Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er alt på plads? .. og hvad skal der nu ske?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er.

Vi er to unge knægte på 18 år. Undertegnede er 3. års elev på handelsskolen og min partner er kokkeelev.

Vores vision er at importere kvalitets godkendte kondomer fra Kina til priser der vil forhindre unge i at gå på kompromis med beskyttelsen på grund af prisen. Vi vil konkurrere imod monopol på det danske marked ved at levere de samme CE-godkendte kondomer til 50 % af markedsprisen. Vores vision er at sælge Nordens absolut billigste kondomer, men også oplyse unge om prævention.

Ydermere stiler vi efter et samarbejde med Aidsfondet for at gøre en forskel i den 3. verden. 

For 2 måneder siden lå jeg på stranden med min kammerat, og snakkede lidt frem og tilbage om at det kunne være meget sjovt at starte sin egen virksomhed.

 I dag 2 måneder senere er "vores" enkeltmandsvirksomhed oprettet, vores leverandører er fundet, webshoppen er bestilt, PBS er på plads og, for at tilsidesætte janteloven et øjeblik, kører det fantastisk for mig og min partner.

GummiGrossisten er en Internetshop der leverer de mest konkurrencedygtige kondompriser på markedet. Vores priser er helt op til 75% billigere end konkurrentenes. Mange vil måske mene at kvalitet og pris uden undtagelser går hånd i hånd, men der må I tro om igen.

"Worlds Best" har en enorm markedsandel i Danmark og kan derfor tillade sig at sælge sine produkter til en merkant overpris. Vi samarbejder med en udenlandsk leverandør der kan levere et CE-certificeret kondom til langt under den danske markedspris.

Alle kondomer skal, for at de må sælges i EU, være CE mærkede, og for at opnå denne mærkning, skal kondomerne opfylde visse minimums kvalitetskrav. Man kan derfor være sikker på at et CE mærket kondom, opfylder lovens bestemmelser. Hermed er samtlige fordomme om fjernøsten kvalitet sat til vægs. Vi kan levere samme kvalitet til langt under halv pris!

 De Internetgrossister vi har i Danmark får alle leveret deres kondomer fra Worlds Best og andre Nordiske firmaer der efter vores mening ser langt efter konkurrencedygtige priser.

Vi har sat en startdato for vores Internetshop. Siden går i luften d. 1 Oktober. Her vil vi opsætte plakater på en stor del af Københavns skoler, ungdomsklubber, caféer, diskoteker og supermarkeder. Udover plakaterne markedsfører vi os via annoncering på Internettet - primært sites benyttet af vores målgruppe.

Alt har kørt på skinner indtil videre, og så kan man ikke lade være at klø sig i nakken og spørge sig selv:

".. Har jeg glemt noget"

- Kommer der pludselig en uforudset omkostning? Jeg har været i tænkeboks i lange tider og mener stadigvæk at der er tænkt på alt.

 Idet vi importere kondomer der endnu ikke er at finde i de store kæder såsom: "Lidl, Coop, Danske supermarked, Tiger forretningerne osv." burde vi kunne trænge ind på markedet netop fordi vi kan levere et kvalitetsprodukt til så billige penge.

 Vores spørgsmål er følgende;

  • Hvordan skal vi komme i kontakt med apotekerne, matas og de store supermarkedskæder?
  • Vil vores produkt blive betegnet som: "dårlig kvalitet og fjernøstlige varer" idet at vores priser er så lave?
  • Hvordan skal vi ellers brande produktet?

Jeg har længe ville skrive dette indlæg, her er det - tag godt imod det :-)

 Hvis I har nogle kommentarer, ris eller ros vil jeg tage imod det med kysmund :-)

 Fortsat god dag til dig.

 

Med Venlig Hilsen

Anders Hasselstrøm Hansen

www.GummiGrossisten.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 18 år mere, det skal jeg gerne indrømme, men hvis i SELV er bekymret over nogen skulle mene det er noget billigt skidt fordi det er så billigt, så det et punkt i skal tage alvorligt.

