Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver jeg svindlet af min a-kasse ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

Efter at være gået ned med mit firma igennem 9 år, troede jeg jo, at jeg skulle have midlertidige dagpenge indtil jeg kom op på hesten igen, og havde lært af mine fejltagelser. Men der tog jeg helt fejl. Jeg sender her en kopi af min klagesag til ASE (a-kasse) Det skal siges at jeg har arbejdet meget mere end 40 timer pr uge det år der skulle gøre mig berettiget til dagpenge (år 2006), og at jeg har lavet alle indbetalinger på nær de 2 sidste kvartaler i 2007 . Jeg ved det hele sikkert lyder lidt forvirrende, men jeg håber at en revisor, en advokat eller andre kan hjælpe her. Hvis der er andre der er blevet syltet af ASE, hører jeg gerne fra jer. Så kan vi tage en sag sammen.

Mit spørgsmål er : er jeg ikke berettiget til dagpenge i den periode jeg har holdt mine indbetalinger, selvom jeg senere ikke har betalt ? Jeg har alle mine timer og alle tidligere indbetalinger. De siger at fordi jeg har misset de 2 sidste indbetalinger, er jeg ude af systemet, og de kan ikke behandle  mine sager fra dengang jeg faktisk betalte. Men jeg skal da have dagpenge for den periode hvor jeg overholdt alle aftaler , eller kan de nægte mig det ? Jeg betalte ikke de 2 sidste kvartaler, da jeg INGEN havde , og ingen penge fik (fra ASE som jeg skulle ), og ikke gad at betale til nogen som ikke gav mig det produkt de siger de giver. 

Damn det lyder forvirrende, jeg ved det(læs det hele et par gange. Det er som et puslespil. Det giver mening til sidst). Mit håb er stadig hjælp her, eventuelt nogen der måske vil ringe til mig og hjælpe ? 

 

Her en kopi af klagebrevet :

 

"Klage over uansvarlig sagsbehandling

 

 


 

 Til ansvarlige : Karin Alstrup

 

Jeg afleverede mine første papirer(ansøgning om dagpenge) d 2- 4-2007.

Jeg fik at vide at der var ca 6 ugers behandlingstid, og at jeg derefter ville blive kontaktet. Jeg blev aldrig kontaktet, og kontaktede derfor selv ASE. Da jeg mødte i receptionen, fik jeg at vide , at de godt kunne se at de havde modtaget min sag, men at

De havde tilsyneladende lagt dem over i anden mands sag. Hvilket for mig lyder helt umuligt. Mit cpr nummer, mit telefonnummer , min adresse og navn stod mindst 10 gange i de papirer. Så hvis man finder en sag i en anden mands mappe, burde det være hurtigt og nemt at slå op på pc`en om papirerne mon ike tilhørte en anden ASE medlem. Eftersom at det jo var en ansøgning om dagpenge de stod med i hånden. Men det valgt i så ikke at gøre. Jeg fik at vide at ansøgningen var blevet smidt ud, og at jeg skulle lave en ny ansøgning

 

Jeg måtte dernæst skaffe alle papirer en gang til. I mellem tiden mistede jeg min lejlighed i Brønshøj. Da jeg så afleverede papirerne en gang til gik der 2 måneder igen. Dernæst fik et brev om jeg skulle lave det hele om en gang til , og få et regnskab lavet af en registreret revisor. Hvilket ASE uden tvivl kunne se første gang de fik mine papirer. Dette regnskab ville koste mig 8500,- , penge jeg ikke havde. Jeg blev nød til at få en lejer i min lejlighed for ikke at blive smidt ud af lejlighed nummer 2 og ende som hjemløs.

 

Jeg kunne i denne her periode ikke få hjælp på socialkontoret da jeg jo havde en sag kørende med a-kassen, og kunne ikke låne i banken, da jeg ingen indtægt havde-

 

Jeg har i den periode lånt ca 50.000 kr af min bror for at kunne overleve. Penge som han selvfølgelig rykker for.

 

Jeg er dernæst gået ned med en depression, og har svært ved at komme i gang igen. Først mistede jeg mit arbejde efter 9 års arbejde, dernæst min lejlighed, dernæst ingen hjælp og sløs fra a-kassen og til sidst i konstant fare for at miste min nye lejlighed og være tvunget til at have en lejer.

 

ASE skal vide at jeg er parat til at køre den sag helt op i Kontant på DR1 eller andre forbruger programmmer på tv.

 

Jeg har desuden 2 revisorers udsagn for at i har syltet min sag. En af revisorerne siger at han haft flere kunder, der har haft ASE som A- Kasse, og som har oplevet samme behandling. Sager der på mystisk vis bliver væk, returnering af sager med besked på at det skal gøres helt anderledes end den første besked de fik og om sager der har taget et år eller mere før folk har fået deres dagpenge.

