Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterangivelse af moms - hvad med skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et selvstændigt momsregistreret firma og jeg har efterangivet moms fra 2006, da jeg fandt ud af jeg kunne trække den ene Internetforbindelse fra, da jeg har 2 Internetforbindelser i husstanden. Dette gjorde jeg vha. en e-blanket.

Nu kom jeg så til at tænke på, at jeg jo har angivet min omsætning på min udvidede selvangivelse for 2006 for et år siden - skal jeg også lave en slags efterangivelse for min omsætning til skat?

Umiddelbart skulle man jo tro det måske automatisk blev ført videre i systemet, for det ændrer jo på min virksomhed har jo også betydning for mit personlige fradrag.

Har overvejet om det måske var denne e-blanket men kan ikke lige gennemskue den?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nej...du bogfører efterangivelsen i 2007.

Regulerer momsen og modsat omsætningen med beløbet.

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 Okay, så jeg regner bare den købsmoms med, som jeg havde ekstra for 2006 til mit regnskabsår 2007 (den udvidede selvangivelse jeg skal indsende nu)? Jeg har jo allerede efterangivet det som moms for 2006?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du skal også indtægtføre købsmomsen, altså modregne den på den driftskonto, hvor den burde

have været trukket oprindelig.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os lige blive enige om at dette intet har med omsætningen at gøre. Har du fratrukket internetforbindelsen skattemæssigt skal der ske en regulering af fradraget. Har du ikke fratrækket noget skal du have et fradrag. Det sidste kræver en genoptagelse af skatteansættelsen men man kunne i praksis overveje bare at udgiftsføre den i 2007 (selvom det ikke er helt efter bogen). Det første ville jeg glemme ud fra at der er tale om småpenge.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja....jeg misforstod nok spørgsmålet i første omgang.

Men ud fra en væsentlighedsbetragtning ville jeg regulere året efter.

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh ja nemlig..  Det var nemlig det med fradraget jeg mente.. Men ja, det er småpenge, så jeg fører det med i 2007 så. Vidste ikke helt om man kunne komme i problemer for at gøre det, men som I siger, så er det håndører vi snakker om :)

Jeg takker mange gange både til Peter og Skattekonsulenterne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)