Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker, jeg må le...

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at uanset om der er developere eller andet er det jo fælles for dem, at pengene ikke bliver i lommerne. De bliver sat i omsætning og er med til at skabe dynamik i samfundet. Problemet er at vi ikke har tillid til at ejendomspriserne, faktisk har vi en forventning til at de falder. Derfor går dynamikken i stå.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er pudsigt at diskussionen om bankrådgiver/sælger dukker op, hver gang der er problemer i sektoren. Da jeg for efterhånden mange år siden var ansat som såkaldt bankrådgiver var der også fokus på salg - med interne kampagner med salg af alle mulige produkter. Et pengeinstitut vil altid have sin egen pengepung som første prioritet.

Men jeg kan da også undre mig over at hver gang en kunde får lovet guld og grønne skove så forsvinder alle barrierer og grådigheden tager over. Så hører jeg en masse, der siger at kunderne ikke kan gennemskue det. Men det afholdte dem ikke lige fra at gøre det, for der var udsigt til godt afkast. Hvis det går godt (hvilket det har for mange i de seneste par år, hvor det bare gik op) så hører vi ikke noget fra kunderne om at de fik en ensidig rådgivning, med en stor risiko. De sidder bare og gnider deres guldindsmurte hænder og glæder sig over, at grådigheden trods alt vandt over fornuften.

Hilsen Jakob

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man kan godt høre at du kommer fra banksektoren ;o))))

Hvis de nu startede med at kalde det for en sælger, i stedet for rådgiver, så var der måske færre der faldt i .....

I øvrigt er der jo heller ikke meget rådgivning i at anbefale køb af egne aktier, når banken er ved at gå fallit. Det er vist mere svineri og det er jo også sket indenfor den seneste tid. Blot et desperat forsøg på at redden banken, uden hensyntagen il at man så ødelægger andre folks liv

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et eller andet sted så var det vist på tid at der blev ryddet grundigt op i bankverden.

Til gengæld synes jeg _ikke_ at man skal holde røven oppe på den slags banker.

Istedet burde man hjælpe kunderne som er kommet i klemme - og så må banken selv og dens andre lån fra andre banker så være noget de selv klare.

Så hjælper man skatteborgerne igennem (som alligevel betaler gildet) og så må bankerne sejle deres egen sø.

Det samme burde de have gjort i USA - istedet for at hjælpe virksomheder som selv er skyld i problemerne.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Og for at sætte kronen på værket, så tillader bankerne at kalde deres sælgere for bankrådgivere.. Det er så groft, at jeg ikke forstår at forbrugerombudsmanden ikke for længst at stoppet det bedrageri!

Jeg håber virkelig at folk efterhånden vågner op og erkender, at banker er til for deres egen skyld og at man ALDRIG skal lytte til deres råd. I bedste fald er de inkompetente og i værste fald er de både inkompetente og handler direkte imod kundens bedste.

Dbh Martin

 

 

Overvejede kraftigt at skifte bank, da jeg oplevede, at min bankrådgiver prøvede at sælge mig alt muligt. Og da det ikke lykkedes, begyndte hun sku´ at prøve at sælge til min kæreste, som sad ved siden af mig??!! Var dybt forarget! Jeg ville bare låne lidt til at starte min virksomhed op og så skal man høre på alt det l...?!

Jeg regnede så med, at når man var blevet erhvervsdrivende og havde fået en erhvervsrådgiver, så slap man for al det salgsgas. Men ak nej, man bliver kaldt ind til en samtale. Erhvervsrådgiveren spørger, om alt var vel i forbindelse med privatrådgiveren, da jeg skulle optage et lån? Jeg svarer, "at hun var flink, men jeg brød mig ikke om det aggressive salg, fra hendes side af". Han svarer: "Der vil jeg notere og gå videre med". Derefter siger han, "men med hensyn til ....., har du så overvejet..."? Jeg var lidt i chok der. Var jeg seriøst blevet kaldt ind til en samtale, blot for at han også kunne prøve at sælge til mig??!! Hvor er den oprigtige interesse i en erhvervsdrivende??!!

Ud af alt det han sagde, tror jeg at jeg kunne bruge 1% til noget. Men informationen var ikke bankrelateret og kunne ligeså godt været opnået på amino...  

Det hører med til historien, at han heller ikke fik solgt noget. Som gammel sælger, fik jeg kørt ham helt rundt på gulvet og han begyndte at grine så fjoget og mærkeligt, at min kæreste blev helt bange...

