Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsfirma - What to do?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens

 

Jeg har sammen med et par venner købt et PA-anlæg (højtalere, cdafspillere og den slags), som vi har tænkt os at leje ud, og i den anledning skal vi have oprettet noget firma af en slags.

Da ingen af os har så meget knowhow på området (hhv studerende, hjemmegående og musiker) har vi søgt rundt på nettet, og vupti, så fandt vi Amino.dk... Tilsyneladende det rigtige sted, for folk som os :)

 For det første... Hvilken firmaform, og hvordan og hvorledes med oprettelse? Det er ikke tænkt som en "fuldtids"virksomhed, mere som noget, der kan hjælpe med afbetalingen på udstyret. På sigt håber vi naturligvis på udvidelse, men den tid, den glæde...

Vi har haft et par muligheder oppe til overvejelse. Først, hobbyvirksomhed. Men så vidt vi har læst os til, er det kun muligt hvis man er enkeltperson, og derfor som udgangspunkt udelukket, med mindre vi vælger at lade firmaet registrere i én persons navn. Fordelen ved denne form vil være, at udstyret stadig kan bruges i privat øjemed, og taget i betragtning af, at vi ikke regner med de helt store indtjeninger på det, vil hobbyvirksomhed nok være den mest korrekte betegnelse af vores kommende foretagende.

Næste mulighed er interesseselskab. Det er vi blevet anbefalet af en pensioneret revisor, og det lyder da også umiddelbart tiltalende, i og med, at vi alle kan stå på ejersedlen, og da vi ikke planlægger store investeringer vil vi ikke få store udestående beløb, så at hæfte personligt og solidarisk vil ikke være en risiko for nogle af os.

Så... Hvis DU skulle vælge en virksomhedsform til os, hvad skulle det så være? Og med hvad som begrundelse? 

Og hvordan og hvorledes med momsregistrering? Så vidt vi har læst os til, så skal derførst betales moms, hvis vi har en omsætning på 50000+kr årligt, hvilket vi ikke regner med at ramme. Og hvordan med fakturering, skal der så slet ikke skrives moms på?

 Vi har desuden købt anlægget som privatpersoner via et banklån, men hvis det skal bruges til udlejning igennem et firma, skal firmaet så købe anlægget, eller overfører man det bare til sin inventarliste, og fortsætter afdragene via privatøkonomien?

 

Det var et par af de mest basale spørgsmål vi har gået med. Håber, at der er nogle af jer, der kan hjælpe os med ovenstående spørgsmål :)

 

Mvh Bente, Hans og Kim 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis i ikke regner med at overstige 50000kr lige med det samme, er der ingen grund til at momsregistrere jer, husk på udgifter til revisor, regnskab, løbende kontering af bilag samt at skulle betale moms,selvom I ikke kommer over 500000kr i omsætning. er I først momset skal I lave momsregnskab , uanset hvad I tjener. hvis I VIL være ærlige, så tag det som Bskat- bare min mening

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)