Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med momsen ved underskud i I/S?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Leo Lund Erhvervsbogføring Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bueno

OK, en hjemmeside er selvfølgelig ikke varelager - jeg misforstod det fordi du skrev "varekøb".

Da du har lønmodtagerindtægt, så er det bedste at få det som fradrag, hvorved du spare skat i øvrig indkomst.

Det mest korrekte ville dog nok være at aktivere posten som "immateriel anlægsaktiv", og så afskrive på den.

Da det - i SKATs øjne - er et lille beløb, så vil jeg tro at en udgiftsføring vil blive accepteret ved SKAT.

Der er en lille irriterende skatteregel, det er at underskud ved personligt ejede virksomheder, det kan godt nok fratrækkes i indkomst som lønmodtager, men der er IKKE fradrag for 8% AM bidrag - dvs. hvis du aktiverede udviklingsomkostningen, og så afskrev den når der kommer indtægter, så vil udgiften til hjemmeside lige pludselig have større skatteværdi.

Ulempen er selvfølgelig at du så skal vente på at få skattefradraget.

Hilsen

Leo Lund

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej Klovn!

Det er muligt ja....var også ment som en provokation.

Kan ikke se, at momsregistrering burde være nogen ulempe, så derfor provokationen.

Hej Peter,

Jeg må have en dårlig dag - fangede ikke ironien/provokationen!Embarrassed

Iøvrigt er jeg enig med det i at momsregistrering ikke ville skade - og måske endda være med til at overbevise SKAT om at det ikke er en eventuel "hobbyvirksomhed".

Klovn

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)