 

Men er glad for at se, at jeg ikke er den eneste, der oplever denne mærkværdige service...?! Og man tør jo ikke, at vælge en lille bank, der sætter fokus på god service. For mindre banker er i øjeblikket næsten mere usikre, end aktier i et selskab, der sælger sand i Sahara...   

 

 

.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes masser af små pengeinstitutter, der ikke har problemer. Jeg bruger kun de små da de netop kender ordet service. Selv i den ene af dem har jeg noget mere end de 300.000,-, der garanteres, og jeg sover roligt om natten. En fordel er, at jeg aldrig har sat mine ben i deres afdelinger, men klarer alt via telefon/email. Da de holder til i Jylland og jeg i København ved de, at jeg ikke kommer forbi til møder og andet. Og der er ingen, der forsøger at sælge alt muligt. Mange af de mindre pengeinstitutter uden vokseværk indenfor de seneste 3-4 år kører en fornuftig forretning og har også en fornuftig likviditet. Så vær lidt kritisk og brug den sunde fornuft - og de små pengeinstitutter er helt ok; også i øjeblikket.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

JakobN:

Der findes masser af små pengeinstitutter, der ikke har problemer. Jeg bruger kun de små da de netop kender ordet service. Selv i den ene af dem har jeg noget mere end de 300.000,-, der garanteres, og jeg sover roligt om natten. En fordel er, at jeg aldrig har sat mine ben i deres afdelinger, men klarer alt via telefon/email. Da de holder til i Jylland og jeg i København ved de, at jeg ikke kommer forbi til møder og andet.

Bare af ren nysgerrighed, hvad gør du hvis du skal sætte penge ind på din konto? Skal du så helt derover? (har selv en ekstra konto i en lille netbank..)

 

JakobN:

Mange af de mindre pengeinstitutter uden vokseværk indenfor de seneste 3-4 år kører en fornuftig forretning og har også en fornuftig likviditet. 

Hvis der ikke er en vækst i en virksomhed i 3-4 år, vil jeg ikke mene, at det er en god virksomhed. 

 

JakobN:

Så vær lidt kritisk og brug den sunde fornuft - og de små pengeinstitutter er helt ok; også i øjeblikket.

 

Jeg tvivler på, at der er nogen der havde forudset Roskilde bank skandalen... Det er umuligt at vide, hvad ledelsen render rundt og laver. Det er derfor folk "flygter" hen i de store banker. Folk har brug sikkerhed, så de kan koncentrere sig om deres virksomhed / private liv. Dette går naturligvis ud over de små banker, der rent faktisk gør et godt stykke arbejde. Folk bliver bange og flygter. 

Bortset fra det, så tror jeg også, at de mennesker der skiftede til Roskilde Bank, gjorde de i god tro. Jeg tror ikke, at de manglede sund fornuft.  

 

Men jeg er glad for at høre, at du har fundet den perfekte bank! Det er det vi alle sammen søger. Jeg har personligt valgt ud fra sikkerhed/tilgængelighed frem for service. Så kan det være det ændrer sig, når der er kommet ro i samfundet... 

 

.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fuldkommen uacceptabelt for både mig, mange andre danskere og ikke mindst en masse Amerikanere, at der nu iværksættes det der vist må være verdens største bistandsprojekt - rettet mod den så absolut rigeste del af befolkningen. Det er omvendt Robin Hood i en grad så jeg har svært ved at finde ord for det.

Helt groteskt er det i USA, hvor bred solidaritet bestemt ikke står øverst på agendaen. Millioner af Amerikanere er rigtig fattige, børn får ikke den skolegang de skal, og syge dør af sygdomme som vi andre kan overleve med. Men når de fucker op i banksektoren - så er alle milliarderne der pludselig. Tænk engang hvor meget god undervisning eller folkesundhed man kunne skabe for 3600 milliarder?

Hvorfor er der altid penge til krig og forkælede rigmænd og aldrig til dem der virkelig har brug for det? Hvorfor bliver flertallet ved med, som vi har gjort i årtisinder, at lade os tage i røven af magteliten?

Hvis banksektoren er SÅ fundamental vigtig for vores verden, som sektoren gerne selv vil have os til at tro - ligeså vigtig som anden infrastruktur, så bør vi nationalisere det! Jeg vil hellere have en flok røvkedelige socialdemokratiske embedsmænd til at passe bankforretningerne, end de spillellidderlige fjolser bankerne har udstyret sig selv med i dag.

