Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om renter...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino'er! Især jer regnskabs-champs. :)

NU! er mit firma sat igang, og jeg er ved at investere lidt i diverse ting til mit showroom. Disse investeringer gør jo desværre at det koster mig nogle renter. Men jeg er i tvivl om hvordan og hvorledes jeg skal bogføre det i mit regnskab... Og ikke mindst hvornår?

Desuden har banken opkrævet nogle gebyrer for oprettelse af kontoen, osv. Kan jeg bogføre dem? Er der moms på dem?

Renteudgifter... Hvornår / hvordan bogføre jeg dem?

Skal jeg iøvrigt ikke have en faktura, eller en opgørelse fra banken til at vedlægge som bilag? (Eller kan jeg bare printe et kontogudtog ud?)

Jeg håber der er et par friske regnskabs kendere, der kan svare på mine spørgsmål.

Med venlig hilsen
Thomas
Betho Hjemmebiografer

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Dine renteudgifter i banken skal bogføres, og på den dato banken hæver dem. I din kontoplan har du formodentlig en konto der hedder renteudgifter Bank der skal de debiteres og krediteres din konto for bank.
Der kommer som regelt bilag fra banken med posten, men ellers kan du printe kontoudtog fra netbanken og bruge dette som bilag først.
Du skal ikke lave en faktura på det, og det er uden moms.

Det samme gælder sig for bankgebyr, der er uden moms, og skal bogføres, debiteres, på din konto for gebyr, og krediteres din konto for bank.

D/Renteudgifter Bank
K/Bank

D/Gebyr
K/Bank

Uden moms og på datoen de er hævet i banken.  

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)