArtId=117989

Samtidig var jeg lige inde på PBS' side og sørme om ikke også at de skrev om nyheden :) Læs mere her: http://www.pbs.dk/dk/nyheder/nyhed_080328

 

Jeg syntes lige at jeg ville dele nyheden med jer, der ikke vidste det :) Desværre gælder de lavere priser (for Dankort betalinger) kun for ret små beløb, så for alle køb over 100 kr, forbliver prisen det samme, sådan som jeg lige husker satserne.... øv!

Fortsat god fredag og weekend

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kunne det være interessant med lidt statistik på hvor mange det egenligt bliver billige for, for mit eget vedkommende baseret på leverede ordre i år er det 26%

Fordelt på de tre prisgrupper beløber det sig til

  • 7%
  • 19%
  • 74%

Men når kunden også skal betale for post danmarks/fragtmands takster ryger man jo hurtig op i gruppe 3 hvor der ingen besparelse er i forhold til nuværende priser.

Det er da godtnok ikke meget X-faktor over Tongue Tied

Min statistik over betalingsvalg (år 2008) er følgende:

  • 19% - Internationale kort, håndteret af PayPal
  • 27% - Bankoverførsel
  • 54% - Dankort
  • 0,003% - Elektronisk fakturering

 

Den store andel af bankoverførsler gør at e-mærket er fuldstændigt udelukket  for min andel

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Og så bliver det måske endda dyere - og ikke billigere - for dansk udstedte kreditkort (master/visa). Gebyret på disse er nemlig som udgangspunkt uændret. Men der indføres et gebyr på ydeligere 0,2% hvis man hæver beløbet senere end 3 dage efter købet. For nogle internet butikker, f.eks. ved restordre, kan det altså blive en smule dyere.

/Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er træt at PBS. Så har de endnu en gang proklameret gebyrnedsættelser for blot at gå efter profitmaksimering på kundernes og internet-Danmarks bekostning. Handlen på internettet er steget fra ingenting for år tilbage til nu 20-30 millioner årlige transaktioner.Så selvfølgelig er PBSs omkostninger faldet voldsomt pr. transaktion uden at de har sænket deres gebyr.

De har formentlig regnet ud, at når det kun er gebyret for små transaktioner under 100 kr der ændres, så har det i praksis ingen betydning for deres indtjening.

Men lidt god presseomtale kan man jo altid forsøge at få synes devicen at være.

Lad os da nu for hulen få gebyret for ALLE handler ned på den 50 øre som det koster for transaktioner i fysiske butikker.
Det er et urimelig højt gebyr, der i øjeblikket er pålagt internetbutikkerne.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperf:
Det er et urimelig højt gebyr, der i øjeblikket er pålagt internetbutikkerne

 

Enig, det virker jo nærmest konkurrenceforvridende....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første ved du slet ikke hvad du snakker om. Det koster ikke 50 øre at lave en transaktion i en fysisk butik.
Der er ingen gebyr for at lave en transaktion på et dankort i en fysisk butik.

For det andet, hvorfor skulle PBS's omkostninger falder jo flere transaktioner der kommer???
Tværtimod, så koster det flere penge at håndtere disse transaktioner.

Yderligere så har man sænket priserne på udenlandske betalingskort med hele 2%, og det er faktisk en rigtig stor nedskæring.

Der var en gang Amino var en sted hvor man kunne finde interessant læsning.
Det kan man bare ikke mere.
Nu er det blevet til en græde mur, hvor diverse mennesker kommer for at komme af med galde, over ting de finder uretfærdige i deres lille verden.

Kom dog videre. Læg gebyret over på kunderne. Og mister du kunder af den grund, så er det nok fordi du ikke har meget at byde på til at starte med. 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)