Udgangspunktet er, at udlæg (som afholdes i kundens navn og for kundens regning) skal medregnes i momsgrundlaget. Det betyder, at der skal afregnes moms af det fulde fakturabeløb, og kunden - her dig - kan fratrække momsen af beløbet på "normal vis". Det vil sige, at hvis indkøbet medgår til dine momspligtige aktiviteter, kan du også trække momsen fra, medmindre der er tale om en (af de få) udgifter, hvor momsen ikke er fradragsberettiget. Det tror jeg ikke er tilfældet.
Visse udgifter viderefaktureres ofte uden moms, efter de særlige udlægsregler. Der skal være tale om "førstehåndsudgifter", dvs. at den der viderefakturerer også er den, der har afholdt selve udgiften.
Hvis kunden (altså dig) har fradrag for momsen af regningen, er der ikke grund til at gøre noget stort nummer ud af det. Der er faktisk overhovedet ikke grund til at reagere - bare træk momsen fra.
Venlig hilsen
Lars