Hejsa
Efter noget tid i det offentlige beskæftigelsessystem har jeg fået en godt indblik i hvilke tilskud og støttemuligheder der ligger inden for det offentlige.
Der hvor der er store tilskudsmuligheder er for personer som på en eller anden måde har en skavank der nedsætter deres arbejdsevne, typisk en skavank der betyder at deres fysik ikke er så god. Men dette betyder jo ikke at deres hjerne og snakketøj fejler noget.
I den forbindelse har jeg tænkt på om der kunne være mulighed for at oprette et ”Call center” som kunne specialisere sig inden for f.eks. spørgeskemaundersøgelser og omstillings-ydelser. Hvis det viser sig at der også er sælger kandidater blandt et evt. personale, kan dette jo også være noget man kan kaste sig ud i.
Virksomheden vil have en klar social profil, og kunderne kunne f.eks. være det offentlige som tit kigger på virksomhederne sociale profil og uden at gå i detaljer, vil en overenskomst også være nødvendig. Dette vil skabe et grundlag for kunder blandt f.eks. de faglige arbejdstager og arbejdsgiver organisationer lige som ”alm. virksomheder” vil kunne pleje den gode samvittighed.
Det er klart at jeg laver en klassisk fejl, jeg har en løsning, men ved ikke hvad problemformuleringen skal være. Og under alle omstændigheder skal jeg have fat i nogen der kender til Survey og call center branchen.
Men hvad tror du? – jeg er åben over for alle typer svar. Er det en dårlig ide? – kender du en jeg kan snakke med, som vil kunne hjælpe mig videre eller måske gerne vil være med? Er call center branchen så ”rådden at tillid i branchen er utænkelig? Osv osv!!! – alle kommentar er velkommen
|
Som jeg læser dit indlæg er din ide primært at du vil opnå tilskud og støtte fra det offentlige for personer med nedsat arbejdsevne.
Vend din ide om og lad callcenter og surveyområdet blive din bærende ide. Gå i gang med en forretningsplan, hvor du specielt kikker på forretningsområdets muligheder, kunder, konkurrenter, markedsanalyse og lignende. Afklar, det du kan, og find dine udeståender. Så har du noget mere præcist at gå videre med. Når du så har fået det afklaret ved du om ideen er god eller dårlig.
Hilsen Jakob