 

Jeg har ved tidligere besøg på La Cour vej, hørt lignende historier fra andre af jeres medlemmer, mens jeg stod i kø og ventede.

Jeg er parat til at samle alle disse sager, som alle er dokumenterbare og tage det med i Kontant, hvis ikke jeg får en anseelig refundering.

Ikke en god sag i disse tider, hvor jeres reklamebudget på tv åbenbart er grænseløst. Men den faktisk hjælp er, for de privilegerede

 

Jeg er fuldt ud bevidst om at jeg ikke har betalt kontingent for de sidste 2 kvartaler, da jeg i sagens natur INGEN penge har . Og igen hvorfor skal jeg betale til nogen, som smider mine papirer ud, forhaler sagens forløb og som i det hele taget nægter at give den hjælper i har forpligtet jer til overfor jeres kunder.

 

Jeg er selvfølgelig villig til at betale for de manglende kvartaler såfremt jeg får den vare jeg betaler for.

 

Jeg ønsker kun en fredelig løsning på det, men da jeg har mistet min lejlighed på det her sløseri, og er blevet ramt af en svær depression, er den eneste løsning for mig, at tage meget alvorligt på det her, om ikke for mit eget selvværds skyld.

 

Jeg anbefaler jer derfor at tage det her seriøst, da jeg har dokumentation for mine timer, mine indbetalinger og mine ansøgninger. Alt hvad der gør mig berettiget til dagpenge, og fakta i ikke bare kan slette gang på gang i håb om at problemet går væk.

 

Hvis ikke jeg hører fra inden d . 22- 4- 2008, går jeg ud fra at i har smidt hele væk en gang til, og jeg må derfor tage de næste skridt. Og jeg vil som sagt tage det op med programmerne Kontant, Basta, Taskforce eller hvad de nu hedder. Og selvfølgelig diverse klageinstanser

 

Igen , JA jeg har ikke indbetalt og vil gerne gøre dette såfremt jeg rent faktisk får noget ud af det , kan i indrømme at i har begået nogle fejl kan vi mødes på halvvejen, og ordne tingene i mindelighed

 

Med ønsket om holde hovedet koldt og logikken åbenlys "

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Movement

Har du overholde betingelserne for at kunne få dagpenge??

Man tæller ikke timer uden løn og derfor mener jeg, at man beregner dine timer udfra overskuddet de seneste år.

se herunder..

Beregningsmetoden

Satsen beregnes ud fra indkomsten fra virksomheden i de 2 bedste af de seneste

5 hele regnskabsår. Du kan dog kun bruge regnskabsår, hvor du har været medlem

af en a-kasse ved regnskabsårets slutning. Der tages udgangspunkt i det skattepligtige

overskud. Altså overskuddet efter skattemæssige afskrivninger, men før fradrag

af renteudgifter.

Du kan hente hele folderen her

http://www.ase.dk/ase/Materialer/Brochure.aspx

mvh   Geeked

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jo tak for svaret . Jeg kender godt reglerne på de punkter, men jeg ved det lyder forvirrende.

For at skære det bedre ud :

 

De vil ikke give mig penge, for en periode, hvor jeg har optjent alle timerne (fuldt lønnet) og mere til. Og HAR betalt kontigent. FORDI at jeg SENERE ikke betalte i en periode.

altså.. Jeg havde fuldt arbejde i 2006 og mere til som sagt. Jeg fik så brug for dagpenge i 2007. Jeg fik ikke de dagpenge da de smed min sag væk, i den tid hvor jeg prøvede og prøvede at få mine dagpenge, og de forhalede sagen, betalte jeg stadig kontingent, selvom jeg ingen penge fik, da de som sagt havde smidt min sag væk, og forhalet forløbet. SENERE i det forløb betalte jeg så ikke kontingent. Og nu siger de at de IKKE kender noget til mig og min sag fordi jeg ikke betalte det sidste kontingent.

Men jeg vel stadig berettiget til dagpenge for den periode, hvor jeg var arbejdsløs, betalte alle mine kontingenter og havde alle de timer jeg skulle have.

Jeg VED jeg var berettiget til de penge, kender godt systemet, og en revisor har også givet mig ret i det. Problemet er at jeg nu er udmeldt at de så derfor vælger at skrotte sagen. En sag de selv har misvedligeholdt fra starten af.

For at lave en analog :

Det svarer vel til at jeg har et abonnement på et magasin jeg får hver måned. Jeg betaler troligt hver mand, men får ikke mine blade, jeg klager, men får ikke nogle svar eller nogle blade. Til sidst gider jeg ikke betale til dem mere, og har heller ikke råd. Men de vil stadig ikke give mig de blade jeg allerede har betalt for tidligere, da jeg ikke gider betale til dem mere.

