Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af ideer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Lad os nu sige at jeg var et unikum, der kunne producere bæredygtige forretningsideer som skidt fra en spædekalv i kraft af et unikt innovativt forretningstalent.

Lad os nu sige at jeg ikke ville realisere dem selv, men istedet ville leve af at lave bæredygtige koncepter.

Hvordan sælger man ideer?
Hvordan får man folk til at købe en ide? Uden at røbe den?
Hvordan prissætter man en ide? Potentiale/investering?

Jeg har ikke selv svarene, men sammen kan vi måske belyse sagen.

Mvh. Multimanden

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Svar: Dine ideer er inget værd i penge, selvom de kan blive til penge.

Ideer kan kun vurderes når de er omsat og realiserede til en konkret virksomhed med omsætning.

Du er nødt til at realisere dine ideer til konkret omsætning som kan måles i rede penge før de kan vurderes.

Sorry for måske knuse dine drømme, men det er sådan du måler det.

Samme er for en virksomhed som lige har startet - hvis der ikke en omsætning der resulterer i et (godt) overskud efter skat så er virksomheden ikke noget værd.

 

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis man lægger de første 20 gode ideer ud som folk kan læse. Derefter kan folk betale for at få lavet ideer til bestemte brancher eller skæddersyet til lige deres egen virksomheds situation.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvad med at få job i et reklamebureau?

Det er vel de eneste der har kunder til nye ideer, og som kan omsætte dem i penge (kundernes).

Ellers må du selv skrive ideerne ned og prøve at sælge dem til relevante firmaer.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give "ditbrugtmarked" ret.

Få et job i hos et reklamebureau - der kan du omsætte dine kreative ideer til $ næsten direkte eftersom det er det som reklamebureau sælger til sine kunder (kreative ideer).

Derefter kan folk betale for at få lavet ideer til bestemte brancher eller skæddersyet til lige deres egen virksomheds situation.

Mit svar det samme - dine ideer er ikke noget værd med mindre de er bevist i penge på bankbogen - og derfor er der ikke nogen som er interesseret i at ville købe dem.

Jeg ville være millionær hvis jeg kunne sælge alle kreative ideer som jeg personligt får fra min "syge" hjerne..  Stick out tongue - men desværre er jeg det ikke [:'(] af de grunder som jeg allerede har nævnt for dig.

 

Jeg ønsker dig alt held og lykke med måske lykkes omsætte en af dine rigtigt gode ideer til $$. Men det kræver "desværre" at du gør det selv ligesom alle andre som har haft god vind i business.

 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke henvend dig til et af Væksthusene, og tilbyde dig som rådgiver for ny opstartede virksomheder. Eller udbyde dine tjenester til virksomheder, innovation er en meget efterspurgt vare. Her kan du jo så lancere dig som "No cure No pay", det skal nok få kunder ind i butikken!

Jeg har selv en gave som netop er at se muligheder i alt, dette er en eftertragtet vare! Smile

Held og lykke med det..!

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en god ide med væksthuset. Forstå dog ikke lige den rolle du mener jeg kan spille i den sammenhæng. Kan du uddybe den lidt?

Problemet med reklamebureauer er at det kun spænder over salg, service og marketing, men glemmer lidt resten. Her tænker jeg mere helhedsorienteret, så hvis en hjemmeside samtidig kan bidrage med tal til afsætningsøkonomi, så skal den gøre den. Hos bureauerne skal ideer bare SE pæne ud og ikke nødvendigvis VÆRE pæne eller PERFORME PÆNT.

 

/Multimand

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde en på Amino for 1-2 års tid siden, som hvis havde succes med at udvikle ideer og derefter sælge dem. Der var en del research og markedsanalyse involveret - jeg mener han hed Ide Kongen. Prøv at hive fat i ham og gør om han ikke vil dele ud af sine erfaringer.

Det kan også have været  Hr. Buch jeg tænker på. Desværre tillader den nye Amino mig ikke at gå de to år tilbage, så jeg kan ikke se om det passer med hans historik.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

vil mene, at du kan sagtens sælge dine ideér uden at de er realiseret i form af produkt/virksomhed med indtjening, der er jo trods alt folk der investere penge i nye ideér, som har lang vej til markedet (fx. nye lægemidler).  Men du gør nok dig selv en tjeneste ved at sandsynliggøre behovet og potentialet.

Så det er bare med at komme igang, snak med potentielle kunder/brugere, gør det så let som muligt for den der skal købe ideen at realisere den.

 

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

der er jo trods alt folk der investere penge i nye ideér

De "der folk" - det er dem der kalder sig for investorer... Wink

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)