Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det virtuelle Supermarked

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

De køber bare et af de nye køleskabe. Hvor man indscanner vare når man ligger dem ind og tager dem ud af køleskabet. Køleskabet kan forslå mad retter baseret på de ting der ligger i køleskabet!

Hvis du nu koblede dig op på køleskabet så kunne det jo sende besked om at blive fyldt op på forskellige vare nummer!

 Langt uden men det er faktisk virkelighed i Japan... Smile Hvornår tro i det kommer til Danmark? 

 

 

Det har nogle år foran sig. Arla Innovation har får flere år siden lavet en prototype på det intelligente køleskab der kender indholdet og kan foreslå menuer og indkøbsforslag on demand.

Der mangler infrastruktur her - RFID taggede varer og residential gateways og endelig internetopkoblede køleskabe. Så det er nogle år ude i fremtiden. Har ikke hørt om det i Japan - har du et link?

 

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !!

 

Jeg kender en som er igang med dette projekt! De er vidst lige begyndt for 4 mdr siden i nordjylland og de leverer indenfor 1 time så det kører rigtigt godt! Så hvis du skal lave det skal det ikke være i nordjylland, århus , oddense, eller københavn for der er disse slags butikker! og har endda hørt at coop danmark vil lancere noget nyt snart!

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej.

Osuma er inde i et samarbejde med Coop butikker i Århus området.

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en lille korrektion.. Osuma arbejder sammen med to selvstændige Kvickly'er i Århusområdet. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ide`en er rigtig god, og der er mange der har nogle gode forretninger på området allerede..

Som nævnt er der Osuma i århus (det er ikke Coop Danmark der ejer Osuma - men som jeg har forstået det, en tidligere medarbejder der har lavet en aftale med 2 selvstændige Kvickly`er)

Torvet.dk - nok den største leverandør som leverer stortset alt, i hele Danmark, til rimelige priser! Ejet af skagenfood.dk, der allerede har et stor kundekreds de bringer ud til med deres abb. kasser på fisk, frugt & grønt m.m.

Sartorvet.dk - meget ala torvet.dk, ved ikke hvormange steder i landet de leverer m.m.

Husholdningen.dk - Som jeg har forstået har de lavet aftale med en Netto om at handle og pakke varerne der, meget smart koncept, da de også tilbyder Nettos reklame varer - til samme pris - men tager lidt ekstra for alle "ikke kampange" varer. Lige nu forkusere de på kunder gennem kommunen! Evt. ældre der har problemer med indkøbene selv!

Derudover er der flere mindre kiosker m.m. der tilbyder at man kan ringe med sin bestilling og der så leveres på kundes adresse - samt at dette også er normal praktis at der tilbydes rundt omkring i mindre byer (læs: "på landet"), herover i det mørke jylland - så hende den ældre der bor 5 km væk fra den lokale brugs, også kan få handlet de tunge ting ind :)

Sidst skal nævnes at der findes flere ligende veldrevet forretninger der forhandler økologi, bl.a. kan nævnes Aarstuderne.dk, Abonnementslisten.dk, Miljoetorvet.dk, Gaardbutikkendirekte.dk og mange flere!

 

Som de kan ses er der faktisk Mange konkurranter - og der er sikkert mange flere end disse jeg har nævnt. Mange er små forretninger, som i skriver, der er DÅRLIGE til at markedsfører sig! Dog mener jeg at nogle man har hørt meget til i medierne er torvet.dk, aarstiderne.dk og skagenfood.dk!

For at få en forretning som denne til at virke, tror jeg, at man må finde nogle områder og satse på dem! F.eks. vælge kun at starte med at levere i et par byer og satse på dem til en start - derved også kunne levere lidt oftere (f.eks. 2 nærliggende Herning og Ikast). Jeg tror nemlig at det mange har problemer med (ved at handle på f.eks. torvet.dk) er at de skal bestemme sig mandag inden kl 12 hvad de vil have og spise fredag aften. Det er en kæmpe forskel på hvad man er vandt til - nemlig tit først og bestemme sig i supermarkedet. Så jeg tror vejen frem må være at finde en måde hvor der kan bestilles senest kl 16 og få leveret engang i løbet af den næste dag - eller max 2 dage.

Men det helt store problem må være at hvordan man skal finde plads til alle sine lagervarer? Fordelen med sådan et forretning må være at de kan finde alle normale dagligvarer, som man kan på torvet.dk - for ellers kan de bare smutte i kiosken, for det tager sku ikke langtid (og ideen med det virkuelle supermarked må da være og spare tid og slæb).
Dette problem må - som jeg ser det - løses ved en start ligesom husholdningen.dk og osuma.dk og lave en aftale med et privat supermarked! evt. aftale en prisrabat på måske 10% (hvis der handles for et bestemt beløb pr måned) og derudover ligge lidt til prisen fra supermarkedet. Med tiden kan der så måske med fordel selv begynde og handle ind selv.

Men ide`en med et online supermarked er godt! Succes kriterierne for mig må være: Godt udvalg og kort leveringstid!

P.S. hav også med i overvejelserne at Dansk Supermarked og især Coop Danmark har øjene på det marked, og Coop er så småt begyndt at arbejde på det! Men derfra og så til at det er sat igang går nok et par år :)

Stefan Hansen

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville synes at hvis man havde prisgaranti for de vare man fik købt så er det ok

 

og husk altid at

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)