Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når kunden går konkurs?..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

En kunde jeg lavede noget for for nu næsten et år siden er gået konkurs og jeg har stadigvæk ikke fået min beskedende hyre for mit arbejde.

 

Er der noget man kan gøre for at indsige et krav eller lignende - og i så fald, hvad er proceduren?

Mvh David

-

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal gøre dine krav gældende overfor kurrator der håndterer boet efter konkursbegæringen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det tager laaange tid..

Vi har lige fået en check på knap 600 kr. fra en 2 ½ år gammel sag, hvor fakturaen var på knap 7000 kr.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg regner heller ikke med at få hele beløbet tilbage (om noget som helst), men det er noget jeg vil prøve at forfølge bare for læringens skyld..

 Er der en måde jeg kan finde ud af hvem der opgører boet? Jeg snakkede med min 'kunde' igår, og han fortalte, at hans advokat gennemgår bilagene - men jeg tvivler lidt på, om mit bilag vil blive taget i betragtning (da det jo er hans egen advokat, der gennemgår tingene). Så jeg tænkte, om der måske findes et sted a la 'Statstidende' eller lignende, hvor sådan ting offentliggøres?

Hvad gør man i det hele taget - bare håber på at få sine penge tilbage, eller hvordan..?

 

Mvh David

-

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

www.statstidende.dk kan du se, hvorvidt virksomheden er gået konkurs, og hvem der i givet fald er udpeget som kurator.

Du anmelder dit krav i boet ved at sende kurator et brev med opgørelse af dit tilgodehavende samt dokumentation herfor i form af fx. en faktura.

Kurator er ikke din kundes advokat. Hvis din kunde derfor virkelig er gået konkurs, er det i hvert fald ikke korrekt, at "hans advokat" gennemgår bilagene. Kurator er en advokat udpeget af skifteretten, der fordeler den konkursramtes aktiver mellem hans kreditorer. Kurator er forpligtet til at varetage kreditorernes interesser og dermed også dine interesser som kreditor. Hvis din dokumentation for dit krav imidlertid er utilstrækkelig, eller din kunde har haft berettigede indsigelser mod dit krav, risikerer du imidlertid, at kurator afviser kravet. Denne afvisning vil du i givet fald kunne få prøvet hos skifteretten.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)