Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer modtages til "selvstændighed"

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ditbrugtmarked:

Hej.

I princippet nej, men værre ting er set ske i forbindelse med banker.

Opret evt. en konto i en netbank til formålet, men først EFTER du har fået lånet.

Mvh.

ditbrugtmarked

Ja, det skal nok hjælpe ;o)

 

Jeg checkede lige på diba og her står der i betingelserne for lån:

1.11 Opsigelse

I forhold til erhvervskunder gælder, at banken og kunden til enhver tid kan bringe kundeforholdet til ophør uden varsel, medmindre andet særskilt er aftalt. Kunden er forpligtet til at frigøre banken for alle forpligtelser indgået på kundens vegne og om nødvendigt at stille sikkerhed herfor. For privatkunder gælder:

Banken og kunden kan til enhver tid bringe kundeforholdet til ophør uden varsel.

Udlånsaftaler skal dog opsiges med et varsel på tre måneder af banken, med mindre aftalen er misligholdt eller der er anden forfaldsgrund. Ved opsigelse fra bankens side har kunden krav på at få en begrundelse.

Når kundeforholdet ophører, kan banken opsige garanti- og kautionsforpligtelser, herunder forpligtelser i fremmed valuta, samt frigøre sig for andre forpligtelser, der er indgået for kunden.

Kunden er forpligtet til at frigøre banken for alle forpligtelser, der er indgået på kundens vegne samt om nødvendigt at stille sikkerhed herfor.

Jeg vil tro at det er en smal sag for en bank, at komme med en grund. Anyway....du styrer det selv, men jeg ville bestemt undersøge det inden ;o)

 

Held og lykke med dit projekt

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i hvert ikke at snyde bankerne jeg skal bruge mine kræfter. Karma og besvær.

TAK. 

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Du laver en liste over de ting der mangler for at du kan gå "live" og begynde at tjene penge. Nogle af tingene kan du sagtens lave i din fritid, som at få trykt visitkort og brochurer/flyers. Det kan laves billigt og on-line hos f.eks VistaPrint. Andre ting kræver måske at man ringer til firmaer i deres åbningstid (din nuværende arbejdstid) eller at der arbejdes igennem. De ting prioriterer du, og skemalægger så det kan gennemføres på en uge. Du kan snildt spare lidt penge op til en uges selvbetalt ferie, - og så er det bare at komme igang.

Når du skriver så meget om stress skyldes det sikkert at du føler at der er så meget du ikke når. Man sætter sig lige ved computeren en times tid, og pludselig er klokken ét om natten og familien for længst gået til ro, Hvad fik du så lavet? Tja du fik ganske vist hentet et script, kopieret noget grafik som du måske kunne bruge som inspiration senere, tjekket op på Amino, chattet lidt med gutterne i et andet forum, og måske set noget grinagtigt på Youtube som dine venner har mailet til dig, - men det var ikke særligt produktivt, vel? Deraf kommer stressen.

Hvis ikke du bliver disciplineret og målrettet, sker der det at du dalrer tiden væk. Når man er selvstændig kører taxameteret hver dag, og som du selv er klar over betaler regningerne ikke sig selv. Det er jo ikke sådan at fordi du bliver selvstændig, så kommer pengene rullende af sig selv. Ved af få krydset af på "to do" listen får du et overblik over dit projekt, og måske hvor tæt (eller hvor langt) du er fra at skrive din første faktura. Det er det første vigtige step inden du smider fortøjningerne til dit lønmodtagerjob.

Du skal også have noget inspiration udefra, - lidt mentalt frisk luft. Skal du holde kurser - så meld dig til et kursus hos din fremtidige konkurrent. Hvad han/hun gør godt, skal du kunne gøre bedre. Skal du sælge sko - så tag en fridag og besøg skobutikker. Skal du sælge SEO, - så få booket nogle salgsmøder.

