Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af meget billig kassebil til privat og firma brug

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har nu læst over 100 indlæg om de indviklede regler med moms, fradrag, skat m.m.

Jeg står nu i en situation, hvor jeg har brug for en kassebil til både privat kørsel og firmakørsel. Det bliver en gammel kassebil f.eks. Ford Transit for ca. 10.000,- til 15.000.- formentlig købt privat eller måske af en forhandler, og som forhåbentlig holder i nogle år uden alt for store vedligeholdsudgifter. Jeg regner med at køre 4.000 km privat og 1.000 km firma.

Jeg har et firma (enkeltmandsfirma), men som jeg kan læse imellem linierne, ville den bedste løsning når bilen er så gammel og billig være at købe bilen som privat person med privat forsikring. Og når jeg så skal bruge den i firma øjemed så fakturere min kunde efter statens takster plus moms (eller hvad vi nu aftaler plus moms). Og kørselspenge som jeg få fra min fakutra plus moms, vil jeg så bare bogføre i min lille firma under en eller anden service konto.

Et tillægsspørgsmål. Hvad hvis min kunde spørger mig om de ikke bare kan leje kassebilen dvs. uden mig. Kræver det ikke specielle forsikringer m.m.? 

Lyder dette ikke mest fornuftigt? 

Mvh

Thomas 

 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med dit beskedne kørselsforbrug og dne billige bil, vil det ganske rigtigt bedst kunne betale sig at købe den privat. Da du ellers beskattes af min. 40.000/år.

Din kunde kan du fakturere den pris du vil pr. km., men du kan så i givet fald selv få kørepenge efter statens takster

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk, at du nidkært skal føre kørebog.

mvh Hans

Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Køre bog. Det havde jeg helt glemt. Sådan en brugte jeg også da jeg var kørende sælger for TDC for snart 15 år siden.

Hvad gør jeg hvis en kunde vil leje bilen alene det vil sige uden mig? Bilen er jo privat,men er der ikke alligevel specielle regler? Jeg har hørt om de såkaldte pirat taxier som heller ikke er forskikrede og hvis de kører galt med deres kunder er de jo helt ude og skide på herrens mark både fysisk og juridisk. Men der er vel forskel på et låne eller leje en privat bil ud og decideret køre ulovligt taxikørsel.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)