At nogle, særligt i USA, bruger argumentet om at det skam er en investering, når de nu "køber sig ind" i sektoren er en joke! Ja, fuck en fed investering - alle de lån ingen andre vil have blandet op med lidt krakkede bankrester. Fed investering! Tvangsinvestering. Lad os smide 3600 milliarder efter det ... Og så siger de at iværksætteri er for risikofyldt at låne penge ud til ...!

Den anstændige del, hvilket jeg mener er flertallet, af den borgerlige såvel som den røde fløj må finde sammen og gøre op med finansektorens grådighed. Det kan ingen af siderne forsvare! Det kan ingen af os længere leve med. Os - flertallet af helt almindelige og anstændige mennesker.

Der må nye strammere love til, og om muligt skal nogle af de milliarder banklederne har trukket ud føres tilbage. Og så skal de under stram administration. De har med al tydelighed vist, at de ikke formår at holde sig på måtten. Grådighed er blevet den altdominerende drivkraft i deres virke. Når de ikke selv kan finde ud af at begrænse det, så må vi andre - det flertal som de nu beder om at ryde op efter sig.

For der ER ingen tvil om hvor ansvaret for det her ligger - det ligger jo ikke hos dig og mig, den lille iværksætter, funktionæren eller skolelæreren. Det ligger hos de banledere, som er rendt med kassen og efterladt regningen til os. Det skal vi ikke finde os i! Der er intet i grundloven, der forhindre at vi kan komme efter dem - og det bør vi!

Stod det til mig burde en stor del af de bankledere ind og brumme sammen med Brixtofte og Riskjær - bare lidt længere.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvstændig01:

Bare af ren nysgerrighed, hvad gør du hvis du skal sætte penge ind på din konto? Skal du så helt derover? (har selv en ekstra konto i en lille netbank..)

Hvis der ikke er en vækst i en virksomhed i 3-4 år, vil jeg ikke mene, at det er en god virksomhed. 

Jeg tvivler på, at der er nogen der havde forudset Roskilde bank skandalen... Det er umuligt at vide, hvad ledelsen render rundt og laver. Det er derfor folk "flygter" hen i de store banker. Folk har brug sikkerhed, så de kan koncentrere sig om deres virksomhed / private liv. Dette går naturligvis ud over de små banker, der rent faktisk gør et godt stykke arbejde. Folk bliver bange og flygter. 

Bortset fra det, så tror jeg også, at de mennesker der skiftede til Roskilde Bank, gjorde de i god tro. Jeg tror ikke, at de manglede sund fornuft.  

Men jeg er glad for at høre, at du har fundet den perfekte bank! Det er det vi alle sammen søger. Jeg har personligt valgt ud fra sikkerhed/tilgængelighed frem for service. Så kan det være det ændrer sig, når der er kommet ro i samfundet... 

 

Jeg bruger netbank til alt. Jeg har ingen kontante betalinger, så jeg skal ikke i en filial. Hvis det er nødvendigt har jeg en lille konto i en lokal bank, hvor jeg kan indbetale og efterfølgende overføre til min firmabank. Jeg søger nu heller ikke ikke service forud for sikkerhed.

Det jeg mener med vækstbeskrivelsen er at de ikke har unormalt stor vokseværk. Roskilde Bank har indenfor de seneste par år vokset voldsomt. I bagklogskabens ulidelige lys kan man se at det har været skidt, da de samler æggene i en kurv. Vokseværkssituationen blev for omkring et par år også omtalt i pressen, men alt kunne jo kun stige. Der er fortsat meget i Roskilde Bank-sagen, der ikke er belyst, men hvis der er tale om ulovligheder man har skjult, så kan det være vanskeligt at se tingene på forhånd. Der er der ikke nødvendigvis noget galt i at vokse kraftigt, men alarmklokkerne skal blinke så man får syn for, hvad der sker (det var barnelærdom for mange år siden). Det gælder ikke kun indenfor bankverdenen. Roskilde bank var jo en komet og mange tjente gode penge, så hvorfor stille spørgsmål ved det!? Tænk, hvis vi går glip af en fed fidus. Det er der heller ikke noget nyt i, men jeg tror aldrig at vi lærer det.

Som almindelig bankkunde ser du sjældent på hvordan banken kører, da der generelt er stor tillid til finanssektoren. Alt der er et brodent kar gør ikke hele sektoren til en flok tåber. Men pressen gør da sit til at piske en stemning op, så jeg forstår også godt, hvorfor kunderne flygter fra de små. Om jeg har fundet den perfekte bank (jeg bruger flere), ved jeg ikke, men jeg har på forhånd undersøgt om de kan passe ordentligt på mine penge inden jeg overhovedet kontaktede dem.

Hilsen Jakob

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)