Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en butik og sidder pt. med et kæmpe problem.

jeg har pr. 8. august 2008 bestilt en vinduesfacade i aluminium hos en dansk leverandør, med en dato for levering i uge 39. Dette har jeg på skrift sammen med ordrebekræftelsen. Leverandøren har en underleverandør i Tyskland som producerer vinduet, men den danske leverandør skal monterer vinduet.

Da uge 39 er ved at være gået får jeg telefonisk besked fra min danske kontakt, at vinduet et gået i stykker, men at jeg har fået en ny produktionstid, og at jeg vil få det leveret om 1 uge eller i værste fald 2 uger. Jeg afkræver en specifik dato og får at vide at jeg kan forvente det den 7. eller 8. oktober. Den 8. oktober om morgenen får jeg et opkald fra min danske kontakt, om jeg har modtaget vinduet. Det har jeg ikke.

Den 8. oktober kl. 17.30, får jeg besked fra den danske leverandør, at vinduet er forsinket - ca. 1 uge. Nu begynder jeg at blive nervøs. Min åbning var sat til 3. oktober - så rykket til 17. oktober - men med udsigter til yderligere forsinkelser kontakter jeg et tyske firma, og får at vide at de ikke har en dato for produktion, da de mangler aluprofilerne(altså rå materiale). Jeg konfronterer min danske leverandør, som mener at han kan få skrifteligt igennem at vinduet skal leveres i uge 42. Nu har jeg fået en besked på skrift fra Tyskland, med besked på at vinduet bliver leveret i uge 43. (Det tror jeg desværre ikke på.)

Jeg har betalt vinduet, og fået en del af ordren leveret - en overdækning. Men kan jeg bede en advokat gøre krav på manglende indtjening osv. pga. den forsinkede levering - eller er der overhovedet noget man kan stille op, andet end at vente??

Håber der er nogle som kan give et par ideer.... (PS. Lad nu være med at fortælle at det var dumt at betale forud - det var en del af en samlet lav pris...Og jeg ved det godt - det stiller mig dårligt) C.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej C.Ernst

Har den aftale du har indgået med den danske leverandør betingelser opstillet vedr. forsinkelse?

MVH

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.   www.dalum-law.dk

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Fra Risskov
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de skriver at: "der tages forbehold for force majeure, krig, lock-out, transport forstyrrelser, maskinhaveri, materiale og fabrikationsfejl, således også forsinkelser af råmateriale der er nødvendig for fremstilling af det købte."

Men når nu den tyske leverendør ikke kan skaffe råmateriale og leverings tiden er MEGET usikker, og jeg har/kan finde en anden leverandør, som kan leverer inden for en uge, hvad kan jeg så forlange af min danske leverandør?

Hilsen

C. Ernst

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej C. Ernst.

Umiddelbart så har leverandøren jo fraskrevet sig en del af ansvaret jf. din gengivelse.

Jeg har dog ikke aftalens fulde ordlyd til rådighed og kan derfor ikke rådgive dig konkret. 

Hvis du har mod på at håndtere sagen alene, så kan du jo evt. kigge nærmere på købelovens bestemmelser.

Generelt set:

Når du beslutter dig for, hvad du vil foretage dig over for den danske leverandør, så husk på, at denne måske ikke vil dele dit synspunkt og at det højest sandsynligt vil være svært, at få de penge du har betalt retur.

Overvej hvad der står på spil for dig og hvor meget tid du har til rådighed.

Kunne et afslag evt. være en mulighed?

Har du brug for konkret rådgivning, er du velkommen til, at kontakte undertegnede.

MVH og god weekend

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.   www.dalum-law.dk

 

 

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Fra Risskov
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten,

Tak for dit svar. Ja, jeg er synes at have fundet et svar vedr. forsinkelse i forbindelse med købeloven. Der er tale om en "rimelig" forsinkelse. Men hvad er det ???

Da jeg pt. står og har manglende indtjening, udgifter til varelager opbevaring osv. må et nedslag være af "større beløb" - så det kan være at jeg får brug for proff. hjælpSmile

Jeg håber at komme længst med god kommunikation, men det er rart at vide hvordan man er stillet rent juridisk. Men kan forstå at det kræver en nøjere gennemgang af sagen.

God weekend til dig også.

C. Ernst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)