Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af flybilletter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået en regning fra et samarbejdsfirma, de har viderefakt. en faktura med flybilletter med fuld moms på, kan jeg kun trækket 25% af momsen?? Det er flybiletter til 2  udenlandske agenter, som jeg skal betale.

MVH

Pia

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er ikke moms på flybilletter, så udlægget skal ej momses.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet er, at udlæg (som afholdes i kundens navn og for kundens regning) skal medregnes i momsgrundlaget. Det betyder, at der skal afregnes moms af det fulde fakturabeløb, og kunden - her dig - kan fratrække momsen af beløbet på "normal vis". Det vil sige, at hvis indkøbet medgår til dine momspligtige aktiviteter, kan du også trække momsen fra, medmindre der er tale om en (af de få) udgifter, hvor momsen ikke er fradragsberettiget. Det tror jeg ikke er tilfældet.

Visse udgifter viderefaktureres ofte uden moms, efter de særlige udlægsregler. Der skal være tale om "førstehåndsudgifter", dvs. at den der viderefakturerer også er den, der har afholdt selve udgiften.

Hvis kunden (altså dig) har fradrag for momsen af regningen, er der ikke grund til at gøre noget stort nummer ud af det. Der er faktisk overhovedet ikke grund til at reagere - bare træk momsen fra.

Venlig hilsen
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

Det kan du dog have ret i.

Jeg ville dog altid ud fra et likviditetsmæssigt synspunkt holde på, at fakturaen ikke skal momses -ergo

jeg vil ikke betale momsen for et momsfrit udlæg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)