Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver jeg svindlet af min a-kasse ?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft gentagne problemer med ase i forbindelse med en langvarig sygemelding, jeg ville ønske jeg aldrig havde raskmeldt mig ,jeg går uden penge snart på anden månede fordi jeg har raskmeldt mig og de ikke kan finde ud af færdig behandle min sag,Nu får jeg trusler om 5 ugers karantæne fordi jeg ikke vil møde op på et kursus der skal motivere mig til at komme i arbejde.De modarbejder mig konstant det er sku som om de ønsker jeg forbliver på sygedagpenge.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

fynbojesper:

Nu får jeg trusler om 5 ugers karantæne fordi jeg ikke vil møde op på et kursus der skal motivere mig til at komme i arbejde.De modarbejder mig konstant det er sku som om de ønsker jeg forbliver på sygedagpenge.

Du har et generelt problem, som du selv skaber, ved ikke at tage imod tilbud, uanset om du kan li´det eller ej.

Er du ledig, har du pligt til at gøre som de siger og som hovedregel er det dem der har pengene, der bestemmer.

Prøv at føje dig lidt, vær glad og kom videre..

mvh

 

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil med glæde møde op  på det kursus og hellere end gerne finde et arbejde, men deres langsomme sagsbehandling koster mig penge overtræk,rykkergebyr osv. det pisser mig helt vildt af og det er sku ikke særligt motiverende.jeg faldt tilfældigt over denne blog men  interessandt at andre også har problemer med den langsomme sagsbehandling hos ase, nå det skal nok gå det hele ,det bliver ristet toats med leverspostej igen igen Big Smile

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper og alle andre der er i kløerne på ASE...

Sidste nyt i kommunikationen med ASE's pressechef.

Til alle der kan se det fornuftige og rigtige i ASE's sagsbehandling...

MELD JER IND...!!! Det er billigt, men lad være med at forvente noget, -andet end problemer...

 

Hej Poul...

Tak for det... 'Kvajet jer' er vist meget mildt formuleret, men accepteret.

Lad mig i samme omgang gøre opmærksom på, at jeg har hjulpet ASE med at nå målet om at at blive "A-kassen uden ledige". Jeg har nemlig fået nok af jeres rod og er skiftet til HK. Alene tanken om at blive en kasse uden ledige er utopi, men at gå ud offentligt med sådan en overskrift er dumhed i aller højeste klasse.

Egentlig har jeg lyst til at gøre det til et projekt, at genere ASE mest muligt, I jeres markedsføring, men jeg har vigtigere ting at tænke på og vil kun når chanchen byder sig, komme med mine oplevelser, som lader meget at ønske til en A-kasses servicering af medlemmerne.

Jeg vil ikke ønske jer god vind, men håbe at der i fremtiden bliver skarpere kontrol med udbuddet af A-kasser og deres service-niveau og jeg så gerne, at ASE helt forsvandt i udbuddet af Arbejdsløsheds-forsikrings-kasser.

Hilsen

JAN JOHNSEN


----- Original meddelelse -----

Fra: Peter Petersen <Peter.Petersen@ase.dk>
Til: jjohnsen@mail.dk
Dato: Man, 16. feb 2009 13:35
Emne: SV: Tak for hjælpen.

Hej John!
 
Den korte udgave lyder sådan her:
Undskyld - vi har kvajet os.
 
Den lidt længere udgave lyder sådan her:
Det må du undskylde.
Først og fremmest over selve sagen som jo - held i uheld - påviste et internt hul, som du dumpede lige ned i.
Det har vi nu konstateret, fået bekræftet og udbedret.
Altså skulle vi gerne kunne undgå et sagsforløb, som det du har været igennem, en anden gang.
Det tog tid at lokalisere præcis hvor i vores system fejlen var, og dermed når vi frem til anden del af denne undskyldning:
Beklager at det tog så lang tid.
 
Held og lykke fremover.
 
Peter
 
Pressechef
Peter I. Petersen
 
ASE
La Cours Vej 7
2000 F
 
Direkte +45 3916 7305
Mobil +45 2143 3967
 
Uafhængighed betaler sig
 
 
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: jjohnsen@mail.dk [mailto:jjohnsen@mail.dk]
Sendt: 8. januar 2009 20:42
Til: Peter Petersen
Emne: Tak for hjælpen.

Hej Peter

Jeg vil takke for den hjælp du har ydet de seneste par uger.
Jeg går stærkt ud fra, at du har haft en finger med i spillet.

Et spørgsmål må du dog gerne svare på eller finde svar på.

Jeg har gennem det meste af jeres organisation, fra Kolding til Hovedkontoret af adskillige medarbejdere fået at vide det brev jeg sendte ikke var nået hverken til Kolding, senere ikke til Kbh.
Nu har jeg fået kopier af mine lønsedler, der er stemplet med 'MODTAGET -8. DEC. 2008 - ASE KOLDING"
Hvordan vil ASE forklare det?
Er det urimeligt, at bede om at få en undskyldning eller oprejsning på en eller anden måde...?

Venligst
Jan Johnsen
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Selvom dette indlæg er gammelt - Vil jeg da lige byde ind.

Min kone er i Kristlige A-Kasse for selvstændige da jeg driver en virksomhed og hun har været ansat her.

ALT er gået efter reglerne - men hun kunne IKKE få understøttelse og magen til behandling af hende skal man sku lede længe efter.
ELENDIG sagsbehandling. Direkte forkerte informationer - manglende hjælp - ENDELØS ELENDIGHED fra A-Kassen endte i at hun gik arbejdsløs i 6 mrd uden understøttelse til trods for 24 års medlemskab af en A-Kasse....
Havde A-kassen gjort sit job HAVDE hun fået understøttelse. Men vi endte med en regning og manglende indtægt - Samt en kone der var PRESSET på en måde der desværre gav hende et gog i nødden - så hun idag ikke kan arbejde på samme nivue igen....(Stress etc)

Så det er hvis på tværs af A-Kasserne problemer er for selvstændige..
Jeg vil gerne høre om der er nogle herude der ved om der faktisk findes en A-kasse der virker for de selvstændige?

//ROF

Med Venlig Hilsen
Rene Frederiksen
Managing Director SafeKey ApS

Certificeret Hypnoterapeut
NGH / IACT / HMI

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)