Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hmm selskabsform osv...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Slaglese
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen jeg har lige et par spørgsmål ang firmaform og fradrag.

bagrungsoplysninger: for 6 måneder siden lavede jeg et holdingselskab, hvor jeg så købte mig ind i en kammerats aps firma. Jeg har nu  beslutet mig for efter mange overvejelser at vejen frem for mig er at kører for mig selv.( jeg laver små håndværkeropgaver men lejer osse mig selv ud til større firmaer)

spørgsmål:

1) da jeg i forbindelse med at stoppe som partner med min ven i vores fælles aps taber nogle penge fra mit holding selskab. kan de penge så trækkes fra?

2) kan jeg arbejde ud fra mit holding som var det et aps indtil jeg føler der er penge nok til at lave et aps fra mit holding selskab?

3) er det i det heletaget en god ide at kører med den kombination når jeg er enkeltmand ( holding der ejer aps) her mener jeg rent skatte messigt så ledes at man trækker det evt overskud op fra aps firmaet til holdingselskabet og udbetaler som udbytte hvis jeg skulle have lyst til det.. her mener jeg om det kan svare sig i forhold til bare at køre et ganske almideligt enkeltmands firma.. jeg udfakturer ca 60000 + moms om måneden for mine timer bil og værktøj dette er uden overarbejde osv.

 

jeg håber ikke det var alt for meget volapyk og der er nok info til at der er nogen der kan komme med seriøse svar, i det jeg gerne vil have input udefra så det ikke kun er min revisor og mig der stirre os blinde på det.

på forhånd tak:)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

1. Kan modregnes i avance på anparter < 3 år.

2. Ja...men vedtægter, momsregistrering mv. skal ændres så

3. Vil mene at det ud fra en risikobetragtning er en god ide(her tænkes på evt. erstatningskrav mv.)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)