Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Summasummarum til e-conomics

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har erfaring med at flytte regnskab over til e-conomics fra SummaSummarum (v.3 Prof.).

Jeg investerede i SummaSummarum da jeg startede mit firma, men er siden da rykket over på mac. Jeg har sidan da haft Summa kørende på en windows server på mit arbejde (andet) arbejde, men er ved at være godt træt af ikke at kunne tilgå regnskabet derhjemme. Og desuden piner det mig lidt at skulle på windows for at bogføre (der var en grund til at jeg gik over til mac).

Så derfor har jeg set mig varm på e-conomics, og vil selvfølgelig gerne have alle mine data med derover fra Summa. Jeg er ikke så skarp i regnskabsloven, eller i det hele taget bare med regnskaber (men har dog min far til hjælp).

Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen med erfaringer fra lignene scenario. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...vi har for ca. 2 år siden konverteret 25 kunder fra Summa til Economic..........!

Vi havde vores EDB-mand til hjælp, som lavede noget konverteringshalløj i Acces.

Selve konverteringen gik rimelig smertefrit, og der var tale om ca. 120.000 poster, der skulle over.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre men har du overvejet bare at skifte til economics, og beholde det gamle i summa? Så vil du så stadigvæk skulle bruge summa til opslag i forgangne regnskabs år, men slipper for en masse vrøvl Smile.

Jeg ved der er mange som ikke tænker på dette Smile.

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Steffen H.:

Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre men har du overvejet bare at skifte til economics, og beholde det gamle i summa? Så vil du så stadigvæk skulle bruge summa til opslag i forgangne regnskabs år, men slipper for en masse vrøvl Smile.

Jeg ved der er mange som ikke tænker på dette Smile.

Det løser vel bare ikke hans problem, mht at slippe for winblows.. 

Jeg tror tilgengæld du skal have fat i en koder, evt hvis peter kan hjælpe. Det er også super fedt ved e-conomics, at de står for backup samt man har mulighed for at tilgå via API.. super godt system de har lavet :)

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Historikken kan da bare køres med over, det gjorde vi!

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

steffenhvid:

Det løser vel bare ikke hans problem, mht at slippe for winblows.. 

Nej det gør det i bund og grund ikke. Men jeg tror det er de færreste som har brug for at åbne tidligere regnskabsår i det daglige. Oftest når jeg har brug for det, så er det bilagsmappen jeg henvender mig til, og den er jo af gode grunde flintrende ligeglad med hvilket operativsystem jeg bruger Smile.

Men har man mange bilag, og har man ofte brug for at finde dem frem, så kommer man jo nok ikke uden om det, hvis man vil skodde windows totalt.

Alternativt kan man jo eksportere posteringsjournalen til en kommasepareret fil, og importere den i excel. Så har man en minimalistisk adgang til at søge i regnskabet på mac. Du kan finde den i menuen: "Raporter -> Posteringsjournal"

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg tror jeg er nået frem til at jeg skifter ved afslutningen af dette regnskabsår, og så bare har de gamle regnskaber liggende på en cd e.l.

 Men det ville selvfølgelig være sjovt at få historikken med over.

Tak for de forskellige forslag! :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)