Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal den koste?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne overtage en lille virksomhed med sportsartikler med en omsætning på ca. 800.000.  Har eksisteret i 10 år.

Hvordan gør man et varelager op med mange gamle modeller?- op til 3 år ! Er de nogle uskrevne regler hvor man ex. tager en % sats af indkøbspris?  Hvor meget skal det koste i goodwill? Synes selv at sælger er kommet med ret voldsomme forslag til  varelager og goodwill.
 
 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke former for sportsudstyr er der tale om? I min verden er 2-3 år gammelt sportsudstyr nul og niks værd, men det kunne jo være udstyr til en af de få sportsgrene jeg ikke har været involveret i???

 
 
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Skulle jeg købe en sådan virksomhed ville jeg være interesseret i deres regnskaber - ikke bare, hvad de omsætter for. Du bør jo se på, hvad virksomheden er værd for dig. Derfor bør du gennemgå minimum de seneste 3-5 års regnskaber, så du kan se hvordan virksomheden kører og har udviklet sig økonomisk. Og samtidig bør du jo også se på den risiko, du får. Hvis du har en rimelig sikker indtjening og din risiko/chance for at få den indtjening fremover er lille, så vil prisen jo være højere - og omvendt. Når jeg taler om indtjening, så er det ikke omsætning, men groft sagt virksomhedens nettoresultat. Du må jo også se på, hvilket potentiale, virksomheden har. Det er nok den sværeste faktor at fastsætte til beregningen.
 
Du bør under alle omstændigheder se regnskaberne igennem for at se, hvad det er for en virksomhed. Og så er det ikke vanskeligt at beregne en pris, du kan bruge som udgangspunkt/grundvurdering. Så har du noget at modsvare den pris, den er udbudt til.
 
Jeg vil som Martin sige, at 2-3 års gamle sportsartikler ikke er noget værd. Hvad skal du bruge dem til. Du kan overtage dem til absolut spotpris og sælge dem som slagvare. I sportsverdenen er moden jo også væsentlig.
 
Hilsen Jakob
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

 Varelageret består af ski, støvler og skitøj + gamle ski og støvler som bruges til udlejning - hvilket vist er en meget god forretning. Men det hele er jo meget svært at sætte en pris på og jeg vil jo hellere bruge penge på nye modeller.

Har tjecket regnskabet og dette ser fornuftigt ud, dog uden den store avance - men jeg tror meget på at kunne forbedre dette med mange nye visioner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Må jeg spørge om hvor meget at sælger vil have for det?
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at give de præcise tal, kan jeg sige at sælger vil have den fulde indkøbspris af varelageret og så skulle jeg slippe for at betale goodwill (er goodwill forresten ikke fradragsberetiget?) Alt udlejningsudstyr er til forhandling !
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)