Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange kan leve af sin webshop? Kan du det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesamen

Jeg kunne godt tænke mig at lave en slags webshop til mit firma,
men synes at høre rygter om nedgang i webshop branchen.

Mit spørgsmål er derfor, er der mange som har fuldtidsarbejde med en løn pr. md. på 20.000 kr. eller derover på sin webshop?   Kan du?

 

Takker :-)

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 30. Sep 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt spørgsmål. Jeg har ikke selv en "webshop" men det kunne da være interessant at vide, hvor stor en fordeling af iværksættere som kan leve af det.

Jeg vil ikke tage ting som generel nedgang i divserse brancher som ledetråd til, om man skal starte en butik eller ej. Først og fremmest er det jo et spørgsmål om hvor meget arbejde kontra hvor mange penge man kan tjene. Hvis du nu kan tjene 10.000 kroner om måneden ved at bruge 2 timer om ugen på at pakke 10 æsker, så er det vel en udmærket forretning? Dernæst behøver det ikke påvirke dig, hvis du er i en bestemt gruppe af produkter. Folk skal stadig have mælk selv om der er få penge, men det kan jo godt tænkes, at de vil spare på modetøjet.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan vi.. vi er 2 personer ansat med løn over 20.000 kr.

Vi har absolut ikke nedgang - tværtimod!
Og den der med at arbejde et par timer i ugen kender jeg heller ikke til, i dag mødte vi fx kl. 7-16.30 og så har jeg lavet regnskab et par timer, da jeg kom hjem. Så det er ikke ren afslapning.

Men det kommer jo an på branchen - børnetøjs webshops er der fx helt vildt mange af og dermed måske heller ikke kunder nok til alle, så der er mere hård konkurrence. Og kunne forestille mig at konkurrencen på computere er temmelig stor også, men det ved jeg ikke så meget om må jeg indrømme.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for dit svar:-)

 

Jeg kom til at tænke på om du bestiller varer fra en leverandør i landet, eller om du selv importere direkte fra fabrikken i udlandet?

Det er nemlig fordi jeg har fået kontakt til en leverandør i landet, men er i tvivl om man faktisk kan opbygge en fornuftig forretning, ved at opkøbe fra
leverandører eller om man selv skal importere?

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt forskelligt - nogle ting, fx kuglepenne, har ikke så lang levetid og vi sælger ikke nok af det, til at kunne købe det hjem i containere fra Kina, hvor det ofte produceres. Disse varer køber vi hos grossister som også sælger til fx kontorcentre.

Andre varer som fx papomslag, papkasser osv. køber vi direkte fra fabrikkerne, da det er her vi har vores største omsætning og da vi sagtens kan købe større mængder hjem.

Andre varer igen som fx. kassefyld kan man kun købe ved fabrkkerne, hvis man tager hele vognlæs af gangen - og det har vi slet ikke lagerplads til.
Derfor har vi en kon-kollega som vi køber den slags varer ved og de køber tilgengæld boblekuverter og papomslag hos os, da vi har bedre priser på det end de har. Men det er ikke de samme kunder vi går efter, så derfor betyder det ikke noget.

Og endelig har vi enkelte leverandører som kan levere varen direkte for os, fx har vi kun noget gavepapir på lager og noget bliver sendt direkte fra fabrikken - Årsagen her er, at det giver os mulighed for at have et meget større udvalg. Kontorcentre tager måske kun 10 designs ind, hvor vi har.. omkring 50 vil jeg tro.

Fordelen ved at købe fra en anden leverandør er jo, at man kan prøve produktet af, og nøjes med at købe lidt af gangen - og dermed slippe for pludselig at brænde inde med 15 paller et-eller-andet man ikke kan komme af med.
Men vi har snakket om at få bygget større lager og når vi gør det, er der nogen ting vi så med fordel vil kunne importere selv, som vi i dag får fra grossister.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke et fint svar.  

Tak for din tid :-)

 

Jeg kunne dog rigtig godt tæke mig at stille et sidste spørgsmål.......   :-)
Hvordan i tiltrækker kunder til jeres butik?  Køber i reklame plads i blade, eller ringer i rundt til mulige kunder eller?
Det ville være super hvis du gad at svare på dette, så når jeg skal starte min egen shop, at jeg ikke kaster penge ud af vinduet på reklame i eks. blade, hvis i har erfaret at det bestemt ikke kan betale sig.

 

 

Jeg vil selvfølgelig fortsat gerne høre fra flere der kan leve af der Webshop

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Computerhjælp

Vores erfaring omkring opstart, er at udnytte og udbygge sit netværk. Her er Amino et fortræffeligt sted, og vi har haft kontakt med rigtig mange spændende menesker her fra Amino.

Jakodan som har skrevet her ovenfor, fandt vi også via Amino, og indtil nu har vi været rigtig glade for at købe hos dem. Så hvis der er andre Aminoer som også handler hos dem, har deres tid på Amino måske været meget godt brugt. Bare for at understrege min pointe Big Smile

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

super, jeg er med.

 

Takker

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har tidligere brugt en masse penge på bl.a. postomdelte reklamer, men nu lægger vi alle markedsføringspenge på nettet!
Vi bruger Thomas fra Concept-i (som også er på amino) til søgemaskine optimering og vi har haft helt fantastiske resultater med det - han er rigtig dygtig! Så med en webshop er google adwords og lign. internetreklamer det bedste sted at smide sine penge..
Og så betyder det også meget, at man får en ordentlig, pæn webshop.. det er dit ansigt ud ad til og de fotos og tekster, som er på siden, er det der skal få folk til at købe.

Vi har nogen gange ringet til folk,hvis vi har haft nogle specielle produkter - fx. papomslag til at sende LP-plader.
Da vi fik dem produceret, ringede jeg til ca. 20-30 forskellige lp-pladeforretninger og spurgte om jeg måtte sende dem en gratis prøve.
De fleste sagde ja tak, da det er et unikt produkt, de ikke kan få andre steder - og så sendte vi prøverne ud og fik ca. 50 % af butikkerne som kunder.
Men det var så også fordi, det var et produkt ingen andre har. Havde vi nu ringet for at sælge boblekuverter, havde vi nok ikke fået samme resultat.

Og endelig.. netværk.. Jeg vil gætte på, at vi har fået omkring 50-75 kunder fra amino.. og vi har nu næsten hver dag nogen der ringer/kommer, og siger "jeg har læst på nettet at i har de der tøj-poser", eller "jeg kender en, som sagde, at jeg kunne købe papkasser her".. Så det begynder at sprede sig som ringe i vandet, hvis man holder god service og altid vil hjælpe kunderne.
Hvis nogen fx spørger efter et produkt vi ikke har, kan jeg sagtens henvise til konkurrenterne.. for så ringer de igen, næste gang de mangler noget.."du var jo så flink til at hjælpe mig sidst"..

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, så tror jeg at jeg er klar :-)

 

Mange tak for hjælpen

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)