Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing - samt skat / moms - Hvordan fungerer det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer.

nu er jeg ikke selv selvstændig, men overvejer ENGANG at blive det.om en del år :)
Men der er nogen ting jeg altid har gået og undret mig over:

Leasing.
Man hører jo typisk at man skal ligge f.eks 30.000 med det samme når man leaser en liftbil f.eks.. og så derefter 7-8000 om måneden.
Men, som jeg har forstået er leasing jo det samme som at leje er det ikke? Hvorfor skal man så ligge en udbetaling? De penge det jo ikke nogen man så får igen ved de foregår som forudbetaling af  første 4 mdrs leje eller noget? og det jo heller ikke et depositum man får igen når man stopper leasingen? Hvad er den udbetaling egentlig til? udbetaling giver i min hjerne kun mening når man finansierer noget. dvs hvis man altså afbetalte denne bil for i sidste ende at eje den..


Skat og moms:

Hvordan fungerer det når man er selvstændig? hvordan ser en udregning ud på eksempelvis en måneds omsætning/udgifter osv for en selvstændig chauffør med varevogn.
Er det f.eks at han ialt har kørt 60.000 kr ind?
Og så skal han betale 7000 af på leasing - eller skal de betales EFTER skat?
og hvad med momsen? er det sådan at man så for de resterende 53.000 skal betale 25% moms af det. og resterende beløb skal man så betale sin skat af? 40% eller whatever.

Hvordan fungerer det helt præcist?

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

med leasing kommer du i sidste ende til at eje den, i nogen tilfælde,

der er flere forskellge måder at lease på, den bil jeg leasede engang, betalte jeg 35oookr i udb. 3500kr pr mdr. men kunne ikke selv købe den, det skulle sælges til 3mand. så jeg solgte den til mi bror som også er selvstædig, det skulle det være, så købte jeg den af ham bagefter

selve reglerne er vist indviklet, 

men du kan også lease den med forkøbsret, mener jeg

det er et skatteteknisk spørgsmål om man skal lease eller leje eller købe.

alle udgifter i forbindelse med firmaet trækkes fra inden skat

alle udgifter kan du trække moms fra,

alle indtægter skal du betale moms af

ud af de 60000, skal du trække udgifter fra. resten skal du betale skat af.

momsen er for sig selv, kommer an på om de 60000 du nævner er med moms eller uden moms

hvis de er med moms skal momsen trækkes ud først, og betales , til den tid. dog skal momsen på udgifterne trækkes fra først

derefter trækker du dine udgifter fra

derefter har du personfradrag lige som alle andre

og så kommer skatten,

bliv du klogere, jeg gjorde ikke

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

puha ja det virker lidt som en jungle med de regler :) Men jeg blev da lidt klogere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ekstraordinær leasingydelse kan du faktisk sammenligne med en udbetaling på en købekontrakt.

Ofte kan du selv købe aktivet til nedskrevet/symbolsk værdi, når leasingperioden er udløbet.

Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ekstraordinær leasingydelse kan du faktisk sammenligne med en udbetaling på en købekontrakt.

 

betyder det følgende:

 

indskud til leasing af varebil er at sammenligned med udbetaling på en købekontrakt?

 

m.v.h.

 

Bjarne

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Yep....det kan man godt sige.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)