Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flot CMS System til maks. 5000 kr ??

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt taget i betragtning. Så er jeg ganske imponeret over deres koncept, brugervenlighed osv. Og ikke mindst.... alle kan godt nok være med! Hold da op. :) 

Martin Have:
Hej Hvis du selv har mod på at tilføje indhold og opbygge siden, kan du gøre det gratis hos Bricksite.com - Nu ved jeg ikke hvilke krav du har til hjemmesiden og hvad du skal bruge siden til, men cms-systemet er meget nemt og overskuelig at arbejde med. Du kan oprette en side gratis og tjekke systemet ud. De kan også hjælpe med opsætning af indhold. Der er forskellige gratis designskabeloner man kan bruge, men du kan også få lavet et unik design. Det koster vist fra 450 kr og op til 4000,- alt efter hvor meget man vil have lavet. Du kan se eksempler på sider lavet i Bricksite her: www.bricksite.com/?id=1080 Der er mange udbydere af hjemmesider, så prøv at søge på google, hvis du ikke syntes Bricksite er noget for dig. Venlig hilsen Martin

 

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Leo:

 

Hej 

 

Hvis du ikke har hørt om Joomla?? Er det på tide at blive introduceret til dette system :)

Vi tilbyder Joomla CMS med unikt design og/med flashheader til kun dkr. 2999,- inkl. Moms.

 

Du kan evt. se vores demoer:  www.xgn.dk - www.citynews.dk

Du ønskes forsat en god dag

Leo

 

Hej Leo

 Jeg er meget interesseret i jeres tilbud.  Kan man selv vælge eller bestemme hvordan designet skal være? Er prisen inkl. hosting og domæne?

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:
Men opsætning af joomla + template + 1 års hostning, kan rent faktisk godt gøres for de penge.

Ja hvis du ikke vil tjene penge på det. Et hurtigt regnestykke med optimistiske estimater:

  • Salg (1 time)
    Hvis vi er heldige og kunderne selv skriver herinde på Amino og siger "JA TAK, jeg vil gerne købe nu" så skal man måske kun bruge 30 minutter på lidt mail dialog, men ellers kan det være at de potentielle kunder gerne vide lidt mere inden de "skriver under". Lad os være optimiske at sætte een time af til salg (heri ikke indregnet al den tid man bruger på kunder som IKKE vælger een som leverandør).
  • Kravsindsamling (3 timer)
    Dialog via mail, telefon og måske et møde (alene et møde render typisk hurtigt op i 3 timer hvis man lige skal forberede sig lidt og følge op på det efterfølgende). 
  • Første design draft (5 timer)
    Jeg kender ikke mange designere som kun bruger 5 timer på det første design. Mange af de sider som folk spørger til her på Amino er jo typisk også inkl logo og generel branding
  • Design iteration med kunden (1 time)
    Man sender design udkastet til kunden og tager efterfølgende en times dialog
  • Design ændringer (2 timer)
    Kundens ændringer tilrettes i designet. For eksemplets skyld tager vi kun en enkelt design iteration, men jeg har flere gange set følgende herinde: "vi designer indtil du er tilfreds"
  • Impl. af xhtml (5 timer)
    Hvis sider er meget forskellige skal der nok bruges mere tid her. Man kan også få en af de mange firmaer der tilbyder at "choppe" en psd fil op (jeg har selv tidligere brugt: http://www.psd2html.com , bemærk dog at dette koster mellem $159 og $217 hvilket jo gør et indhug i fortjenesten - om end det gør et godt arbejde)
  • Opsætning af fx Joomla (2 timer)
    Man skal jo lige have noget webhotel og Joomla skal installeres. Jeg ved godt at det kun tager 5 minutter at installere, men så skal man lige downloade den nyeste version, finde ftp password, installere evt. plugins man skal bruge (til fx. en kontakt formular)
  • Implementering af design i Joomla (2 timer)
    Opsætning af et par sider, menuen måske i to niveauer osv.
  • Overlevering til kunden (1 time)
    Vi går bare udfra at kunden ikke har nogen kommentarer til det leverede... 

Alt i alt 22 timer. Dette er imho MEGET lidt. Men lad os nu bare sige at det er realistisk... Ved en time pris på 500 giver det en pris på 11.000. Og så kan man jo sige at man ikke behøver at have en timepris på 500.... Men jo... det gør man. Med denne slags opgaver hvor der er meget spildtid ind imellem opgaver er man nødt til at få ordentlig betaling. Husk også på at alt det salgsarbejde man laver jo også skal dækkes (også al den der ikke bærer frugt).

Men hvad siger I?? Er i meget uenige? Undskyld til den oprindelige poster. Jeg mener bare at vi skal snakke åbent om alle disse "en hjemmeside til 5k" indlæg.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus, det lyder saamaend meget plausibelt dog en kende optimistisk.

Salgsdelen, som du naevner, er naturligvis meget lav sat i forhold til de hit and miss som man jo uundgaaeligt loeber i.

Hele design delen, hvis du kan klare designdelen paa 8 timer (alt i alt) saa maa jeg godt nok tage hatten af! Foeste design draft hos os hedder som regel 6-8 timer i sig selv.

