Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger SKAT?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har snakket lidt omkring det med at købe mange computer i en virksomhed. Der var lidt delte meninger omkring hvad skat siger til antalet af computere.

Lad os tage en virksomhed som min. Jeg udvikler og programmere for mine kunder. Jeg køber også temmelig mange ting som computere (2 stk.) harddiske, usb harddiske osv..

Sådan som jeg har forstået lovgivningen kan jeg trække disse ting fra. Altså straksafskrive dem hvis deres købspris er under 11400 + moms. Nu er spørgsmålet så om der er en grænse for hvor mange computere man kan afskrive? Det er jo ikke tale om 10 stk. men jeg har købt et par stykker begge under 11400 + moms. Kan man komme ud for at SKAT ikke vil lade en afskrive noget af det indkøbte?

Det skal lige siges jeg køber en del ekstra ting så som Solid State Harddiske, Server osv. Disse ting afskrive jo selvfølelig også da de bruges til min virksomhed

Er der nogen der har noget forstand på dettet som kan forklare hvordan SKAT evt. stiller sig til dette. Jeg har prøvet at ringe til SKAT, men jeg når hvis ikke at komme igennem før 2010.Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nej...SKAT´s omstillingssystem er ikke ligefrem det hurtigste.

Du kan afskrive småaktiver op til kr. 11.600 excl. moms.

Hvis du køber computere samt udstyr, der er med til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten

(statsskattelovens§6)vil du kunne få fradrag.

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsskattelovens § 6 - en lille paragraf med stor betydning "til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten".

Den giver vide  muligheder, hvis man kan sandsynliggøre sine anskaffelser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)