Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter til videreførelse af disse internet-butikker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
På grund af andre aktiviteter overvejer jeg fremtiden for disse internet-butikker:
www.eurocoins.com (bemærk domænenavnet)
 
Kan der mon findes en iværksætter der evner at videreføre noget så specielt?
Årligt overskud som hobbybutik ca. 500K - som hovedbeskæftigelse ca. 1000K+
 
Mvh
Teddy
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du helt sikkert.. du kan skrive til mig vedr. vilkår osv...

 
Peter
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Lad mig høre lidt om dine tanker med at skille dem fra?
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du noget statistik over siderne, lidt regnskab og hvad regner du ca med at skal have for dem?

Tjek min profil her

Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Teddy,

Det ser meget interessant ud. Har du nogen mulighed for at sende mig nogle informationer omkring vilkår, priser, overtagelses dato, regnskaber etc? Endivdere vil jeg gerne høre om du har lavet nogle deciderede businessplaner og markedsføringsplaner for disse sider som jeg kan få at se?

Med venlig hilsen

Lara
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Allerførst tak for jeres interesse og min beklagelse over at jeg først nu kan vende tilbage til sagen. Men det viser jo med al ønskelig tydelighed, at det vil være sundt for disse Internet-butikker at finde nye ”værter”.
 
Lad os kaste et blik på de forskellige aktiviteter:
 
www.margrethe2.dk beskæftiger sig som det fremgår med salg af reproduktioner af kunstværker udført af Margrethe II – noget af en niche må det vel siges. Jeg opkøber restpartier af disse reproduktioner som majestæten fra tid til anden donerer til de forskellige velgørende organisationer. Hoffet har tidligere sagt god for denne aktivitet men har samtidig ønsket at jeg gør opmærksom på at værkerne er skænket til velgørende formål. Butikken har i dag en beskeden omsætning – ene og alene på grund af manglende engagement. Jeg har tidligere haft en noget større omsætning igennem forskellige aktiviteter – bl.a. samarbejde med BilledBladet og flere andre med tilsvarende interesser. Varelageret har vel en kostpris omkring de 50.000 kr – det vil jeg sælge hele aktiviteten for, evt. også mindre hvis den rigtige unge, håbefulde, royale iværksætter melder sig på banen. Lad det så være min debut som business angel.
 
Med hensyn til www.iccard.dk og www.eurocoins.com (og en del andre relaterede domænenavne) forholder det sig en del anderledes. Disse butikker har jeg kørt i mange år – på internet faktisk fra lang tid før det blev moderne at have butik på internet. Disse aktiviteter ønsker jeg videreført på en måde jeg kan stå inde for, og jeg overlader derfor ikke værts-rollen til hvem som helst. Det skylder jeg kunderne, hvoraf mange har været særdeles loyale i en lang årrække. Der spørges naturligt nok efter businessplaner, statistik, regnskab m.v. Med hensyn til det første – businessplaner – ligger det lidt tungt. Jeg har en del gammelt materiale som måske er brugbart i en relancering – men ellers er alt det øvrige i mit eget hoved. Og det må jo så tømmes i forbindelse med en evt. overtagelse. Jeg har ca. 5000 navne i databasen – og som nævnt tidligere vil der kunne opnås et resultat på 500K som hobbybutik og 1000K+ som hovedbeskæftigelse. Dette baserer jeg på de hidtidige tal hvor jeg i perioder har brugt meget lidt tid og i andre næsten al min tid – og det afspejler sig meget tydeligt i resultaterne.
 
Jeg tror egentlig det bliver meget vanskeligt at finde den eller de rigtige personer til at videreføre disse aktiviteter. Det er jo noget ret specielt – og det kræver derfor nok at man enten ved noget om sådanne samlerobjekter i forvejen – eller i det mindste at man er parat til at få en sådan basal viden, hvilket nok kræver en interesse for sagen der går ud over ønsket om at tjene penge. Det er da muligt jeg tager fejl – men der har for mig altid været noget ”hobby” over disse aktiviteter.
 
www.iccard.dk og www.eurocoins.com kan udmærket deles på 2 hænder. Der er faktisk ikke rigtig noget krydssalg alligevel. Det samlede varelager har en bogført værdi på ca. 1 mio. kr., hvilket dog er væsentligt mindre end salgsværdien. Prisen for disse aktiviteter kan bestå af en pris for varelager og en pris for resten – altså goodwill, kunder, domænenavne og hvad ved jeg. Varelageret kan evt. overtages overhånden som der måtte blive brug for det – såfremt den rigtige (og fattige) iværksætter melder sig på banen.
 
Lad mig vide hvad du kunne være interesseret, så skal jeg prøve at være noget mere konkret.
 
Mange hilsner
 
Teddy
 
P.S. Se i øvrigt mit "web-shop-iværksætter-tilbud" her
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
 



Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu fundet en løsning hvorefter aktiviteterne kører videre med mig på sidelinien.

Dog mangler endnu en løsning for www.margrethe2.dk - så hvis du er interesseret hører jeg gerne fra dig!

 

Hilsen Teddy

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)