Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

be´ om feedback...

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,

 


I weeekenden prøvede jeg (igen) selv at male hele bønner til vores espresso-maksine. Men, igen med dårligt resultat. Kaffen bliver med lidt cream, der oven i købet er "klumpet". Og så tænkte jeg på om jeres hjemmeside måske kunne hjælpe- men nej....desværre er der kun nogle meget genrelle råd.

 

Jeg kunne forestille mig at hvis i kunne lave en rigtig god side der fortæller om kaffebrygning (espresso, filer, stempelkande, mokkakander, instant,...) så kunne jeres side blive rigtigt meget profilere, links sendt til venner & bekendte etc.....

 

Der kunne også være gode råd: "Når cremaen er klumpet, så skal formalingen være grovere" "Espressoen gennemløbstid skal være ca. 20-30 sek." etc....

 

For at sætte trumf på kunne i måske oprette Danmarks svar på Coffegeek eller bare et godt kaffeforum, jf http://coffea.dk/forum/ der dog lider under få besøg......

 

I stedet for at ofre penge på reklamer i blade, hvidevarerforretninger etc... kunne dette måske være vejen frem for profilering af jeres shop???

 

NB: Selvom jeg om nogen er vild med Italien, så har jeg dog erfaret at man er rigtig god til at lave espresso i Spanien - den mest usle motorvejsbar kan (som i Italien) laver en bedre kaffe end de fleste cafeer i København....... Vores maskine er i øvrigt en spansk Innova (valgt pga gode reviews på Coffegeek, samt et godt design og en rimelig pris) og den er rimeligt god, men kunne da godt trænge til en fornyelse på et tidspunkt........Men måske i kunne flere spændende espresso kaffe & maskiner i Spanien.

 

Martin
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,



Tak for dine input.

Mht. vores "generelle" råd, så er det helt rigtigt at der pt. ikke er meget kød på. Det skyldes faktisk at vi har diskuteret værdien af et forum (som du også nævner) kontra de ressourcer det vil kræve at have en god vedligeholdelse...  Uanset hvad det ender med, vil der i løbet af Q3 komme mere "kaffe info" jeg ved ikke om du har bemærket det men vi er faktisk ved at "opruste" lidt på opskrifter, da det har været det der er mest efterspurgt (indtil nu ).



Vedr. dit forslag om at kigge mod Spanien efter maskiner, er jeg helt enig i at de laver en god espresso (det gør de faktisk i samtlige de sydeuropæiske lande der har en kaffekultur). Men vi har dog valgt (for at adskille os lidt fra mængden) ikke at lave vores udvalg til en "geografitime" med kaffe og udstyr fra hele verden, men udelukkende fokusere på Italien da det, efter min ydmyge mening, er dem der har den mest omfattende og iøvrigt mest følelsesladede kaffekultrur når det kommer til espresso.

Men uanset hvad vil jeg tage dine input (især omkring et coffeegeek forum) med i mine overvejelser for den videre udvikling.
Så rigtig mange tak for god og konstruktiv feedback

Mvh Lars



Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Side 4 ud af 4 (33 indlæg)