Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindelforsøg - heldigvis uden held

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Lav en betalingside, med dankort m.v, og gør at den ordre der kommer bliver registreret i jeres system, og når der er betalt får kunden en bekræftelse via det ordre nummer i kender og får accepteret hos jeres betalings site og dermed en ordrebekræftelse.

Bankoverførsler er ret lette at gennemføre, så det burde ikke være et problem men vil man svindle så ....

Anders

 

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:
Dokumentation fra banken kan meget nemt "forfalskes" ved at sætte betalingen igang i netbank men sætte et flueben ved "sæt betalingen i kø". Denne form for dokumentation har jeg ihvertfald set andre svindlere forsøge sig med.

Kendte overhoved ikke til den metode.

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Er der tale om en dansk svindler, så er sandsynligheden for at en politianmeldelse giver bonus større end, hvis der er tale om en udenlandsk. Som nævnt er der jo tilsyneladende tale om dokumentfalsk. Skaf og verificér så mange oplysninger som muligt om kunden - navn, adresse, fastnettelefonnummer (ring op og tjek). Overlad resten til politiet.

Men husk også lige, at der kan være gået ét eller andet skævt. Så en kontakt til kunden er afgørende, så du kan være sikker på, at det er svindel. Det vil jo være ærgerligt at miste en god kunde på en dårlig kommunikation.

mvh Hans

Vi har forsøgt kontakt med kunden, men har desværre intet svar fået endnu. Men der skal nok gå lidt længere tid for jeg overhoved tænker på at politianmelde personen. Syntes det er en træls udvej.

Har haft tanken om at der kunne være gået noget galt, men kan desværre ikke se hvad der kan være gået galt i denne overførsel. Pengene var sat til betaling samme dag som ordren gik ind, og pengene skulle derved gerne gå ind på vores konti dagen efter, eller den næste arbejdsdag. Så det eneste der kan være tale om er en betaling der er annulleret uden vi har fået besked.

Har fået mange gode svar, som jeg kan forholde mig til. Lige pt. tror jeg vi afventer svar fra kunden, og så må vi se efter 14 dage om der kommer et svar/tilbagekald.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Vi har været ude for helt samme fremgangsmåde - leveringen skulle gå stærkt og vi modtog en falsk kopi af bankoverførslen - deres bank var dog så venlig at fortælle os, at der for det første ikke var nogle penge på den konto, og det havde der ikke været i flere måneder - og der var heller ikke lavet nogen overførsel fra den konto. Plus at jeg var ikke den første, som ringede angående denne kunde....Vi meldte det til politiet, som var meget interesserede i anmeldelsen, da de havde flere anmeldelser på dette par - som iøvrigt bruger forskellige navne....så vores erfaring er, at det godt kan betale sig at politianmelde. Også selvom I ikke fik sendt varen og dermed ikke mistede nogle penge. Men det er jo dokumentfalsk at lave en falsk kopi af en bankoverførsel.

Mvh Per 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Det er vigtigt at i formulere nogle interne skriftlige politikker for hvorledes i accepterer betaling, så i begge altid oplyser det samme. 

I forbindelse med en sag som denne via bankoverførsel, oplys at i accepterer kun en bekræftelse på overførslen direkte fra kundens bank, og ikke et print fra hans homebanking.

Ærlige mennesker som ønsker at købe varer fra jer, vil uden tøven acceptere at det er jeres vilkår.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille kommentar til den del med politi anmeldelsen
Svigerfar som sidder i den ende hvor anmeldelsen kommer, fortæller(har lige haft brug for det med en webdesigner der forsvant fra jordens overflade med halvdelen af mine penge Angry ) Bor i Herning og er webudvikler og hedder Klaus !!!!

Hvis i sender anmeldelsen på papir , er politiet nødt til at tage stillig til anmeldelsen, og kan ikke bare afvise sagen med at de har travlt , som de desværre ofte gør når man står ved skranken(kan så her røbe at de ikke kun sidder og spiser kage og drikker kaffe), de har faktisk travlt , og bedrageri som kategorien hedder er en ganske alvorlig forbrydelse , og det er da helt sikket at man skal anmelde det, for typer som dem , de bliver bare ved og ved , og lykkedes det bare hver 3-4 gang at snyde os, ja så er deres lykke jo gjort , meen straffeattesten med ordlyden"bedrageri" er vidst ikke populær når man skal ud og søge arbejde, der er jeg faktisk sikker på at jeg hellere vil ansætte en voldsman eller morder Yes

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)