Overlevering til kunden. Her vil jeg maaske mene at det ogsaa er paa sin plads hvis man lige giver kunden en kort gennemgang af de forskellige funktionaliteter i CMS'et. Altsaa + minimum en time.

Saa jo, en meget fin liste, men jeg ville nok lige vaelge at sprede en 8-10 timer loest ud over listen oven i.

 

Og lige en sidste kommentar: "vi designer indtil du er tilfreds" taenker folk over at de reelt skriver under paa at ville arbejde gratis for en kunde paa ubestemt tid? Til du er tilfreds betyder jo reelt, indtil du ikke kan finde paa mere vi kan lave...

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se på QuickerSite.com - Super enkelt og meget effektivt CMS i ASP. Den nyeste version kan arbejde sammen med de fede CSS layouts som man kan lave i programmet Artisteer (artisteer.com)

Mvh

Fray

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Rasmus, det lyder saamaend meget plausibelt dog en kende optimistisk.

Salgsdelen, som du naevner, er naturligvis meget lav sat i forhold til de hit and miss som man jo uundgaaeligt loeber i.

Hele design delen, hvis du kan klare designdelen paa 8 timer (alt i alt) saa maa jeg godt nok tage hatten af! Foeste design draft hos os hedder som regel 6-8 timer i sig selv.

Overlevering til kunden. Her vil jeg maaske mene at det ogsaa er paa sin plads hvis man lige giver kunden en kort gennemgang af de forskellige funktionaliteter i CMS'et. Altsaa + minimum en time.

Saa jo, en meget fin liste, men jeg ville nok lige vaelge at sprede en 8-10 timer loest ud over listen oven i.

 

Og lige en sidste kommentar: "vi designer indtil du er tilfreds" taenker folk over at de reelt skriver under paa at ville arbejde gratis for en kunde paa ubestemt tid? Til du er tilfreds betyder jo reelt, indtil du ikke kan finde paa mere vi kan lave...

Jamen jeg er da meget enig, og ja, det er utroligt optimistisk. Jeg laver ikke selv hjemmesider og kunne aldrig finde på at byde på et 5K projekt. Min timepris ligger typisk 850,- Størrelsen på vores projekter starter typisk på 200k og op og vores konsulenter lejes typisk minimum 2 måneder af gangen.

(undtagen http://getashop.dk hvor vi sælger web shops bygget på Magento til en fast pris. Men her outsources det meste af arbejdet og det er en fast defineret leverance og proces).

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot CMS system? Mener du ikke GODT?

De gode er gratis -> Drupal eller Wordpress.

Flot er noget du får på baggrund af ordentlig CSS og grafik.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Jamen jeg er da meget enig, og ja, det er utroligt optimistisk. Jeg laver ikke selv hjemmesider og kunne aldrig finde på at byde på et 5K projekt. Min timepris ligger typisk 850,- Størrelsen på vores projekter starter typisk på 200k og op og vores konsulenter lejes typisk minimum 2 måneder af gangen.

(undtagen http://getashop.dk hvor vi sælger web shops bygget på Magento til en fast pris. Men her outsources det meste af arbejdet og det er en fast defineret leverance og proces).

Vores projekter start vel som regel fra 100k og op (en god måneds arbejde). Dog (som jer) med undtagelse af vores webshops, hvilke starter ved 20k (uden out-sourcing).

Det var da i grunden slemt så meget vores forretningsmodeller ligner hinanden Big Smile (sådan på overfladen, forståes)

Men jo, for 5k kan man vel ligepræcist nå at lave ingenting og der er i sagens natur ikke rigtig nogen grund til at prøve Stick out tongue

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener godt det kan lade sig gøre at leverer en rimelig CMS løsning til en kunde for 5000,- kr. og stadig tjene penge på det. Men det kræver en relativt strømlinnet process, samt værktøjer der er kan stå for en væsentlig tidsbesparelse.

Vi har i en del år, arbejdet på et system, der har til formål at sætte professionalle designere i stand til leverer komplette sites uden at involvere en programmør. Der hvor vi er i arbejdet, er at vi nu kan se at vores tilgang er fleksible nok til at det kan lade sig gøre at bygge relativt komplicerede sites, kun via drag-n-drop og konfiguration.

Faktisk har vi en del projekter igang, hvor kunden betaler 5000 kr. for en Design pakke (Som en af vores design partnere udfører), og så implementerer vi Photoshop filen uden beregning, i vores system. Det er selvfølgeligt en underskuds forretning pt., men det er tydeligt at mængden af udvidelser vi skal indfører er faldet dratisk.

Det næste skridt er så at lave systemet mere brugervenligt og hurtigt, at bruge så designeren også kan udføre implementeringen, helst som en del af design pakken.

Det skal dog også nævnes at kunden er tvunget til at være hostet hos os, der tager 150 kr. pr. måned for, hvilket inkludere telefonsupport.

(Hvis nogen er interresseret i at prøve en beta er de velkomne til at skrive til mig på plu@easyflow.dk)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Jeg er interesseret i at høre mere, hvis ikke du allerede har fundet en.
Du er meget velkommen til at sende information om idéen samt hvad du forventer siden skal indeholde.
Dette må gerne sendes til: nils@np3design.dk

Glæder mig til at høre fra dig.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)