Det virker som i har styr på tingene, og selvom der nok skal komme en overraskelse eller to, så tror jeg nemt i overkommer det. Jeg går ud fra at i allerede har stillet det klassiske spørgsmål: hvorfor købe hos os og ikke de andre? Hvis det kun er prisen i skiller jer ud fra markedet med, så bliver det én af overraskelserne. Det tager nemlig lige så lang tid at lange et billigt kondom over disken som et dyrere. Kondomudgiften er vel næppe (udover ønsketænkning Cool) den største post på S.U. budgettet.

Derfor skulle i overveje at få kondomerne indpakket på en måde der matcher jeres målgruppe. Det behøver jo ikke at være et mål i sig selv at i skal være 50% billigere, 45% kunne jo ogå gøre det. Brug så de 5% på at brande jeres kondom på noget andet udover at det er billigt. De 50% som du markedsfører bliver jo hurtigt reduceret hvis jeres konkurrenter føler sig truet på markedet. De laver så blot en sixpak eller andet reklame-stunt på et nok noget større reklamebudget end jeres. De burde jo have råd til det hvis avancen er så stor på det marked.

I ser ud til at have et drive og lyst til projektet og så er det bare at klø på.

Held og lykke

Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går ud fra at i allerede har stillet det klassiske spørgsmål: hvorfor købe hos os og ikke de andre?

 - Vi er markedets absolut billigste. Vi sælger vores produkter til halv pris uden at gå på kompromis med kvaliteten. Dette fordel opnår kunderne ved at vi importere vores produkter fra udlandet til en betydelig mere konkurrencedygtig pris end danske leverandører kan tilbyde. Dog er det vigtigt for os at vores kunder forstår at der ikke altid er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Vores leverandør har præcis samme kvalitetsmærke som de eller skulle man hellere sige ”den” danske leverandør. Den danske leverandør lever højt på at de er den eneste virksomhed i Danmark der har dette CE-certifikat og sælger derfor deres produkter til enorm overpris.

Udover vores konkurrencedygtige priser sætter vi stor pris på velgørenhed. GummiGrossisten forsøger at få en aftale i hus med Aidsfondet hvor at en vis procentdel af omsætningen går ubeskåret til dem.

Vi har styr på sagerne. Det vil sige at vi levere til tiden og tager selvfølgelig imod returnerede varer hvis De i imod al forventning ikke skulle være tilfreds.

Vi sætter service og tillid i højsædet!

.. Det var hvad vi kunne svare på det spørgsmål da vi spurgte os selv.

 Man har altid fået tudet ørerne fulde med at de værste parameter at konkurrere på er prisen. Jeg vil til et vist punkt give dem ret. Om man kan konkurrere på prisen eller ej kommer meget an på markedet. Vi føler at vi kan konkurrere på prisen da vores konkurrenter ikke har mulighed for at hamle op med vores priser.

 Vores idé er at have et simpelt sortiment. Folk ved hvad vi har, folk ved hvad de får.

De får produkterne til tiden og de får et billigt kvalitetsprodukt.

 Hvordan skulle vi ellers brande produktet - udover det udemærkede forslag med indpakningen?

Mvh. Anders H. Hasselstrøm

Med hensyn til indpakningen har vi ikke midlerne til at lade det blive en realitet.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det primære grund til at JEG ville vælge at købe hos jer frem for alle de andre var hvis du kunne skaffe kondomer som var mere sikre at bruge (beskyttede bedre mod graviditet/kønssygdomme end konkurrenternes), mere holdbare under samlejet, tyndere uden at gå på kompromis med sikkerheden, eller feks. kunne give en større nydelse.

