Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs program og andre spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nogle sprøgsmål omkring nogle forskellige ting, så her kommer de.

Hvad for et regnskabs program er nemt at lære for mig? jeg har aldrig sat i et regnskabs program før, men jeg skal jo bogføre køb og salg når vi snakker produkter med mere.

Hvis jeg får ranter af indestårne penge på min firma bank konto, skal de indføres i regnskabet? hvis ja hvordan gøres dette eks.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv og se på nogen af de nemme..f.eks. SummaSummarum.

Debet bank

Kredit renteindtægter

Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

SummaSummarum ser faktisk ud til at være remlig simple,

er der nogle stedere hvor man kan læse om eks. Debit, Kreditor osv....

forstår ikke dit svar med "debet bank" og "kredit renteindægter" :0)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du ikke kender noget til grundlæggende bogføring, er det svært at forklare nærmere her.

Køb enten en lærebog i bogføring eller meld dig på et bogføringskursus.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

At debitere din bank forøger dens saldo (du kan se mere om debit/kredit på wikipedia).

At kreditere renteindtægter reducerer saldoen på renteindtægtskontoen i dit regnskab. I dobbelt bogholderi har indtægter negativt fortegn og udgifter positivt.

 

Er debit/kredit for forvirrende begreber for dig er der i summasummarum mulighed for blot at angive positive/negative tal i forhold til afstemningskontoen. Afstemningskontoen er din bank/kasse, debitor-konto eller lign - der hvor pengene fra indtægter fra udgifter tages fra / lægges i.

 

Jeg vil anbefale dig at finde et bogholderifirma og bogføre sammen med en rutineret bogholder - bare en time eller to - så burde du være godt inde i det.

Inloco tilbyder sådanne kurser - jeg fik et i sin tid da jeg var i samme situation som du - og lærte rigtig meget.

 

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et regnskabsprogram du frit kan bruge som hedder www.sigmaregnskab.dk manualen er en ordentlig moppedreng, men når du først er igang virker det ret simpelt...

Mvh. Chris

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har arbejde nok burde du helt sikkert koncentrere dig om det, da programmører sædvanligvis tager sig bedre betalt end freelance-bogholdere

til gengæld vil en erfaren bogholder kunne finde langt flere fradrag (=mindre skat) til dig, end du selv ville kunne komme på

hilsen

Anders Michael

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders Michael.

Du følger åbenbart ikke med herinde på siden - der er et kæmpe udbud af programmører med samme kompetencer som Neoman her - og de går helt ned til 225kr i timen (eller 90kr i timen, outsourcet til udlandet). De fleste freelance bogholdere tager sig noget bedre betalt !

Programmørerne der tager sig godt betalt har jo også mange flere udgifter (sælgere, frokoster, firmafrugt, kontordomiciler e.t.c. - det koster alt sammen og de kan dårligt få det til at løbe rundt uanset hvor latterligt høje deres timepriser er).

Det burde nemt kunne betale sig for Neoman (som næppe kan fylde sit skema op med programmering alligevel p.g.a. den store konkurrence) at sætte sig lidt ind i bogholderi og for ham relevante skatteregler.

 

Til neoman:

Der er ikke så meget kød på en lille php freelancer for en bogholder alligevel - det er næsten ikke noget man gider røre ved. Skulle du være for doven til selv at lave det hjælper jeg selvfølgelig gerne med bogholderiet for næsten ingen penge :)

 

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Jørgen Olsen

 

jeg startede først her på siden i går - så jeg skal beklage, hvis jeg havde en for forkert opfattelse af, hvad programmørers timeløn er - jeg er så kun stødt på dem i den anden ende af skalaen

til gengæld er jeg også stødt på bogholdere med en timepris på 275, så helt stor er forskellen jo alligevel heller ikke - hvis man vel at mærke kan udfylde sin tid med programmering og at skaffe sig nye kunder

hilsen

Anders Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)