Men først og fremmest, kom i gang istedet for at bekymre dig om alt muligt stress. Måske viser disse øvelser at det slet ikke er dig at være selvstændig, eller måske at du skull

 

Det er skide godt skrevet det der michael! kudos !!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkens. jeg skylder jer en mindre update, som tak for at i tog tiden til at skrive indlæg i tråden.

Min hovedpine lå i hvordan jeg skulle håndtere mine udgifter når jeg ikke længere havde en fast indkomst. Der var forskellige råd om at gøre projektet færdigt osv. men jeg var lidt i en situation hvor de ting som skulle gøres bare havde svært ved at blive færdige som fritidsprojekt. og ærligt talt, var jeg ved at blive godt træt i hovedet af at det tog sin tid.

Jeg besluttede derfor at bare tænkt, "Fuck det hele". jeg gør det sku bare. Jeg kontaktede en million banker, og til sidst fandt jeg en som ville give mig et blandet privatlån og lån i mit firma. Super cool person.
Derefter klarede jeg papirerne, sagde job og den dyre lejlighed op, og står nu og venter til at min opsigelsesperiode bliver færdig så jeg kan knokle og knokle og knokle, på noget som giver mig mere glæde og penge.
Jeg har taget det hele lidt "nu må jeg se hvad fanden der sker , og arbejde hårdt for at komme over alle udfordringerne".

Jeg mener helt klart at jeg har taget den korrekte beslutning, og hvis det går galt tager jeg mig et rengøringsjob, eller hvad fanden jeg nu kan finde til at forsøge en gang til.

Mange tak til jer alle for jeres gode råd. Og vi ses måske i erhvervsverden en dag Wink

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

super godt GZ.

det lyder lidt koldt, sådan at stå uden en lejlighed, og så i December :)

 

al held og lykke.

jeg tror jeg står i dine fodspor, et eller andet sted bagude... langt langt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

martin rask:

super godt GZ.

det lyder lidt koldt, sådan at stå uden en lejlighed, og så i December :)

 

al held og lykke.

jeg tror jeg står i dine fodspor, et eller andet sted bagude... langt langt

arhh. lejligheden er nu varm. Jeg skal først være ude lige efter jul. :) Så overforbruger varmen, så jeg kan hente den frem på et senere tidspunkt.
Aj jeg har nogle super skønne forældre som lader mig smide min madras på deres gæsteværelse til at det hele kommer på benene, og jeg tjener nogle flere penge. 

Har du brug for et reb at binde rundt om livet? eller er det kun til sne og bjerge?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

martin rask:

super godt GZ.

det lyder lidt koldt, sådan at stå uden en lejlighed, og så i December :)

 

al held og lykke.

jeg tror jeg står i dine fodspor, et eller andet sted bagude... langt langt

Og Mange Gange Tak.

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

overvejer at binde bjerget fast i stedet. Det sparer kræfter

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er helt interesseret nu, hvad er dit websites navn?

Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Greyzone

Det må siges at være et klassisk problem, som langt de fleste iværksættere står med, så bare rolig du er helt normal Smile

Mit råd er at vente til tiden er HELT rigtigt, få opbygget dit netværk i den fart du tillader det, få forberedt dig ned til mindste detalje og altså gøre dig klar til at tage springet. For det skal du. Jeg vil næsten vædde på at du har samme problem igen om 6 mdr - eller 1 år o.s.v.

Få hjemmesiden 100% klar. Få produktet kørt 100% i stilling. Få markedsføringsplanen (bannere, flyers, artikler, pressemeddelelser o.lign) gjort 100% klar.  Gør dig klar hvem du skal kontakte o.s.v

Faktisk ville det være lidt nemmere hvis du delte din idé med forummet - men det kan også være et stort skridt :-)

Du er velkommen til at skrive til mig personligt med din idé, så ville det være nemmere at hjælpe dig - og fair nok hvis du ikke tør ;-)

 

Hvad er mod?

Det er at følge sin drøm.

 

Ildsjæl

 

 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)