Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bruger for hjælp

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mange tak for svarene. Langsom kommer jeg videre!Smile

Måske kan I besvare et spørgsmål. Selv om jeg har en virksomhed, vil jeg arbejde videre (jeg har et lille job 10 timer/uge) som sikkerhed. Jeg ved godt at jeg skal sige det besked til SKAT, så får jeg et nyt skattekort og skal betale B-Skat.

Hvad betyder det for mig/ mit løn?

Nanni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du vælge virksomhedsform.

Valgmulighederne er beskrevet i en lille bog "Jura for iværksættere" af Birgit Simonsen.

Jeg har skrevet en anmeldelse på http://www.amino.dk/forums/p/39661/243034.aspx#243034

Du skal endvidere sikre dig ALLE relevante fradrag i dit skatteregnskab, hvis ikke du kan kompensere på anden måde.

Et flertal af mine klienter har betalt alt for meget i skat ved siden af, at de også helt og fuldt har betalt MEGET store skatter på næsten 70-80% af deres marginelle erhvervsindkomst. Jeg medregner her de mange og tunge indirekte skatter.

Som du kan se en del andre steder på Amino, argumenterer jeg kraftigt for sikring af begrænset hæftelse og selskabsskatten på 25%, som man kan leve med.

Og en hel del mere andetsteds. 

Eksempelvis om "Statsbetalte rådgivere og deres manglende indsigt"
amino.dk/forums/p/37399/232260.aspx#232260.

Det er dybt beklageligt, men de spilder skatteydernes penge ved at halte bagud med konkret viden og dermed relevant rådgivning.

Advokater og revisorer er med timepriser på KR 2500 og KR 1400 henholdsvis i den dyre ende helt umulige at arbejde med for små virksomheder og må nødvendigvis undgås så meget som muligt.

MVH fra Ejler Ottesen

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)