Hvis I vil sikre jer at det er JERES kondomer der bliver sendt ud skal I sørge for at det er JERES webbutik når man søger på google og andre søgemaskine efter kondomer, prævention og lignende. Ellers er I allerede et godt stykke bagefter efter min mening

Når I går ind og konkurrerer på prisen betyder det i sidste ende at I kan risikere at skulle arbejde meget mere for meget mindre, der vil sikkert ikke skulle så meget til før I ville blive slået ud af kurs hvis et eller andet I er afhængig af og har sat prisen efter bliver sat op, det kan være kondomerne, transporten, hvis firmaet ikke længere kan/vil levere til jer og I skal ud at finde andre produkter, portoen stiger yderligere, embalage - ja, det kan jo være så meget.

Tænk virkelig intens på disse ting før I beslutter den endelige pris.

Hvordan vil I sikre jer at jeres konkurrenter ikke gør det samme, evt. i en periode så I ikke får et ben til jorden eller bruger nogle af de "mange" penge de har tjent før I kom på markedet på at markedsføre deres kondomer.

Tænk også på HVORFOR jeres konkurrenter ikke allerede sælger kondomerne til "foræringspriser" - jeg er ret sikker på at der er mange andre grunde end blot at de ønsker en højere indtjening.

Så vidt jeg ved er der RIGTIG mange der allerede sælger kondomer på markedet, så I bliver nødt til at finde en anden indgangsvinkel end prisen. Find ud af hvordan I kan fortælle om prævention til netop jeres målgruppe så det bliver hørt og husket.

Der er sikkert tonsvis af andre ting I skal tænke over, og unaset næsten hvad man begiver sig i kast med er der oftest altid uforudsete overraskelser rundt om hjørnet, så man kan ikke tage højde for alt - slet ikke når man ikke har været inden for branchen tidligere.

Held og lykke med jeres forretning - jeg glæder mig til at se hvordan I finder ud af at skille jer ud på nettet. Smile

Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Hvis I vil sikre jer at det er JERES kondomer der bliver sendt ud skal I sørge for at det er JERES webbutik når man søger på google og andre søgemaskine efter kondomer, prævention og lignende. Ellers er I allerede et godt stykke bagefter efter min mening

.. Du har ret, vi er rimelig sikkert et godt stykke bagud FRA START. Google Adwords er en utrolig dyr form for markedsføring. Jeg mener, at man ved hjælp af anden og mere effektiv markedsføring kan skaffe sig nok i "klikrate" til at blande sig i de øverste links.

Google Adwords passer simpelthen bare ikke sammen med budgettet.

2. Hvordan vil I sikre jer at jeres konkurrenter ikke gør det samme, evt. i en periode så I ikke får et ben til jorden eller bruger nogle af de "mange" penge de har tjent før I kom på markedet på at markedsføre deres kondomer.

og

2. Tænk også på HVORFOR jeres konkurrenter ikke allerede sælger kondomerne til "foræringspriser" - jeg er ret sikker på at der er mange andre grunde end blot at de ønsker en højere indtjening

Den indkøbspris de andre Internetgrossister har, kan ikke nærme sig vores priser også selvom de beslutter sig for at "give penge - for at sælge kondomer" eller bare ikke at have nogen avance.

3.Så vidt jeg ved er der RIGTIG mange der allerede sælger kondomer på markedet, så I bliver nødt til at finde en anden indgangsvinkel end prisen. Find ud af hvordan I kan fortælle om prævention til netop jeres målgruppe så det bliver hørt og husket.

Rigtig spændende ting du tager fat i dér, kan du uddybe det?

 

.. Og eventuelt svare tilbage på mine svar :-)

Tak for dit svar.

 

Med Venlig Hilsen

Anders Hasselstrøm Hansen

 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hasselstrøm:
Du har ret, vi er rimelig sikkert et godt stykke bagud FRA START. Google Adwords er en utrolig dyr form for markedsføring. Jeg mener, at man ved hjælp af anden og mere effektiv markedsføring kan skaffe sig nok i "klikrate" til at blande sig i de øverste links.