Det lyder som det klassiske fupfirma, men det er ASE det her 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu har vi jo kun den ene parts forklaring.Umiddelbart vil jeg ud fra det du fortæller give dig ret - for mig ser det ud fra det du har oplyst også ud som om du er blevet snydt. Men vi mangler jo Ase's forklaring. Der kan være en god (og korrekt) begrundelse for at du ikke har kunnet få dagpenge. I de fleste tilfælde (men ikke alle) handler de offentlige myndigheder nok i overensstemmelse med reglerne, så vær forberedt på at få at vide at din klage er grundløs - at der er noget du har overset. Men du skal da bestemt blive ved med at klage. Og du skal på alle afslag have en vejledning i hvordan du går videre.

 

Nu har du klaget til Ase over deres afgørelse. Hvis du får et nyt afslag eller ikke får et svar indenfor rimelig tid kan du sende klagen videre til Arbejdsdirektoratet, stormgade 10, 1009 København K http://www.adir.dk

 Klagereglerne finder du her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=30113

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

movement:

ASE skal vide at jeg er parat til at køre den sag helt op i Kontant på DR1 eller andre forbruger programmmer på tv.

Jeg har desuden 2 revisorers udsagn for at i har syltet min sag. En af revisorerne siger at han haft flere kunder, der har haft ASE som A- Kasse, og som har oplevet samme behandling. Sager der på mystisk vis bliver væk, returnering af sager med besked på at det skal gøres helt anderledes end den første besked de fik og om sager der har taget et år eller mere før folk har fået deres dagpenge.

Jeg har ved tidligere besøg på La Cour vej, hørt lignende historier fra andre af jeres medlemmer, mens jeg stod i kø og ventede.

Jeg er parat til at samle alle disse sager, som alle er dokumenterbare og tage det med i Kontant, hvis ikke jeg får en anseelig refundering.

Ikke en god sag i disse tider, hvor jeres reklamebudget på tv åbenbart er grænseløst. Men den faktisk hjælp er, for de privilegerede

Jeg ønsker kun en fredelig løsning på det, men da jeg har mistet min lejlighed på det her sløseri, og er blevet ramt af en svær depression, er den eneste løsning for mig, at tage meget alvorligt på det her, om ikke for mit eget selvværds skyld.

Hvis ikke jeg hører fra inden d . 22- 4- 2008, går jeg ud fra at i har smidt hele væk en gang til, og jeg må derfor tage de næste skridt. Og jeg vil som sagt tage det op med programmerne Kontant, Basta, Taskforce eller hvad de nu hedder. Og selvfølgelig diverse klageinstanser

 

Hej Movement

    Jeg kan godt forstå du er frustreret, det er en forfærdelig situation at stå i. Når det så er sagt syntes jeg faktisk du skyder dig selv gevaldigt i foden på overstående Citat. Uanset hvordan du vender og drejer det er næste 50 % tilsvininger eller trusler. Du skriver nedenfor "med ønsket om at holde hoved koldt og logikkens åbenlys", men det holder du jo ikke selv.

Det er åbentlys for enhver hvorfra dine trusler kommer, og at du i sagens natur er presset helt op i et hjørne, men spørgsmålet er om den angrebne vil kunne se det, eller bliver et hurtigt angreb tilbage på dig....det svar du får. Det er revolver politik du kører og det fungere meget sjældent. Du indgiver en klage som der iflg. dig kun kan være en løsning på ....nemlig at du får ret!, samtidig skriver du jo direkte at der vil komme bål og brand i form af advokater og tv programmer i mod dem...hvis de ikke retter ind.

   Det er sjældent måden at komme i dialog med en virksomhed, og da slet ikke en virksomhed der lever efter regler og sjældent forlader dem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 Mange tak fordi i tog jer tid til at svare begge to.

Henrikkrebs: Ja jeg kører den så langt jeg kan , det klart. Jeg forlangte at tale med overordnet chef derfra og ville have at hun skulle sige til mig hvad jeg så skulle gøre. Hun sagde bare : "  Jeg vil absolut ikke hjælpe dig med nogen informationer til din klage over os "  Derudover sagde hun at hun intet kendte til min sag, men det siger de allesammen hver gang jeg henvender mig. Er bange for at de sletter bevismaterialet , der viser at ja de har fået mine papirer flere gange, men har ikke handlet på , og skal nu refundere en masse penge, plus at en eller flere medarbejdere dernede skal indrømme at de sover gevaldigt i timen, og det måske ikke så rart at sige overfor chefen. Speceilet i en tid med så få arbejdsløse, så hænger sagsbehandler jobsene vel ikke på træerne.

