Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meta ting

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter selv at have rodet med ''undgå cache'' som Martin - og efter jeg fandt ud af at meta i html ikke rigtigt fungerede.
Det som virker for mig er at implementerer noget expire, Cache-Control og pragma -'' HTTP response headers'' før end body delen afvikles (gennem cgi). 

Yep mikkel - giver dig ret og er understøttet af en note jeg fandt omkring cache:
''Note: It may be better to specify cache commands in HTTP than in META statements, where they can influence more than the browser, but proxies and other intermediaries that may cache information''.

 

eller som denne note siger for at være helt sikker: ''One thing to keep in mind is that it may be easier to set HTTP headers with your Web server rather than in the scripting language. TRY BOTH.''

Her er en udemærket side omkring lidt cache kontrol: http://www.mnot.net/cache_docs/ 

Tilmeldt 23. Mar 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/7/2006 8:03:33 AM Forfatter: Marcel Fuursted Så vidt jeg ved er ovenstående meta tag lige relevant som den med pagerank

 

Ja, expire meta tag er ikke relevant for søgemaskiner så vidt jeg ved. Men den er relevant for browsere for at de ikke cacher indhold.

 

Tilmeldt 23. Mar 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har expired tags både som html meta tags, men også som asp content tags, så vi benytter begge metoder, netop som Mikkel skriver, for at undgå alt caching af vores sider.

Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst mig til at søgemaskinerne ikke længere bruger meta tag''en Keywords adskillige steder på nettet.

 

Her er for eksempel en artikel der påstår at kun Inktomi stadig benytter denne tag.


 

I kære super SEO''er. Kunne I give lidt nærmere forklaring på om det nytter noget eller ej.

Selv om jeg har set den samme påstand fra flere kilder, så er den jo ikke nødvendigvis sand, men hvad mener I?

 

Kærlig hilsen

 

;0)Bent

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent

De to META tags ''Keywords'' og ''Description'' bruges KUN af de store søgemaskiner, hvis der IKKE er noget indhold på siden, som søgemaskinerne kan indeksere (Fx hvis den udelukkende består af billeder).
Hvis der er noget indhold på siden, som kan indekseres, så bliver det altid brugt i stedet for, og de to omtalte META tags bliver så ignoreret!

Læs evt. mere om META tags på gSEO

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)