Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessentskabskontrak ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg er ved at udfylde blanketten til momsregistrering ifm. opstarten af min virksomhed.

Da vi er to ejere, opretter vi et Interessentskab. Bagerst i blanketten til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen står der så ifm rubrik 14 (Underskrifter og bilag) at der under bilag skal vedlægges en 'Interessentskabskontrakt hvis alene de tegningsberettigede har skrevet under'. Hvad betyder det?

Jeg er godt klar over at vi skal lave en indbyrdes kontrakt på et tidspunkt, men dertil vil vi jo netop gerne momsregistreres først, så vi bagefter kan bruge penge på advokat o.l. og dermed have mulighed for at trække det fra.

 

Er der nogen der har erfaringer med det, som vil være søde at forklare mig hvordan det hænger sammen?

 

På forhånd tak.

 

Matilde

Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan iøvrigt se, at der ifm. underskrivning står:

 

'Alle interessenter eller de tegningsberrettigede, hvis der er en interessentskabskontrakt'

 

Betyder det at hvis begge ejere (interessenter, går jeg ud fra) skriver under, så skal man se bort fra det med bilag?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessentskabskontrakten er ikke nødvendig for at registrere virksomheden... MEN SØRG NU FOR AT FÅ DEN PÅ PLADS ALLIGEVEL! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...få et CVR. nr....og så lav kontrakten efterfølgende.

Det er vigtigt....jeg har lige været ude i en situation, hvor en interessent i et I/S ønskede at

udtræde. Dette gav en del problemer, idet kontrakten manglede nogle væsentlige punkter

angående udtrædelse af et I/S. 

Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige stået overfor den samme udfordring som du.

Min partner og jeg lavede en kontrakt og tog den med ind til erhvervsogselskabsstyrelsen og afleverede den sammen med vores blanket.

Derinde var beskeden at kontrakten ikke var nødvendig overfor dem.

Derefter kontaktede vi en advokat og fik vores kontrakt rettet til.

Håber du kan bruge det

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)