Kenneth Boysen :

hehe ja :) Den sidste del af det har jeg udeladt i den endelige klage, men var bare noget der skulle ud. At jeg så har tænkt mig at gøre det jeg skriver er en anden sag. Jeg bliver rasende hvis nogen prøver at snyde mig eller ikke vil indrømme fejl og det så betyder at jeg må betale for den andens fejl. Så det er udeladt fra klagen.

Jeg er stort set også ude over det, har allerede sat et nyt firma igang, og er ved at handlingsplaner på 3 andre firmaer, jeg alle vil søsætte indenfor de næste 3 måneder. Det vil jeg skrive mere om herinde, VIRKELIG spændende projekter, der dog er båret af den gode ide, så der kan jeg ikke sige mere lige nu.

 

Men endnu engang tak for hjælpen

Og husk " Total fiasko kan være vejen til total succes " ;) 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man forstå det ret, at du har betalt ASE kontigent i år 2005+2006 og så undlader at betale ASE kontigent i 2007 og stadig mener, at du skal have understøttelse fordi du har betalt kontigent i år 2005+2006..

Kun groft beskrevet..og den hænger ikke ret godt sammen med reglerne.

Har du været fuldt betalende medlem af ASE i 3 År??

Har du mindst tjent penge som kan godtgøre, at du har omregnet arbejdet i 3 år med mindst 30 timer om ugen??

Det kan du læse om i dette link http://www.ase.dk/Renderers/ShowMedia.ashx?i=MediaArchive%3a%2fBrochurer%2fophoer.pdf&download=false#page=18

Betaler du en bilforsikring og undlader at betale i en periode, har du ej heller dækning mere, før du laver en ny aftale.

mvh   Geeked

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Kjeld

Nej det er "kun" de 2 sidste kvartaler  der ikke er blevet betalt. Jeg betalte hele 2007 uden at få en krone. Jeg skulle have haft dagpenge fra april 2007. Og ja jeg har betalt det jeg skulle betale indtil da. Ellers ville jeg ikke betale min revisor for at hjælpe mig eller bruge så meget energi på det

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej movement

 

Jeg tror på det du fortæller om ase . Jeg meldte mig ind i sommers og har kun haft problemer. De skylder mig en del penge . 

Min fornemmelse er at de er varm luft i store luksus poser. 

De knuser skæbner tilsyneladende. De burde stoppes.

Hvis du googler snydt af a kasse dukker ase op som en organitation som ikke er til for deres medlemmer.

Jeg forstår at du har været presset og vred  det er en naturlig menneskelig reaktion når man bliver behandlet uretfærdigt.

 

Jeg er ligesom dig klar over forbrugerprogrammernes magt og journalistiske værktøjer som er til som et slags sanseapparat for befolkningen.

At du nævner denne løsningsmodel er ikke revolverpolitik eller trusler men i de fleste tilfælde hensigstmæssigt og nødvendigt desværre.

At du har fået en depression kan kan ikke betale sig som U2 synger "dont let the bastards hold you down"

Det er nemlig korrekt at de fleste som virkelig er noget har mange fiaskoer bag sig. 

Jeg beundrer dig for at have forsøgt både at klage til ase og at have selvstændig virksomhed.

Ase sparker til folk som allerede ligger ned..alle de brochurer du skal læse...vor herrebevares ...du har knoklet nok ase burde derimod oplyses om et menneskes rettigheder..

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Santinè

 

Jeg fik mine penge for 3 uger siden. 2 år for sent.

 

Det kom derud hvor jeg næsten truede dem fysisk. Jeg kan ikke bevise at det var bevidst, hvad de gjorde. Men mange har talt om at netop ASE forhaler sagerne for at få folk til at give op. Melde sig ud af deres A kasse når de er så frække og bede om den hjælp, de har forsikret til at få.

 

At jeg fik en depression hang også sammen med adskillige andre ting. Men fik mig til at tage en del ting op til revision, som jeg så har handlet på.

 

Og ja når nogen bliver trykket tilstrækkeligt ned, kan de eksplodere i en grad, der får deres indre gejst til at blomstre på en måde som den aldrig har gjort før. Så der er næsten altid en velsignelse i forbandelsen.

Jeg skal i næste uge til møde med Dan Hammer vicekoncern chef i Parken Sport og Entertainment angående et nyt og spændende koncept jeg har opfundet. Ikke nok med at Don og Dan er erhvervsforbilleder for mig, nu skal jeg også tjene penge med dem. Stort ! :)

Desuden har jeg fået en fod indenfor i det mest succesrige mad take away projekt på Frederiksberg. Hvor vi også arbejder på et projekt sammen.

Så jo der kommer noget godt ud af det :)

 

Sometimes you cant do it on your own

 

Tak for din hilsen, jeg vil gerne høre noget mere om dig

 

de bedste hilsner

 

Jimmi

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)