Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaffe .no domæne

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 

Jeg er klar over at man skal have virksomhed i norge for at købe et .NO domæne.

 

Men jeg er også klar over at man kan få et .no domæne ved at købe det et sted som giver en en slags repræsentant i norge eller lignende. Det er selvfølgelig ikke helt billigt.

 

Til jer der har brugt denne løsning eller ved hvor det kan gøres, hvor vil i så anbefale at man køber sit .NO domæne?

 

Prisen er selvfølgelig en faktor men serviceniveau og sikkerhed er en større.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkerhed får du altså ikke meget af, hvis du vælger at lade andre eje dit domæne, hvilket du i realiteten gør, ved at købe det via en stråmand i Norge.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

til en hvis grad, så har du selvfølgelig ret.

 

Men jeg ved at der bliver underskrevet en form for kontrakt osv. som overgiver rettigheden til det virksomhed som jeg køber domænet ved.

 

Hvordan det helt præcist foregår ved jeg ikke.

 

Det er jo også derfor jeg er meget interesseret i at købe domænet det rigtige sted :)

 

For at opsætte en virksomhed i norge er ikke en mulighed (medmindre der er et trick af en art man kan gøre?)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
zepp:

Men jeg ved at der bliver underskrevet en form for kontrakt osv. som overgiver rettigheden til det virksomhed som jeg køber domænet ved.

 

Hvordan det helt præcist foregår ved jeg ikke.

Som Anders siger vil du naturligvis aldrig få den samme sikkerhed som hvis du selv stod som ejer af domænet, men ikke desto mindre er der nu rigtigt mange der uden problemer anvender agentløsninger for både .no og andre domæneendelser.

Domænet vil typisk stå enten i udbyderens navn (eller en af udbyderens samarbejdspartneres navn), og du indgår så en aftale om at du har den fulde råderet over domænet - dvs. hvor det skal peges hen samt muligheden for senere at få flyttet det til dit eget navn i tilfælde af at du selv skulle vælge at registrere en virksomhed i Norge.

Desto mindre mellemled du har desto bedre er du sikret, men helt sikker er du aldrig, så det mest optimale er at anvende en dansk virksomhed der selv har registreret sig i Norge fremfor at anvende en norsk samarbejdspartner.

zepp:

For at opsætte en virksomhed i norge er ikke en mulighed (medmindre der er et trick af en art man kan gøre?)

Det vil uden tvivl være det sikreste selv at have en virksomhed i Norge, men det omfatter typisk omkostninger til en advokat og/eller revisor samt leje af en adresse i Norge hvilket gør at det sjældent kan betale sig hvis man blot skal have registreret et enkelt eller to domæner.
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt følgende ved en søgning: http://www.123domain.eu/domainmanagement/tlds-details_no-lang-en.html

Jeg kender dog ikke firmaet eller har nogen erfaring med deres ydelser. Det er dog relativt dyrt. Især fordi antallet af domæner pr. registrant er begrænset til 20 stk.

Vi må håbe, at reglerne omkring .no domæner snart bliver fornyet.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke nødvendigt at gå til en udenlandsk udbyder hvis man helst vil undgå det, der findes i hvert fald et par danske udbydere der tilbyder det (inkl. os selv).
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men tilbyder I en trustee-service til kunden, således at kunden kan oprette et .no domæne uden at være norsk?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, og modsat mange af de andre har vi selv oprettet et firma i Norge for at minimere antallet af "led" der kan opstå problemer ved for kunden.
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at Buydomains.dk også har et service... jeg mener det koster omkring dkk 800,- pr år.

Har ingen direkte erfaringer med .no domæner, men registrere en del af mine andre domæner hos dem og er meget trifreds

Fra Hurup Thy
Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det enkleste vil vel være å registrere en avdeling i Norge - et såkalt NUF (Norsk avdeling av Utenlands Foretak). Det koster 2300 NOK å registrere!

 

Årsavgift på et norskt domene er ca 105 NOK. Det vil lønne seg ganske hurtig å ha dette registrert på eget navn :)

 

Ta gjerne kontakt om du ønsker mer hjelp eller info! Er norsk - bor i DK. Har flere nettvirksomheter i Norge!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)