Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har valgt at sælge vores webshop da min mand er blevet ramt af sygdom der gør at vi længere kan passe webshoppen.

Det er en webshop med kvalitetslegetøj og mit spørgsmål er hvor skal vi sætte den til salg.

Vi har talt med butikbørsen men de sagde at de ville tage rigtig mange penge for at sælge den og det kunne ikke betale sig. Så har vi sat den til salg her på Amino og fået mange henvendelse fra folk som gerne vil have adressen, tal osv. Vi er så blevet advaret mod at give alle de oplysninger da der findes rigtig mange nysgerige personer som overhovedet ikke er det mindste interesseret.

Derfor har valgt at skrive tilbage at vi gerne vil mødes over en  kop kaffe så "kunden" kan få webadressen samt de aktuelle papirer. Det har gjort at folk ikke har skrevet tilbage, synes I bare man skal give alle folk den aktuelle webadresse og papir uden at vide hvem de er?

Og til sidst vil jeg rigtig gerne have nogle ideer til hvor vi kan sætte den til salg udover Amino, og hvordan vi lige griber det an.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja!!! Realistisk set, tror jeg heller ikke i taber væsentligt ved at offentligøre jeres url m.m.

Jeg er nok selv i den gruppe, der ikke umildbart kunne tænke mig, at købe en webshop. Men hvis jeg, så den rigtige webshop, så ville jeg ikke udelukke det.

Den største hindring for mig i at købe en webshop, ville nok være hvis jeg kom i konkurrence med en af vores kunder. Det ville sætte mig i situation hvor jeg var inhabil.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

boogie31:
Vi er så blevet advaret mod at give alle de oplysninger da der findes rigtig mange nysgerige personer som overhovedet ikke er det mindste interesseret.

Har de kloge personer, der kom med denne advarsel, så også forklaret hvilken former for forbandelser, som I risikerer at blive ramt af?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I kunne jo også vælge, at potentielle købere fik udleveret materiale mod underskrift af en

fortrolig/hemmeligholdesaftale.

Dette har vi praktiseret i en del tilfælde.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg synes sagtens du kan oplyse webadresse, så man kan se hvad der er til salg. Husk på, det er jo ikke svært selv at åbne en webshop og forsøge at sælge noget, men successen afhænger i dén grad af hvordan konceptet er skruet sammen.

Vedr. omsætning m.v. synes jeg Peter -Revisor har fat i det rigtige. Nu har folk set din shop og hørt din startpris, og hvis der overhovedet er tale om en seriøs snak herefter må tallene nødvendigvis på bordet. Ved at skulle sende en underskrevet fortrolighedserklæring retur i konvolut og med frimærke, så adskiller den interesserede sig fra de almindeligt surfende nysgerrige på nettet, ved aktivt at foretage sig noget og må derfor formodes at have en vis interesse i en handel.

/Michael

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dyrebilen.dk:
Ved at skulle sende en underskrevet fortrolighedserklæring retur i konvolut og med frimærke, så adskiller den interesserede sig fra de almindeligt surfende nysgerrige på nettet, ved aktivt at foretage sig noget og må derfor formodes at have en vis interesse i en handel.

Jeg er ikke enig.

Der er MASSER af webshops til salg, og skulle jeg købe en webshop ville jeg have alle tal på bordet INDEN jeg gider bruge tid på møder, erklæringer og alt muligt andet. Det absolut vigtigste når man skal overveje at købe en webshop er navnet, omsætning og besøgsstatistik, og uden disse ting vil jeg ikke bruge 2 minutter på sagen.

Jeg kan desuden ikke se hvad sælger skulle få ud af at tilbageholde disse oplysninger. De kan jo ikke miste noget!

Prøv evt. at se andre butiksmæglere (ingen nævnt, ingen glemt). Her er de fleste oplysninger lagt helt åbent ud på deres hjemmeside.

Nå, det er blot min mening. Held og lykke med salget.

Mvh.

ditbrugtmarked

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)