Her tænkte jeg faktisk først og fremmest på søgemaskineoptimering af jeres webbutik, I bliver nødt til at sikre jer at butikken er top tunet så den ryger højt op i google, analysere data og prøve jer frem for at sikre jer topplaceringer. For det første er det en meget spændende proces at komme op i top 5 på google, og derudover kan det give en hulens masse gratis trafik, så betyder det jo lidt mindre om folk køber eller ej, I bliver set og betaler IKKE pr. klik.

Det kræver en masse arbejde eller at pengene er til at få de dygtigste indefor branchen til at hjælpe Smile

 

 

Hasselstrøm:

Den indkøbspris de andre Internetgrossister har, kan ikke nærme sig vores priser også selvom de beslutter sig for at "give penge - for at sælge kondomer" eller bare ikke at have nogen avance.

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt Big Smile - med dejligt for jer at det ikke er det Wink

 

Hasselstrøm:

Find ud af hvordan I kan fortælle om prævention til netop jeres målgruppe så det bliver hørt og husket.

Rigtig spændende ting du tager fat i dér, kan du uddybe det?

Jamen det er egentlig ret "enkelt" - I skal lave en massiv brainstorming for at finde måder at få jeres målgruppe i tale og "overbevise" dem om at det er hos jer de skal lægge deres penge og få deres kondomer. Så igang med resarch og analyser jeres målgruppe, hvem er de, hvor færdes de, hvordan opfører de sig, hvordan skal I henvende jer til dem, hvad kan I tilbyde osv osv.

Igen en spændende process, men jo bedre I kender jeres (kommende) kunder, deres behov, adfærd osv - jo bedre kan I give dem den service de gerne vil have og forhåbentlig beholde dem som glade og tilfredse kunder fremover.

 

Find ud af så meget som muligt om jeres konkurrenter, hvad gør de i forhold til levering, produkter, annoncering osv osv - nu skal I "bare'" finde ud af at gøre det en tak bedre Wink

 

Jeg har jo lidt den modsatte målgruppe, da langt de fleste at mine brugere IKKE ønsker at bruge kondom fordi de ønsker børn.

Rigtig god aften Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

i skriver at i vil sælge dem til halv pris? - men i danmark kan man købe kondomer helt ned til 1 kr stykket - endda lavere hvis du køber 100 af gangen.
ved en pris på 1 kr stykket er det sku ikke prisen der længere skræmmer folk væk fra kondomerne...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

netto, fakta, føtex og alle de andre større danske kæder vælger kun at sælge protex, worlds best og lignende fordi de har en svimlende avance på disse produkter og produkterne er nogle folk kender og har tillid til (man må sige at tillid er vigtigt i kondom verdenen).

Så hvis i vil have den mindste chance for at komme ind i en kæde skal i først og fremmest have et brand som folk kender og har tillid til, derudover skal de i kr og øre (ikke procent) tjene mindst lige så meget som de gør på de mærker de har nu, eller er det ikke værd at røre et nyt mærke med en ildtang.
Hvorfor det ikke er nok bare at kunne give dem en lavere pris er at kondommarkedet ikke vil stige eksplosivt hvis prisen halveres, enten bruger folk kondom (og betaler prisen) eller også bruger de ikke - jeg tror ikke at jeg endnu har mødt en person som har sagt at de ville bruge kondom hvis de blev billigere.

Aldi og Lidl importerer vist allerede i forvejen kondomer fra Kina og brander dem selv.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte lige den sidste ting:

Jeg modtog et tilbud fra en kondom producent for ca 2 år siden og deres kondomer kostede lige under 50 øre stykket, så i skal godt nok få dem billigt, når man regner levering fra kina med og told.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg tror nu også at det er forkert at fokusere på prisen. Står jeg i en situation hvor der er udsigt til noget af det frække er det FULDSTÆNDIG underordnet hvad en pakke kadonger koster.

Jeg ville istedet hellere kæmpe for at komme til at sælge produktet hvor behovet er og fokusere knap så meget på prisen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)