Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hundepension: B-indkomst eller selvstændig ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Otterup
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej. Det ser ud til at jeg har fundet det rette forum til mit spørgsmål.
Jeg er sygeplejerske ansat i det offentlig på 32 timer om ugen. Da jeg bor på en landejendom, har jeg længe gået og fiflet med tanken om at have privat hundepension her i ferier, weekender og lign. Alt er undersøgt og det kan godt lade sig gøre. Jeg skal ikke søge tilladelse hos politiet, da jeg kun passer max 4 hunde ad gangen og da de skal være i mit private hjem. Men nu kommer mit spørgsmål så: skal jeg registrere mig som selvstændig med cvr-nummer og hele molevitten eller kan det jeg tjener gå ind som b-indkomst ? har stillet spørgsmålet i et andet forum og der var der en der mente at jeg bare skulle skrive det på som b-indkomst, men jeg vil nu være helt sikker på at alt er i orden, inden jeg begynder at reklamere for mit lille "firma".

Jeg kommer ikke til at have nogen udgifter andet end til hundefoder, en enkelt hundekurv i ny og næ og så lidt udgifter til reperation af hegn og så videre. Jeg regner ikke med at få en indkomst på pensionen der overstiger 50.000 kr om året.
Håber at der er nogen der kan gøre mig lidt klogere, så jeg ikke jokker i spinaten og får et ordentligt skattesmæk.
mvh line

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...tag det som B-indkomst.

Og husk, at du skal momsregistreres, når din omsætning er over 50k per løbende 12 måneder.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)